+
۱

رابطه آشنایی معلمان از نظریه های یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (اینجا کلیک کنید)

رابطه آشنایی معلمان از نظریه های یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

تحقیق حاضر در پی بررسی رابطه آشنایی معلمان از نظریه های یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی ناحیه 2 آموزش و پرورش شهرستان ارومیه است. تحقیق حاضر از نوع توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق حاضر، کلیه معلمان پایه ششم دوره ابتدایی تحصیلی ناحیه 2 آموزش و پرورش شهرستان ارومیه در سال تحصیلی 93-1392 بود که حجم نمونه با جدول مورگان 96 نفر تعیین شد و برای نمونه گیری از شیوه نمونه گیری خوشه ای تصادفی استفاده شد. بمنظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد استفاده شد و پایایی آن با آلفای کرونباخ 0/841 تایید شد. میانگین سنی معلمان برابر با 36 سال و کمترین سن در میان آنها 28 و بیشترین سن 49 سال بود. میزان ضریب تعیین در رگرسیون چندگانه نشان می دهد که آشنایی معلمان با نظریه های یادگیری (رفتارگرایی، شناخت گرایی، شناختی- اجتماعی و فراشناختی) 89.2 درصد بر پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر می گذارد.

 

رای دهندگان

mnoezad  

دیدگاهتان را بنویسید