تحقیق حاضر در پی بررسی رابطه آشنایی معلمان از نظریه های یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی ناحیه 2 آموزش و پرورش شهرستان ارومیه است. تحقیق حاضر از نوع توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق حاضر، کلیه معلمان پایه ششم دوره ابتدایی تحصیلی ناحیه 2 آموزش و پرورش شهرستان ارومیه در سال تحصیلی 93-1392 بود که حجم نمونه با جدول مورگان 96 نفر تعیین شد و برای نمونه گیری از شیوه نمونه گیری خوشه ای تصادفی استفاده شد. بمنظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد استفاده شد و پایایی آن با آلفای کرونباخ 0/841 تایید شد. میانگین سنی معلمان برابر با 36 سال و کمترین سن در میان آنها 28 و بیشترین سن 49 سال بود. میزان ضریب تعیین در رگرسیون چندگانه نشان می دهد که آشنایی معلمان با نظریه های یادگیری (رفتارگرایی، شناخت گرایی، شناختی- اجتماعی و فراشناختی) 89.2 درصد بر پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دوره ابتدایی تاثیر می گذارد.
دلیل گزارش دادن این مطلب:
رای دهندگان
بهترین آموزش های برنامه نویسی
توسط فرخ ابراهیمی نژاد مدیر موسس لینک پددوره های در حال ثبت نام
ورود به جشنواره و دیدن تمام دوره ها
دورهی نخبهی طراحی و برنامه نویسی وب
دوره ی آموزشی 0 تا 100 php و mysql
آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دوره از راه دور و آنلاین
آموزش SEO
دیدگاهتان را بنویسید