ارزیابی عملکرد فروشنده
فرض که سازمانی دارای یک سیستم بسیار حرفهای برای جمعآوری اطلاعات و گزارش دهی تحت داشبوردهای مدیریتی با رنگها ، دادهها و نمودارهای متعددی بسیار جذابی داشته باشد. اما آیا این داده و اطلاعات نباید به ارزیابی عملکرد فروشنده بی انجامد ؟
ارزیابی عملکرد فروشنده ارزیابی مدیریت فروش فروشنده فرایند فروش
اگر به دهه ۷۰ یا ۸۰ برگردیم ( حداقل بر اساس اسناد ، کتب چاپ شده بین المللی در حوزه فروش ) ، ارزیابی بر اساس درآمد صورت میذیرفت . در آن زمان برای ارزیابی عملکرد فروشنده به ابعاد زیر توجه میشد :
تلاشها
تماسها
مکالمات و مذاکرات
تعیین زمان ملاقات
ملاقات جدید
ارائه پیشنهاد
فروختن
امروزه، با وجود دشبوردهای حرفهای ، همچنان رصد تمام فعالیتهای رخ داده و یا پیشنهاد داده شده در برنامه فروش ، انجام نمیشود. اما تعداد زیادی از فعالیتهای مدیران فروش و فروشندههای سازمان رصد ، ارزیابی شده و مورد توجه قرار میگیرد. ( توجه نمایید : ارزیابی عملکرد با درآمد یکی نیست ، اما رابطه مستقیم بایکدیگر دارند ).
بنابراین ارزیابی عملکرد باید شاخص های دیگری داشته باشد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت .
دلیل گزارش دادن این مطلب:
رای دهندگان
بهترین آموزش های برنامه نویسی
توسط فرخ ابراهیمی نژاد مدیر موسس لینک پددوره های در حال ثبت نام
ورود به جشنواره و دیدن تمام دوره ها
دورهی نخبهی طراحی و برنامه نویسی وب
دوره ی آموزشی 0 تا 100 php و mysql
آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دوره از راه دور و آنلاین
آموزش SEO
دیدگاهتان را بنویسید