+
۱

همکاری مُرد : زنده باد همزیستی Symbiotic (اینجا کلیک کنید)

همکاری مُرد : زنده باد همزیستی Symbiotic

پرنده ای به نام " آکس پکر" در آفریقا زندگی میکند که کار اصلی آن جمع اوری انگل های خون آشام از روی پوست پستانداران بزرگ است. این پرنده با جسه ای بسیار کوچک، حیوانات بزرگ آفریقا را تیمار میکند. این حیوانات عظیم جسته و خطرناک به استقبال این پرنده ها کوچک میروند. این پرنده ها یک منفعت یک طرفه راه به یک منفعت دوجانبه در جهت بقای متقابل تبدیل نموده است.

این رابطه بیش از یک همکاری است، بلکه یک رابطه همزيگري Symbiotic-Relationship (همزیستی) است.

همزیستی در زیست‌شناسی به برهم‌کنش دو گونهٔ زیستی در یک رابطهٔ نزدیک و در بیشتر موارد دراز مدت می‌گویند.
تعریف همزیستی در میان دانشمندان بحث برانگیز است. دسته‌ای بر این باورند که همزیستی تنها بر می‌گردد به رابطهٔ دو سویهٔ پایدار، در حالیکه گروهی دیگر آن را برابر با هر گونه برهم‌کنش زیستی پایدار می‌دانند.
مانند همین رابطه بالا، همزیستی یک مفهوم حیاتی برای بقای شرکت است.

امروز مقاله ای از طراح تجاری Toni Keskinen مطالعه نمودم تحت عنوان " استراتژی همزیستی: ایجاد ارزش نهائی پیشنهادی برای مشتری" که در مورد نیاز کسب و کارهای امروزی در زمینه ایجاد ارزش پیشنهادی به مشتری است. او در این مقاله همزیستی را به عنوان ارزش پیشنهادی به مشتری توصیف مینماید.

بسیاری از سازمان ها در مورد همکاری با سایر سازمان به عنوان قله اهداف سازمانی خود صحبت مینمایند.

به عقیده اینجانب همکاری تنها قدم اول در سفر به سوی همزیستی است. زیرا همکاری به اندازه کافی دائمی نیست، همکاران همواره در مورد بقای رابطه ی بین خود حس اقنا و ثبات نداشته و آن را متزلزل میبینند.برخی اوقات فرد حس میکند که باید همکاری را شروع و یا ادامه دهد اما صدایی در ذهنش و به هر دلیلی، او را از آن باز میدارد.

همکاری تعهدآور نیست،همزیستی تعهد واقعی است. این جایی است که آینده واقعی در آن نهفته است. بسیاری از شرکت ها موفق به کشف استراتژی همزیستی نیستند، چرا که آنها درک نمی نمایند که نمی توان آن را به تنهایی به دست آورد. شما باید این استراتژی را با مشتری خود ایجاد نموده و نه برای مشتریان.

نیاز است تا مشتریانتان در جهت "ایجاد ارزش نهائی پیشنهادی به مشتری" به سازمان کمک و همیاری رسانند، در غیر این صورت ارزش نهائی پیشنهادی هرگز موثر نخواهد. مشتریان در این راهبرد (استراتژی) شرکت مینمایند.

 

رای دهندگان

iranmct  

دیدگاهتان را بنویسید