دانشگاه هیوستون تگزاس University of Houston در خصوص انواع تیپهای شخصیتی فروشندگان تحقیقاتی انجام داده است.این تحقیقات در مدت 3 سال و با تحلیل رفتار و عملکرد 1000 فروشنده انجامشده است. نتایج این تحقیقات فروشندگان را به سه دسته تقسیم مینماید.
این سه دسته فروشنده و نقاط ضعف و قوت آنان را در ادامه بیان مینماییم :
1- فروشنده ارتباطی :
فردی که ارزش کلیدی وی برای سازمان "دوستداشتنی بودن" شخصیت وی برای دیگران است. این فروشنده سعی مینماید تا با خریدار خودمانی شده و به گرمی رفتار نماید. این فروشنده در برقراری ارتباط تلفنی سرد (بدون برنامه و شناخت فرد ان سوی خط) بسیار موفق است.
نقاط قوت : بهراحتی با خریدار بالقوه ارتباط برقرار نموده و قرار ملاقات میگذارد. هیچ ترسی یا استرسی قبل و حین مذاکره فروش ندارد.
نقاط ضعف : در پیگیری فرایند فروش با اکراه و ضعیف عمل مینماید زیرا که به دنبال پاسخ فوری از سوی خریدار است.
دلیل گزارش دادن این مطلب:
رای دهندگان
بهترین آموزش های برنامه نویسی
توسط فرخ ابراهیمی نژاد مدیر موسس لینک پددوره های در حال ثبت نام
ورود به جشنواره و دیدن تمام دوره ها
دورهی نخبهی طراحی و برنامه نویسی وب
دوره ی آموزشی 0 تا 100 php و mysql
آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دوره از راه دور و آنلاین
آموزش SEO
دیدگاهتان را بنویسید