+
۱

علل اساسی نواقص مدیریت بازاریابی دربانک های خصوصی و دولتی ایران (اینجا کلیک کنید)

علل اساسی نواقص مدیریت بازاریابی دربانک های خصوصی و دولتی ایران

نظام بانکی کشور نیازمند تحول در حوزه بازاریابی است اما تحولی که مبتنی بر ارائه راهکارهای نوین خدمات بانکی به منظور بهره‌گيري از تحولات و دانش روز بانكداري و افزايش انگیزش در مشتريان مي‌باشد.از مهم‌ترین معضلات بانکی‌های کشور، عدم هماهنگی با تغییرات نوین جهانی می‌باشد و این مورد به علت عدم تخصص و دلسوزی مدیران کلان این بانک‌ها می‌باشد.
به این معنا که این مدیران، خود را بخشی از سیستم بانکی ندانسته و به قول معروف "تعلق خاطر" به بانک نداشته و به بانک به محلی برای دریافت حقوق ثابت، پست و مقام می‌نگرند. در بهترین مورد تنها سعی دارند با زدن بچ سینه و یا شرکت در جلسات بیهوده، خود را بخشی از مدیریت و مغز متفکر سیستم بانک نشان دهند.
در حالی که این مدیران فراموش نموده‌اند که ان‌ها بخشی از بدنه تکنوکرات[1] بوده و به قول معروف باید دست به آچار و متخصص باشند.
بازاریابی خدمات بانکی Bank Marketing
از مهم‌ترین مشکلات این‌گونه مدیران می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:
- عدم برخورداری از دانش مدیریت مرتبط به علوم بازاریابی که در دنیای خدمات به آن بازاریابی خدماتی Service Marketing گفته می‌شود . متأسفانه مدیران عالی بانک‌ها ، نهایتاً دارای تحصیلات مدیریت علوم بانکی بوده که بدون هرگونه ارتباط تخصصی به مبحث بازاریابی نوین خدمات بانکی می‌باشد.
- عدم استفاده از تجربیات شرکت‌ها و مؤسس‌های مشاوره خدمات بانکی حرفه ای.
- استخدام افراد بی تجربه و با سطح علمی پایین برای کار بر روی علوم بازاریابیتخصصی و فقط به صرف داشتن حداقل نیازمندی‌های استخدامی .
( سن. جنس. تحصیلات دانشگاهی . کارت پایان خدمت !!! )
- حضور مدیران بازنشسته از سایر بانک‌ها که در زمان خدمت و در بانک خود به توفیقی دست پیدا ننموده‌اند .
چه خوب گفته‌اند : گر اگر طبیب بودی سرخود دوا می‌نمودی.
- عدم وجود یک مدیریت بازاریابی تخصصی مستقل در اغلب بانک‌ها و محول نمودن این مهم به بخش اعتبارات و یا از ان مضحک‌تر واگذاری نمودن این بخش به مدیریت هر شعبه، به این معنا که هر شعبه بتواند به صورت خود مختار (مدیریت جزیره ای) عمل نماید. ....

 

رای دهندگان

iranmct  

دیدگاهتان را بنویسید