+
۱

روانشناسی مصرف‌ کننده Consumer Psychology ( شناخت رفتار مصرف کننده ) (اینجا کلیک کنید)

روانشناسی مصرف‌ کننده Consumer Psychology ( شناخت رفتار مصرف کننده )

روانشناسی مصرف‌ کننده Consumer Psychology
روانشناسی مصرف‌ کننده بخشی از چرخه برنامه‌ریزی بازاریابی است. این مفهوم تحت عنوان شناخت رفتار مصرف کننده Consumer Behavior در دنیای بازاریابی مورد بررسی قرار میگرد. بنابراین به‌منظور درک صحیح مفهوم روانشناسی مصرف‌ کننده ابتدا باید جایگاه این مفهوم را در بازاریابی بیان نماییم و سپس به بیان دقیقتر آن بپردازیم.برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک : نتیجه موفقیت یا شکست یک شرکت مستقیما با اثربخش بودن و یا نبودن برنامه بازاریابی استراتژیک مرتبط است. بنابراین، انتخاب بازاریابی استراتژیک مناسب با محصولات و خدمات بسیار مهم و حیاتی است.
چرخه برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک :

تصمیم‌گیری در خصوص مخاطب هدف
اولین قدم برای نوشتن استراتژی بازاریابی مناسب، شناخت مخاطب است. مثلا : مخاطبین ۱۲ تا ۱۵ ساله یک بازی . مخاطبین ۲۱ تا ۴۰ ساله بازی فوتبال

 

رای دهندگان

iranmct  

دیدگاهتان را بنویسید