کلمه کاستومریزیشن Customerization از ترکیب دو کلمه Customer و zation (فرایند) ساخته شده و در کل به معنای ” تولید سلیقهگرا ” یا ” تولید سلیقه محور ” است.
چرا تولید سلیقه گرا ؟
ما محصولات را بر اساس انتخابهایمان خریداری منماییم. اگر به دنبال چیز خاصی هستیم به بازار میرویم ، به ویترین مغازه نگاهی میاندازیم ، قیمتها را میسنجیم. شاید محصول مدنظر خوب و مشتریپسند باشد ، اما اگر این محصول دارای ویژگیهای خاصی باشد که چهبهتر. ما کلا عاشق خاص بودن هستیم. هرچه کالا خاصتر ، بهتر . مدیران بازاریابی باهوش، از این تمایل بهعنوان یک ابزار بازاریابی برای حفظ مشتری در دنیای پر از رقابت کنونی استفاده مینمایند.
طراحی و تولید محصول بر اساس نیاز و سلیقه هر مشتری Customerization نامیده میشود.
در رویکرد قدیمیتر که همان فرایند کاستومایز نمودن Customize محصولات بود ، برای شرکتهای سنتی و منفعل ، عملی بسیار سخت و عمدتا غیرممکن بود. حال در رویکرد جدید کاستومریزیشن ، در سازمانهایی قابلیت پیادهسازی دارد که علاقه به حرکت بر لبه تیغ تکنولوژی و فنآوری دارند.
دلیل گزارش دادن این مطلب:
رای دهندگان
بهترین آموزش های برنامه نویسی
توسط فرخ ابراهیمی نژاد مدیر موسس لینک پددوره های در حال ثبت نام
ورود به جشنواره و دیدن تمام دوره ها
دورهی نخبهی طراحی و برنامه نویسی وب
دوره ی آموزشی 0 تا 100 php و mysql
آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دوره از راه دور و آنلاین
آموزش SEO
دیدگاهتان را بنویسید