توسعه برند، بسط برند یا بسط نام تجاری Brand Extension به معنی توسعه یک نام تجاری در دستهبندیهای محصول جدید است. این شاخهی جدید با نام تجاری خود ، میتواند مرتبط یا نامرتبط با دستهبندی محصولات موجود باشد. یک نام تجاری پرآوازه و موفق به سازمان برای معرفی محصولات در دستهبندیهای جدید کمکهای شایانی ارائه مینماید.
بهعنوانمثال:
محصول اصلی برند Nike "کفش" است. اما در حال حاضر برند خود را در عینک آفتابی، توپهای فوتبال،بسکتبال و تجهیزات گلف توسعه داده است.
نام تجاری موجود که به توسعه نام تجاری منجر میگردد را نام تجاری مادر یا والد "Parent Brand" گویند.
اگر مشتریان کسبوکار جدید دارای ارزشها و آرمانهای هماهنگ یا مطابق با مشتریان کسبوکار اصلی بوده و اگر این ارزشها و آرمان در نام تجاری گنجاندهشده باشد، این احتمال وجود دارد که توسط مشتریان در کسبوکار جدید نیز پذیرفته گردد.
توسعه یک نام تجاری در خارج از دستهبندی هسته مرکزی یا اصلی محصول میتواند مفید باشد؛ بدین معنا که به ارزیابی فرصتهای دستهبندی محصول، شناسایی منابع موردنیاز، کاهش ریسک،و اندازهگیری و ارتباط با نام تجاری و تجدیدنظر در آن یاری میرساند. بسط و تعمیم نام تجاری ممکن است موفق یا ناموفق باشد. که این امر به برنامه بازاریابی و مدیریت برند بر میگردد.
تعمیم برند بسط نام تجاری Brand Extension
برندینگ مشاوره برند
دلیل گزارش دادن این مطلب:
رای دهندگان
بهترین آموزش های برنامه نویسی
توسط فرخ ابراهیمی نژاد مدیر موسس لینک پددوره های در حال ثبت نام
ورود به جشنواره و دیدن تمام دوره ها
دورهی نخبهی طراحی و برنامه نویسی وب
دوره ی آموزشی 0 تا 100 php و mysql
آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دوره از راه دور و آنلاین
آموزش SEO
دیدگاهتان را بنویسید