روش ارزیابی میزان تاثیر کمپین تبلیغاتی بر مخاطبین برند در یک منطقه جغرافیایی خاص، یکی از مهمترین سوالاتی است که اغلب مدیران عالی ، مدیران بازاریابی و تبلیغات سازمانها در جلسات مشاوره مدیریت آن را مطرح مینمایند. اگر پیامهای تبلیغاتی متفاوتی را در کانالهای تبلیغاتی ( رسانه Media ) متفاوت و در بازارهای متفاوت پخش مینمایید ، به یاد داشته باشید که هرکدام از این پیامها و کانالها باید به صورت مجزا مورد ارزیابی قرار گیرند. این روش به مدیر بازاریابی، تبلیغات یا برند سازمان کمک مینماید تا بودجه خود را در اثربخشترین رسانه سرمایهگذاری نماید. بازنگری بودجه ضروری است ، زیرا که تاثیر عمدهای بر اقدامات تبلیغاتی دارد. تغیر در تخصیص بودجه به سایر برنامههای جاری در سازمان، مدیر را وادار به اعمال تغییراتی در بودجه تبلیغاتی نموده تا بر اساس شرایط و بودجه در دسترس موجود، تغییراتی در طراحی کمپین تبلیغاتی خود اعمال نماید.
رویه ارزیابی اثربخشی تبلیغات
یک کمپین تبلیغاتی اثربخش و متقاعدکننده یکی از بخشهای جداییناپذیر استراتژی بازاریابی سازمان است. بنابراین هر مدیری میخواهد بداند: آیا کمپین تبلیغاتی ، این توانایی را دارد تا سازمان را به اهداف تبلیغاتی تعیینشده برساند ؟ آیا کمپین تبلیغاتی ما به خوبی کمپین تبلیغاتی رقبا است ؟
: » کمپین بستنی چوپان، نمونه ای از شکست کمپین تبلیغاتی
روشهای ارزیابی اثربخشی تبلیغات
در اینجا به بیان ۳ روش عمده برای ارزیابی نتایج حاصل از یک کمپین تبلیغات میپردازیم.
ارزیابی هر یک از پیامهای تبلیغاتی به منظور سنجش میزان اهمیت نسبی آن
ارزیابی میزان دستیابی به اهداف مرتبط با آگاهی و نگرش مخاطب
ارزیابی تاثیر تبلیغات بر سطح فروش
دلیل گزارش دادن این مطلب:
رای دهندگان
بهترین آموزش های برنامه نویسی
توسط فرخ ابراهیمی نژاد مدیر موسس لینک پددوره های در حال ثبت نام
ورود به جشنواره و دیدن تمام دوره ها
دورهی نخبهی طراحی و برنامه نویسی وب
دوره ی آموزشی 0 تا 100 php و mysql
آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دوره از راه دور و آنلاین
آموزش SEO
دیدگاهتان را بنویسید