بازاریابان حرفهای و متخصصین از تاکتیکهای متعددی برای جذب و حفظ مشتری استفاده مینمایند.
فعالیتهای بازاریابی از مفاهیم متعددی تشکیلشده است. یکی از مهمترین آنان، آمیخته بازاریابی، آمیزه بازاریابی Marketing Mix است. دو مفهوم از معروفترین این مفاهیم،4P's و 7P's است.
4 P's (Product Marketing Mix): Product, Price, Place, Promotion.
7 P's (Service Marketing Mix): Place, Price, Promotion, People, Process, Physical Environment, Product.
معمولاً 4P's را برای شرکتهای تولیدکنندهی محصول و 7P's برای شرکتهای خدماتی معرفی مینمایند.
در ادامه به تشریح "21P's of Marketing Mix" خواهیم پرداخت:
1- محصول Product :
باارزشترین چیزی است که به مشتری ارائه میگردد اما لزوماً، این محصول، ملموس نیست. اساساً یک شرکت یا یک محصول جدید معرفی و یا محصول کنونی خود را توسعه میدهد. شامل : کیفیت، مشخصات و ویژگیها، سبک، برندینگ، وارانتی، خدمات پس از فروش.
محصولات مصرفکننده Consumer goods : محصولاتی که توسط مصرفکننده، استفاده میگردد. مانند: ساندویچ
خدمات مصرفکننده Consumer services : خدمات محیا شده برای مصرف افراد. مانند: آموزش
محصولات تولیدکننده Producer goods : محصولات تولیدشده برای استفاده کسبوکارها. مانند: دستگاه تراش
خدمات تولیدکننده Producer services : خدمات تولیدشده برای استفاده کسبوکارها. مانند : بیمه پیمانکاران
2- قیمت (بهاء) Price :
دلیل گزارش دادن این مطلب:
رای دهندگان
بهترین آموزش های برنامه نویسی
توسط فرخ ابراهیمی نژاد مدیر موسس لینک پددوره های در حال ثبت نام
ورود به جشنواره و دیدن تمام دوره ها
دورهی نخبهی طراحی و برنامه نویسی وب
دوره ی آموزشی 0 تا 100 php و mysql
آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دوره از راه دور و آنلاین
آموزش SEO
دیدگاهتان را بنویسید