دلیل اینکه تیم بازاریابی و تیم فروش شما با یکدیگر کنار نمیآیند، در اینجا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نکته: احتمالا حق با تیم فروش است.
جنگ میان فروش و بازاریابی جنگی افسانهای و درعینحال تضعیفکننده سازمان است. احتمالا، گفتن آنکه : سرنوشت آینده سازمانتان در گرو تواناییتان در هماهنگی این دو بخش و کار در کنار یکدیگر است، منصفانه به نظر میرسد.
با در نظر گرفتن این مورد، در ادامه به نه مورد از رایجترین شکایات فروشندگان از بخش بازاریابی به همراه روشهای پیشنهادی ما برای حل هرکدام از آنها اشاره میگردد.
1. بازاریابها خود را برتر میدانند.
بسیاری از بازاریابان به دلیل داشتن مدارک تحصیلی در زمینه تجارت خود را به نسبت فروشندگانی که معمولا فاقد مدارک علمی هستند، برتر و کارآمدتر میدانند. اگرچه هیچ نوع مدرک دانشگاهی مرتبط با فروش وجود ندارد، اما آموزشگاههای کسبوکار Business School بسیار کمی هستند که دورههای فروش را برگزار میکنند، امابیپرده باید گفت که آنچه در مدارس کسبوکار تدریس شده است ترکیبی از حساب داری و بازی با کلمات (سخنوری) است، پس وجود چنین جوی در مورد رشته MBA نه میتواند مفید باشد و نه مناسب است.
راهحل: مطمئن شوید که هر بازاریابی که استخدام مینمایید حداقل 6 ماه سابقه کار در بخش فروش و فروشندگی را داشته باشد.
2. بازاریابی اعتقادی به فروش ندارند.
در مدارس کسبوکار به بازاریاب آموخته میشود که بازاریابی خوب، میتواند هزینه در بخش فروش را غیرضروری کند. تا آنجا که پیتر دراکر میگوید: " هدف از بازاریابی، تبدیل فروش به بخشی زائد و اضافی است" و همینطور" شعار مناسب برای مدیریت کسبوکار باید بهطور فزاینده 'از فروش به بازاریابی' باشد."
دلیل گزارش دادن این مطلب:
رای دهندگان
بهترین آموزش های برنامه نویسی
توسط فرخ ابراهیمی نژاد مدیر موسس لینک پددوره های در حال ثبت نام
ورود به جشنواره و دیدن تمام دوره ها
دورهی نخبهی طراحی و برنامه نویسی وب
دوره ی آموزشی 0 تا 100 php و mysql
آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دوره از راه دور و آنلاین
آموزش SEO
دیدگاهتان را بنویسید