در یک استراتژی فروش موفق فروشنده باید خودش را جای مشتری بگذارد تا بهتر بداند که چطور کالای خود را به او بفروشد. زیاد شنیدهایم که این جمله را فروشندگان میگویند: «راستش، اصلاً برای من اهمیت ندارد چرا مشتری این جنس را خرید. او خرید کرد و من هم کارمزد گرفتم.» به عقیده شما آیا این روش برای فروش مناسب است؟ همه میدانیم که باید سنجیده عمل کرد و به همین علت است که همیشه باید از چشم مشتری نگاه کنیم احساسی که فروشندگان نسبت به مشتریان دارند، تفاوت زیادی با همدلی دارد.
یک استراتژی فروش موفق این است که مشتری را درک کنید در آن روز خاص چه اتفاقاتی در زندگی مشتری رویداده و او چه احساسی دارد. فقط چند دقیقه را صرف درک احساسات طرف مقابل و علت آن بگذارید تا بتوانید به هدف خود برسید.
میتوانید درباره فرد مقابل اطلاعات به دست آورده و با او همدلی کنید؟ بهترین راه این است که سؤالهای مناسب بپرسید و به جوابها دقت کنید. مهمتر آنکه سعی کنید صمیمی باشید. معمولاً صمیمیت آخرین چیزی است که مردم از یک فروشنده توقع دارند. آیا واقعاً توجه نشان میدهید؟ اگر جوابتان نه است بدانید که اشتباه میکنید، چون توجه نشان دادن تصمیمی بودن با مشتری روشی مؤثر است.
خانه
» تکنولوژی در زندگی »
آموزش »
استراتژي فروش (قسمت اول) با مشتری همدلی داشته باشید - مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری
رای دهندگان
بهترین آموزش های برنامه نویسی
توسط فرخ ابراهیمی نژاد مدیر موسس لینک پددوره های در حال ثبت نام
ورود به جشنواره و دیدن تمام دوره ها
دورهی نخبهی طراحی و برنامه نویسی وب
دوره ی آموزشی 0 تا 100 php و mysql
آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دوره از راه دور و آنلاین
آموزش SEO
دیدگاهتان را بنویسید