+
۱

مقاله ارزیابی اثر نانولوله های کربنی بر مشخصات فنی مخلوط آسفالت داغ : تی پی بین (اینجا کلیک کنید)

مقاله ارزیابی اثر نانولوله های کربنی بر مشخصات فنی مخلوط آسفالت داغ : تی پی بین

مقاله ارزیابی اثر نانولوله های کربنی بر مشخصات فنی مخلوط آسفالت داغ

آسیب رطوبتی یکی از چالش های اساسی در روسازی های آسفالتی گرم (HMA) در مناطق سردسیر است. حساسیت رطوبتی تمایل مخلوط های آسفالتی به عریان شدگی است که می تواند مقدمه ای بر ایجاد خرابی هایی از قبیل ترک خوردگی، شن زدگی و به ویژه شیارشدگی باشد در این پژوهش سعی شده است پس از تعیین قیر بهینه با استفاده از افزودنی نانولوله کربنی تأثیر این افزودنی با میزان 1%، 2% و 3% بر پارامترهای آزمایش مارشال و رفع مشکل عریان شدگی و چسبندگی بین قیر و سنگدانه ها در مخلوط های آسفالتی داغ اصلاح نشده در شرایط رطوبت زیاد و تحت سیکل های ذوب و یخ و اشباع با آب بررسی و مقایسه شود. افزودن تا 2% نانولوله های کربنی بیشترین نسبت مقاومت کششی غیرمستقیم (TSR) را برای نمونه های ساخته شده با مصالح آهکی را به همراه داشته که این یعنی نانولوله های کربنی تا 2% بهترین عملکرد را در برابر خرابی های ناشی از حساسیت رطوبتی سبب می شود.

 

رای دهندگان

mnoezad  

دیدگاهتان را بنویسید