+
۴

یک راه ساده برای برنامه ریزی برای یک پست خوب » پرتال تخصصی جهان ۳ (اینجا کلیک کنید)

یک راه ساده برای برنامه ریزی برای یک پست خوب » پرتال تخصصی جهان ۳

ایده‌های زیادی برای نوشتن دارید ؟ یا میخواهید یکی پیدا کنید و درباره آن بنویسید اما نمیدانید چگونه آنها را پر و بال دهید و درباره آنها بنویسید؟



برنامه ریزی برای نوشتن یکی از راه‌هایی است که شما را از اول تا آخر نوشته تان راهنمایی میکند. یک برنامه خوب ، خیلی طول نمیکشد ، اما شما را در ویرایش و نوشتن مقاله خود راهنمایی میکند. در این پست ، تعدادی از روش‌های برنامه ریزی را برایتان نوشته ام تا به پاسخ سوال‌های خود برسید.....







چند نکته برای انتخاب نحوه نوشتن :



مرحله اول : موضوعتان را انتخاب کنید !

یک شروع خوب ، به یک موضوع خوب نیاز دارد . یک موضوع انتخاب کنید تا در مورد آن بنویسید.

شاید شما تعداد زیادی از موضوعات را پیش روی داشته باشید تا در مورد آنها بنویسید ، اگر شما درباره اولین موضوعی که به ذهنتان میرسد بنویسید ، دچار مشکلاتی می‌شوید که شما را از نوشتن باز میدارد . پس یکی از مهمترین نکات ، انتخاب موضوع خوب و جذاب است.

مرحله دوم : یک نقشه ذهنی بکشید

نقشه ذهنی یکی از بهترین روش‌ها برای تفکر درباره موضوع است ، زیرا نقشه ذهنی یکی از مشوقین شما برای نوشتن است .

موضوع یا تیتر خود را بالای صفحه درون ذهنتان بگذارید ، در ذهن خود درباره موضوع بنویسید و زیر موضوع‌های آن را مشخص کنید ، مهم نیست که زیر موضوع‌هایتان چند عدد باشد ! فقط هدف خود را از نوشتن درباره موضوع اصلی و زیر موضوع‌ها مشخص کنید.

این روش ، یکی از روش‌های تبدیل یک موضوع (یک نوشته ) به چند نوشته است . شاید زیر موضوع‌های انتخابی نیاز به نوشتن در یک پست مجزا داشتند !

مرحله سوم : انتخاب نقاط کلیدی

نقشه ذهنی خوب و بزرگ خوب است اما همه ی راهنمای نوشتن شما نیست !

به ایده‌های خود برای نوشتن نگاه کنید و از خود بپرسید :

آیا نقطه ای هست که به موضوع من مرتبط نباشد ؟

آیا نقطه ای هست که باید در کنار این زیر موضوع‌ها قرار گیرد ؟

مرحله چهارم : مرتب کردن بخش‌ها

راهنمای نوشتن خوب ، یا یک پلن خوب را باید مرتب کنیم ، تا ذهن خواننده همه ی بخش‌ها را در کنار هم ببیند و دچار غریبی بخش‌های مختلف مطلب از هم نباشد .

تصمیم بگیرید که کدام بخش را باید خواننده بداند تا بتواند بقیه مطلب شما را بخواند ! سپس بخش دیگر را که فکر می‌کنید مکمل بخش یک است را به نوشته اضافه کنید ، سپس ۲ ، ۳ . . .

یک پست گام به گام ، نیازمند ترتیبی اشکار است . اگر شما در حال نوشتن یک list-post هستید ، بهتر است که بخش‌های آسان را در ابتدا بیاورید و بخش‌های سخت را در انتها ، زیرا ابتدا کاربران شما کار‌های آسان را انجام میدهند و قدم به قدم پیش میروند . این کار باعث میشود که کاربران شما همان ابتدا سایت شما را به دلیل ورود به مباحث خیلی تخصصی نبندند ! پس از کم به زیاد پیش بروید. و همیشه بدانید که برای کدام قشر از افراد جامعه مینوسید تا در نگارش و دستور دچار مشکل نشوید.

به اشتراک بگزارید :

 

رای دهندگان

دیدگاهتان را بنویسید