+
۲

داده‌کاوي در شبکه‌هاي اجتماعي (اینجا کلیک کنید)

داده‌کاوي در شبکه‌هاي اجتماعي

داده‌کاوی فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی امروزه از جایگاه ویژه‌ای در چرخه‌های هوش تجاری (BI) برخوردار است. سال گذشته این جریان BI، یک نرخ رشد شگفت‌آوری را تجربه کرد و به سطوح بالای پیچیدگی رسید. تنها طی چند سال گذشته، کسب‌وکارهای مشتری‌مدار در دنیای ایستای«گروه‌های متمرکز» و بررسی‌های کاغذی گیر افتاده بود. ولی حتی آینده‌نگرترین این سازمان‌ها نیز ‌نتوانست سناریوی زمان حاضر را پیش‌بینی کند؛ جایی که داده‌های تولید شده درباره ترجیحات و رفتار مشتریان منتظر پردازش و کاویدن توسط زیرساخت‌های محاسباتی هوش تجاری می‌ماند.
هرچیز و همه‌چیز در اینترنت یک تمرین خوب برای داده‌کاوی محسوب می‌شود. هربار که چیزی از وب جهان‌گستر بیرون کشیده می‌شود، برای همیشه به‌عنوان یک خوراک برای هوش تجاری یا نرم‌افزارهای داده‌کاوی در جایی از دنیای سایبری باقی خواهد ماند. ولی حتی اگر بخواهیم بهترین شرایط خوش‌بینانه را درباره عکس‌هایی که در فیس‌بوک آپلود می‌کنیم یا پست‌هایی که در توییتر و مای‌اسپیس قرار می‌دهیم، درنظر بگیریم، یک لحظه غفلت ممکن است ما را به ‌سمت شکست سوق دهد. این به دلیل آن است که بخش بزرگی از شبکه‌های اجتماعی را غرور تشکیل می‌دهد؛ ما می‌خواهیم تمام دوستان و هم‌دانشگاهی‌هایمان زندگی خوب ما را ببینند: غذایی که برای ناهار خورده‌ایم، جاهای زیبایی که رفته‌ایم یا حتی این که حیوان خانگی ما روی چه فرشی استراحت می‌کند. غرور برای همیشه شکل لحظه‌ای را به‌خود می‌گیرد که این یک ویژگی شخصیتی مناسب آن‌هم درزمانی که پست‌های شخص ممکن است برای مدت‌های زیاد در دامنه عمومی باقی بماند، نیست.

 

رای دهندگان

bait   f4r0kh  

دیدگاهتان را بنویسید