+
۵

برای سئو سایت خود به تمامی صفحات سایت لینک ورودی بسازید » پرتال تخصصی جهان ۳ (اینجا کلیک کنید)

برای سئو سایت خود به تمامی صفحات سایت لینک ورودی بسازید » پرتال تخصصی جهان ۳

یکی از نکاتی که در هنگام ساخت لینک ورودی به سایت خود برای سئو و افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجوگر مانند گوگل باید به آن توجه داشته باشیم مقصد لینک‌هایی است که از سایت‌های دیگر به سایت خود ایجاد می‌کنیم. در این نوشته به بررسی کامل این عامل در روند سئو یک سایت یا وبلاگ می‌پردازیم.


برای سئو سایت خود به تمامی صفحات سایت لینک ورودی بسازید





درست است که در اکثر سایت‌ها صفحه اصلی سایت نقش مهمی را در ساختار سایت دارد اما شما با ایجاد هر لینک به صفحات داخلی سایت خود می‌توانید چند لینک داده شده به صفحه اصلی سایت خود را از سایت های دیگر اعتبار بخشید و در کل رتبه بهتری را برای سایت خود بدست آورید. در زیر با دلیل این نکته آشنایی پیدا می کنیم....





مشکل ساخت لینک ورودی به صفحه اصلی سایت

یکی از اشتباه‌های بزرگی که اکثر وب مسترها و وبلاگ نویسان در هنگامی که می‌خواهند با ایجاد لینک ورودی به سایت خود، رتبه آن را در موتورهای جستجوگر افزایش دهند ایجاد لینک تنها به صفحه اصلی سایت (مانند http://jahan3.com ) است. ساخت لینک ورودی هنوز هم یکی از مهم‌ترین عامل‌های افزایش رتبه صفحات در صفحه نتایج جستجوگر ( SERP ) و از موارد سئو خارجی سایت محسوب می‌شود اما در هنگام انجام این کار باید به موارد زیادی توجه بکنیم تا بهترین نتیجه را در امر افزایش بازدید و فروش در سایت خود داشته باشیم. در زیر به معرفی ۴ دلیل که شما نباید تنها به صفحه اصلی سایت خود لینک ورودی بسازید می‌پردازیم.

۱. ساختار غیر طبیعی لینک ورودی : همان طور که در مطلب ارسال هشدار توسط گوگل برای سایت‌های دارنده لینک ورودی غیر طبیعی اشاره کردیم موتور جستجوگر گوگل به تازگی خیلی ساده سایت‌هایی که قصد دارند با ایجاد لینک ورودی زیاد به سایت خود افزایش رتبه را داشته باشند شناسایی می‌کند و به صورت کل رتبه این‌گونه از سایت‌ها را کاهش می‌دهد. این موضوع که تمامی و یا اکثر لینک‌های ورودی به سایت شما به صفحه اصلی آن باشند از نظر گوگل طبیعی نیست و از این الگوریتم نیز برای تشخیص سایت‌هایی که لینک ورودی غیر طبیعی به سایت خود دارند استفاده می‌کند. توجه داشته باشید که در حالت معمول کاربران با دیدن یک محتوای جالب و مفید در سایت شما، در سایت خود و یا شبکه های مجازی اقدام به درج لینک سایت شما می‌کنند. در اکثر سایت‌ها محتوای اصلی در صفحات داخلی وجود دارد پس لینک‌های ورودی نیز باید درصدی به این صفحات داده شوند تا بالانس تعداد لینک به صفحه اصلی و صفحات داخلی سایت رعایت شود تا سایت و صفحات سایت شما در موتورهای جستجوگر مانند گوگل، بینگ و یاهو رتبه خوبی را کسب کنند.

۲. طریقه محاسبه رتبه صفحات در گوگل : هیچ متخصص و بهینه سازی که در زمینه سئو در وب کار می‌کند به طور ۱۰۰ درصد از الگوریتم‌های جدید گوگل با خبر نیست و به همین دلیل نیز گوگل توانسته است تا هم اکنون به خوبی بهترین محتوا را برای کاربران خود جستجو و به نمایش بگذارد. اما بسیاری از الگوریتم‌های مورد استفاده این موتور جستجوگر از طریق روش آزمون و خطا از طرف افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند و همچنین کنفرانس‌هایی که به صورت عمومی در سراسر جهان برگزار می‌شود در مورد بازاریابی اینترنتی مشخص است که بهینه سازان وب و سئو کاران با استفاده از آن‌ها می‌توانند سئو سایت شما را تا حد زیادی افزایش بدهند. استفاده از بروزترین این الگوریتم‌ها ضمانت کننده موفقیت شما در امر افزایش بازدید کننده و مشتری برای سایت شما است. یکی از جدیدترین الگوریتم‌های محاسبه رتبه صفحه توسط گوگل، الگوریتم میانگین گیری از ارزش صفحات برای تشخیص و تائید محتویات یک سایت است. برای مثال به شکل زیر دقت کنید.

رتبه بندی صفحات در گوگل سئو

همان طور که می‌بینید ارزش محتویات یک سایت به صورت کلی توسط میانگین گیری بین ارزش هر یک از صفحات آن به حساب می‌آید. توجه داشته باشید ممکن است رتبه صفحه ای از سایت شما پایین باشد ولی چون سایت شما به صورت کلی رتبه خوبی دارد آن صفحه در رتبه بالاتری نسبت به دیگر صفحات در صفحه نتایج جستجوی کاربران در گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر نمایش داده شود. خود این مسئله باعث می‌شود که ما نیاز به رتبه خوب و یا حداقل متوسطی برای تمامی صفحات سایت خود باشیم که یکی از راحترین کارهای برای انجام آن ساخت لینک ورودی به آن صفحات از سایت دیگر است.

نکته سئو : به یاد داشته باشید با مجموعه ای از الگوریتم و محاسبات سایت‌ها در موتور جستجوگر گوگل رتبه بندی می‌شوند پس ما نیز برای دستیابی به رتبه اول باید مجموعه ای از کارها را انجام دهیم.

۳. الگوریتم پاندا گوگل : با انتشار الگوریتم پاندا گوگل که در حقیقت کار آن تشخیص ارزش محتوای هر صفحه ای است نگاه کلی گوگل نیز به صفحات داخلی سایت‌ها تغییر کرده است. درست است که این الگوریتم به طور کلی محتویات سایت شما را در نظر دارد و مورد محاسبه قرار می‌دهد اما اگر دنبال کننده نسخه های مختلف و جدید این الگوریتم توسط گوگل بوده باشید شما نیز به خوبی می‌دانید از مقدار لینک ورودی و مرتبط بودن موضوع آن‌ها (عنوان و صفحه لینک دهنده) به محتوای صفحات در این الگوریتم نیز استفاده می‌شود.

۴. ارزش کلی صفحات داخلی برای سئو : اگر سایت شما یک فروشگاه الکترونیکی است در صورتی که صفحات در بر دارنده توضیحات و دکمه خرید محصول در موتورهای جستجوگر نمایش داده شوند مطمئناً فروش بهتری را خواهید داشت پس باید به سئو صفحات داخلی سایت خود نیز اهمیت فراوانی دهید تا آن‌ها با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط به نمایش در بیایند.

البته دلایل زیادی دیگر نیز برای این امر وجود دارد اما فکر می‌کنم تنها با خواندن چهار دلیل بالا متوجه شده باشید که چرا باید با توجه به محتوا و موضوع هر صفحه سایت خود به آن از سایت‌های دیگر لینک ورودی بسازید. توجه داشته باشید که مقصد در لینک ورودی خود یک بخش از فرآیند ساخت لینک معتبر از نظر موتورهای جستجوگر مانند گوگل است و شما با نکات دیگری نیز که در تورتک در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد می‌توانید بهترین لینک ورودی را داشته باشید.

 

رای دهندگان

1 دیدگاه

توسط zoomlinkir در 4394 روز قبل.
0
0
بسیار عالی و زیبا بود ممنون از مقالات بسیار جالبت