بخشی از مقدمه
گیربكس اتوماتیك جانشین گیربكس دستی در انتقال قدرت محرك عقب (R.W.D) است. و راننده را از تعویض دستی دنده ها بی نیاز می كند. اكسل محرك اتوماتیك همان وظیفه را در خودروهای محرك جلو (F.W.D) (و یا خودروهای موتور وسط و یا موتور عقب) بعهده دارند. اما بصورت یك جا همراه دنده های دیفرانسیل در داخل محفظه اكسل نصب شده اند.
توسعه گیربكس های اتوماتیك از سالهای پیش آغاز شده است. بعضی از خودروهای ساخته شده در دهه های آغازین این قرن گیربكس هایی شبیه به گیربكس های مدرن امروزی داشتند. در سالهای آخر دهه1930 كمپانی های خودروسازی كرایسلر – جنرال موتورز و سازندگان دیگر گیربكس هایی در دست تحقیق داشتند بعضی از آنها حتی بطور محدود گیربكس هایی تولید كردند كه ذیلاً به شرح تكامل گیربكس های اتومات و مراحل گذرانده شدة آن تا اینكه به گیربكس های مدرن امروزی تبدیل شده می پردازیم:
رای دهندگان
بهترین آموزش های برنامه نویسی
توسط فرخ ابراهیمی نژاد مدیر موسس لینک پددوره های در حال ثبت نام
ورود به جشنواره و دیدن تمام دوره ها
دورهی نخبهی طراحی و برنامه نویسی وب
دوره ی آموزشی 0 تا 100 php و mysql
آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دوره از راه دور و آنلاین
آموزش SEO
دیدگاهتان را بنویسید