+
۱

موسسه پلکان | علائم تجاری بویایی (اینجا کلیک کنید)

علائم تجاری، معرف کالا یا خدماتیاند که صاحبان آن با به کارگیری آن علامت در صددند کالا یا خدمات خود را از کالا یا خدمات سایر رقبا متمایز کنند. این علائم تاکنون عمدتا شامل گستره ای از علائم سنتی مانند علائم بصری بوده اند. لیکن در دو دهه اخیر علائم بویایی نیز پا به عرصه ی ظهور گذاشته اند. علامت تجاری بویایی، یک نشانگر مبدا خیلی قوی است. این ویژگی در این علائم باعث شده است که تولید کنندگان تمایل بیشتری به استفاده از این علائم برای متمایز کردن کالا یا خدمات خود از سایر رقبا نشان دهند. لیکن حمایت نکردن از این علائم راه را برای سو استفاده سایر رقبا باز گذاشته است. از این رو، حمایت قانونی از این علائم تجاری توجیه دارد.

 

رای دهندگان

دیدگاهتان را بنویسید