علائم تجاری، معرف کالا یا خدماتیاند که صاحبان آن با به کارگیری آن علامت در صددند کالا یا خدمات خود را از کالا یا خدمات سایر رقبا متمایز کنند. این علائم تاکنون عمدتا شامل گستره ای از علائم سنتی مانند علائم بصری بوده اند. لیکن در دو دهه اخیر علائم بویایی نیز پا به عرصه ی ظهور گذاشته اند. علامت تجاری بویایی، یک نشانگر مبدا خیلی قوی است. این ویژگی در این علائم باعث شده است که تولید کنندگان تمایل بیشتری به استفاده از این علائم برای متمایز کردن کالا یا خدمات خود از سایر رقبا نشان دهند. لیکن حمایت نکردن از این علائم راه را برای سو استفاده سایر رقبا باز گذاشته است. از این رو، حمایت قانونی از این علائم تجاری توجیه دارد.
دلیل گزارش دادن این مطلب:
رای دهندگان
بهترین آموزش های برنامه نویسی
توسط فرخ ابراهیمی نژاد مدیر موسس لینک پددوره های در حال ثبت نام
ورود به جشنواره و دیدن تمام دوره ها
دورهی نخبهی طراحی و برنامه نویسی وب
دوره ی آموزشی 0 تا 100 php و mysql
آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دوره از راه دور و آنلاین
آموزش SEO
دیدگاهتان را بنویسید