+
۱

استراتژی بازاریابی محتوای موبایلی + اینفوگرافیک | کمیاب پارسی (اینجا کلیک کنید)

استراتژی بازاریابی محتوای موبایلی + اینفوگرافیک | کمیاب پارسی

استراتژی بازاریابی محتوای موبایلی که به تازگی به جزئی از الزامات تبدیل شده است.
صاحبان وب سایت و تجارت ها، جدیداً با این واقعیت روبرو می شوند که سایت آنها باید قابل اجرا در موبایل باشد تا افراد بتوانند در هر موقع به آن دسترسی داشته باشند و انواع متفاوت بازدیدکنندگان جذب آن شوند. الگوریتم جدید گوگل به نام Hummingbird (مرغ مگس) نشان دهنده این واقعیت بود. این الگوریتم به گوگل اجازه می دهد نتایج عنوان های جستجو شده طولانی و زبان عامیانه یا همان زبان مکالمه را بهتر درک کرده و نشان دهد.
اما چرا؟ زیرا این ها عنوان های جستجو شده ای هستند که افراد بیشتر استفاده می کنند. گوگل نمی خواهد از پیشرفت سریع دستگاه های موبایل و تلفن همراه عقب بیافتد. هر تجارت دیگری نیز مانندگوگل نیز باید به فکر پاسخ به نیازهای کاربران موبایل باشد.
humming bird استراتژی بازاریابی محتوای موبایلی + اینفوگرافیک
استراتژی بازاریابی محتوای موبایلی + اینفوگرافیک

موگران استنلی از تحلیل گران معروف بیان کرده است که استفاده از اینترنت موبایل تا سال ۲۰۱۵ بیشتر از اینترنت کامپیوترها خواهد شد. پس تمام محتواهای وب سایت باید برای موبایل طراحی شوند.
صاحبان تجارت ها و بازاریابی هایی که با روندهای روز پیش می روند، به دنبال راه هایی هستند که وب سایت آنها را تا حد امکان با موبایل ها تطابق می دهد. معمولا این کار به سه روش انجام می شود:
ایجاد مدل و ورژن موبایل مجزا از وب سایت
ساختن نرم افزار موبایل
استفاده از طراحی وب سایت بصورت واکنشگرا یا همان رسپانسیو
اما چیزی که آنها در نظر گرفته اند این است که اگر روند به سمت قابل دسترس شدن سایت ها از طریق موبایل است، این مسئله چه تأثیر بر استراتژی بازاریابی محتوایی آنها خواهد گذاشت.
آیا شما به یک استراتژی بازاریابی محتوای موبایل جداگانه نیاز دارید؟
بعضی از متخصصین بیان می کنند که روند موجود در اینترنت موبایل محور، بازسازی دوباره استراتژی محتوای “غیر موبایل محور” نیاز است. اما من می گویم تا زمانی که بر تولید مداوم محتوای اصیل و دارای کیفیت تمرکز دارید (که مطمئناً از طریق موبایل نیز قابل دسترسی است)، تنها کار لازم به روز رسانی و اصلاح استراتژی محتوای فعلی شماست.
جنبه هایی از استراتژی محتوای موبایل، مثل ایجاد کردن یک جدول زمان بندی ویرایشی، مشخص کردن پیام ها و هدف ها، و سنجش نتیجه ها به تغییرات زیادی نیاز ندارند. اگر شما هنوز برنامه ریزی را شروع نکرده اید و در حال اجرای استراتژی محتوا هستد، می توانید از منابع زیر برای تسهیل شروع کار استفاده کنید:
چطور اولین استراتژی بازاریابی محتوایی خود را مشخص کنید.
چطور استراتژی محتوای رسانه ای هماهنگ ایجاد کنیم( و چرا باید این کار را کرد)
چطور برند خود را با استراتژی محتوایی رشد دهید.
چطور موبایل را با استراتژی محتوایی فعلی ترکیب کنیم؟
شما می توانید با استفاده از روش های خاص، علاوه بر عدم اعمال تغییر کلی بر استراتژی محتوای فعلی، استراتژی خود را همسو با روندهای موجود نسبت به موبایلی شدن اینترنت کنید.
روش کار بدین شکل است
طراحی محتوا
در زمان طراحی و تولید محتوا (چه ایمیل، چه کتاب الکترونیک، و چه مقاله در بلاگ) همیشه به یاد داشته باشید که بسیاری از خوانندگان از طریق تلفن همراه به آن دست پیدا خواهند کرد. همین طور توجه داشته باشید که تعداد این افراد بسیار سریع رو به افزایش است.
این بدین معناست که برای شما توانایی خوانده شدن عمودی محتوا بسیار مهم تر از پاپ شدن هدلاین است. در ضمن باید توجه داشته باشید که در موبایل افراد توانایی خواندن مقالات بزرگ را ندارند. پس دیگر نمی توان گفت هر چه محتوا طولانی تر باشد بهتر است. مقالات شما باید خلاصه و مفید باشند. شما باید سریعا نکات اصلی را بیان کنید تا کاربر خسته نشود.
اگرچه ما می دانیم، مقالات “پر محتوا” و طولانی تر از نظر سئو (و مطمئنا برای کسب رتبه های بالا در سیستم نتایج جدید In-Depth Article مقالات عمقی گوگل ) مناسب است، اما مقالات کوتاهتر، و مفید تر می توانند به عنوان منبعی برای ایجاد سرنخ های فروشباشند که بهتر از مقالات عمقی عمل می کنند. اگرچه من ندیده ام که کسی هنوز از این استراتژی استفاده کند، اما شما می توانید از رویکرد میانه رو استفاده کرده و از هر دو نوع مقالات استفاده کنید.
برای اینکه یک مرحله فراتر بروید: در زمان دسته بندی کردن لیست ایمیل ها(شما مطمئناً لیست خود را دسته بندی می کنید، نه؟) ایمیل های کوچک و تیزر مانند خود را به کاربرانی بفرستید که از طریق موبایل ثبت نام کرده اند و مقالات بزرگ خود را به کاربرانی بفرستید که از کامپیوتر شخصی در سایت ثبت نام کرده اند.
در آخر، از آنجا که محتوای موبایل محور باید توانایی رقابت با مسایل انحراف ذهنی بسیار متفاوت (مثلا زنگ خورن تلفن، کودکانی که مدام شما را صدا می کنند، و یا سگی که باید به گردش برده شود) در عصر امروز را داشته باشد، محتوا باید بدون هیچ تلاشی و به راحتی در اختیار کاربران قرار گیرد. این بدین معناست:
فونت های بزرگ ( که مطمئناً باید از قبل در طراحی صفحات پاسخگو از آن استفاده کرده باشید)
تصاویر چشمگیر
فیلم
فرم های ساده که جاهای خالی آن بزرگ بوده و به راحتی پر می شود.
محتوای قابل عملکرد و دقیق
و...

 

رای دهندگان

mahy  

دیدگاهتان را بنویسید