+
۲

چطور اعتماد گوگل را جلب کنیم؟ (اینجا کلیک کنید)

چطور اعتماد گوگل را جلب کنیم؟

اگر شما وب مستر سایت باشید و خوهان افزایش رتبه سایت و همچنین افزایش ترافیک سایت باشید این مقاله برای شما بسیار کاربردی و مفید خواهد بود . ممکن است در مورد الگوریتم پاندا و یا فارمر گوگل و تاثیر بروزرسانی انها در وب سایت ها شنیده باشید . این مقاله به پرسش های که چه چیزی ار نظر گوگل کم کیفیت است و چگونه می توانید کیفیت سایت را بالاببرید , پاسخ می دهد .


1- اضافه کردن مطالب مفید و اصلی و ادامه داشتن مطالب

گوگل بر اهمیت داشتن مطالب اصلی تاکید می کند در قسمت زیر راهنمایی هایی برای داشتن مطالب خوب بیان شده است که می توانید انها را بکار ببرید .

- حداقل ۵۰۰ کلمه – بیشتر خواننده ها نیاز به اطلاعات زیادتری دارند مخصوصا زمانی که مطالب شما در حوزه اموزشی باشد . اگر مطالب شما جزئیات را به طور کامل توضیح نداده باشد در نتیجه مطالب به اندازه کافی خوب نیستند که تاثیر کلی بر روی کیفیت سایت خواهد داشت .

داشتن حجم کمی از اطلاعات توسط گوگل به عنوان content farmبرچسب می خورد . عادت پیداکنید که مطالب را با جزئیات دقیق بیان کنید به جای اینکه مطالب را در یک و یا دو پاراگرف خلاصه کنید .

- محتوا باید اصلی باشد و از جایی کپی نشده باشد .ایده های عالی در مورد نوشتن مطالب اصلی بر اساس تحقیق و جستجو و یا گزارش ها و تجزیه و تحلیل متفکرانه می تواند بدست آیند .

- موضوعات باید خوب نوشته شده باشند ,مختصر ,واضح و مستقیما به نکته اصلی اشاره کند . خوانایی مطالب خیلی اهمیت دارد .

- محتوا باید شامل تصاویر و یا ویدئو ها باشد . محتوا با تصاویر و ویدئو ها یادگیری را افزایش می دهد و به پروسه خواندن کمک می کند و مطمئن بشوید که اجازه استفاده از تصاویر و ویدئوها را دارید . حتما قبل از انتشار انها اجازه از صاحب ویدئو وتصاویر بگیرید .

- اگر از دیگر منابع خارجی در سایت خود استفاده می کنید لینکی در سایت خود برای رجوع به منبع اصلی قید کنید .

- لینک زدن به مطالب دیگر در وب سایت – به عنوان مثال اگر شما در مورد نحوه ساختن ویدجت ها نوشته اید در بین پاراگراف ها در مورد پیکربندی ویجدت ها صحبت کنید و اگر در صفحات دیگر سایت در مورد پیکربندی ویدجت ها صحبت کرده اید ,لینک ان صفحه را در بین پاراگراف ها قرار دهید . این روش برای بازدیدکنندگانی که نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد موضوع مشخصی دارند بسیار کاربردی خواهد بود . شاید شما متوجه شده باشید زمانی که موضوعی را در ویکیپدیا می خوانید لینک های بسیاری وجود دارد که به صفحات داخلی خود ویکیپدیا ارتباط دارند و همچنین تجربه کاربر را افزایش میدهد و در زمان صرفه جویی می شود .

- زمانی که پستی را منتشر می کنید اجازه بدهید که کاربران نظر خود را اعلام می کنند . نظرات کاربران برای ارزیابی صحت و اعتماد اطلاعات مفید خواهد بود . اگر یک پست مشخصی تعداد زیادی واکنش و تایید داشته باشد سپس کاربران بعدی نیازی به جستجوی بیشتر برای کیفیت اطلاعات ندارند زیرا انها مطلب با کیفیت را در سایت شما پبدا کرده اند و باعث می شود که مرتبا به سایت مراجعه کنند و زمان زیادی را در سایت شما صرف کنند .

- اجازه دهید که کاربران مطالب شما را در سایر وب سایت های اجتماعی مانند فیسبوک , توئیتر و دیگر وب سایت ها به اشتراک بگذارند . یکی از راه های تشخیص اطلاعات با کیفیت ,به اشتراک گذاشتن زیاد مطلب و لایک شدن مطلب می باشد . شما باید از این فرصت استفاده کنید موتورهای جستجو مخصوصا گوگل این را در نظر می گیرند .

- تا جایی که امکان دارد بنویسید این باعث می شود وب سایت شما با مطالب باکیفیت رشد کند . و نتیجه ترافیک بالا ,رتبه بالا و اشتراک مطلب می باشد .
۲- در طرح خرید لینک سهیم نشوید .

در حال حاضر این مطلب در راهنمای مطالب باکیفیت گوگل بیان شده است . اما تعدای از وب مسترها هنوز از این نکته بی خبرهستند . امروزه وب مسترها ایمیل هایی از طرف کمپانی های سازنده لینک ها برای اضافه کردن لینک مشتریان خود به سایت شما برای تبادل و دریافت هزینه ماهیانه دریافت می کنند که این اصلا توصیه نمی شود لینک های بدردنخوری را به صفحه اصلی شما وارد می کنند .

به چه دلایلی سهیم نشدن در این لینک ها به کیفیت کلی وب سایت کمک نمی کند ؟

این کمپانی های شما را مجبور به حذف کردن مشخصه rel=nofollow می کنند و بعلاوه ان لینک به صورت ماهیتی حمایت شده است و باید با rel=nofollowقرارگیرد .

اگرچه انها سعی در قانع کردن شما که این لینک ها کاملا طبیعی به نظر می رسند هنوز در دسته بندی لینک حمایت کننده قراردارند با بررسی متنی که در اطراف ان قرار دارد .

این برای تشخیص خیلی راحت است اگر محتوای سایت شما در مورد جمع آوری ویجت های انتیک می باشد خواننده شما انتظار لینکی دارد که به محتوای شما مرتبط باشد . بیشتر نقل قول ها و لینک ها با شایستگی ویرایشگر فراهم شده اند و به صفحات داخلی دامین اشاره می کند . و دلیل اصلی این است که صفحه اصلی به ندرت به عنوان مرجع برای گرفتن اطلاعات بیشتر می باشد و صفحه اصلی برای توضیح و مقدمه ای برای بازدیدکنندگان است که یک نمای کلی از سایت را به انها می دهد . اما این کمپانی ها لینک ها را به صفحه اصلی مشتریان خود می سازند که کاملا غیرطبیعی است .
۳- کاهش تبلیغات و افزایش سرعت وب سایت

هر صاحب سایتی نیاز دارد که راهی برای درامد داشته باشد اما این به معنای این نیست که تجربه کاربر به خطر بیافتد . بعضی از صاحبان وب سایت ها اگاه نیستند که تزئین سایت با تبلیغات بسیار زیاد کاملا ازاردهنده است و باعث می شود که کاربر هرچه سریعتر وب سایت را ترک کنند .

یک راه اندازه گیری عمومی bounce rate می باشد اگر سایت شما دارای تبلیغات زیادی باشد و bounce rate سایت زیاد باشد مشخص می کند که این تبلیغات برای کاربر ازار دهنده است . و بعضی از تبلیغات سرعت سایت شما را کاهش می دهد و باعث حواس پرتی کاربران از محتوا می شود .

در قسمت زیر راهنمایی هایی توصیه شده است :

۱- اگر از گوگل ادسنس استفاده می کنید ,تبلیغات را در مکانی قرار دهید که با محتوای سایت درهم امیخته نشوند .

۲- اگر از تبلیغات متنی استفاده می کنید محدودیت تعداد لینک ها را در نظر بگیرید . توصیه شده است که بیشترین لینک ۱۲ تا می باشد اما در واقعیت محتوای سایت با لینک های متنی زیاد نمای اسپمی می گیرد . سعی کنید خودتان را به جای کاربر بگذارید و مطالب سایت را با درنظرگرفتن تبلیغات متنی بخوانید . اگر تبلیغات مزاحم خواندن شما شدند برای مثال تصادفا روی یکی از انها کلیک کردید باید تعداد تبلیغات را کم کنید .

۳- زمان لود شدن سایت با تبلیغات را بهینه سازی کنید . مطمئن شوید که سایت با تبلیغات به راحتی و با سرعت لود می شود . بنرهای خوشامدگویی را حذف کنید زیرا اینها باعث حواس پرتی خوانندگان سایت شما از رفتن مستقیم به مطالب می شوند.

به خاطر داشته باشید که هر تبلیغی که به سایت اضافه می کنید از کیفیت مطالب شما می کاهد پس انها را محدود کنید .

۴- خودتان را به عنوان عاملی مطمئن معرفی کنید .

چندین بار از سایتی دیدن کردید ولی اطلاعاتی در مورد نام صاحب سایت و یا اطلاعات تماس پیدا نکرده اید . این عامل مهمی است که در کیفیت کل وب سایت ثاثیرگذار است . معادله زیر در مورد کیفیت وب سایت را در نظر داشته باشید :

کیفیت بالا وب سایت = کیفیت بالای مطالب + عوامل اعتماد بالا

فقط ساختن وب سایت با مطالب با کیفیت کافی نیست شما باید اعتماد بازدیدکنندگان را بدست اورید . راهنمای های زیر می توانند کاربردی باشند :

۱- اضافه کردن اطلاعاتی در مورد خودتان

۲- اضافه کردن تصویر واقعی خودتان به سایت

۳- اضافه کردن تصاویری از اداره و محل کارتان – بعضی از وب سایت ها حتی ویدئویی در مورد محل کارشان و مشتریانشان به وب سایت اضافه می کنند .

۴- اضافه کردن ادرس کاری و فرم تماس با ما و آدرس پست الکترونیکی به همراه شماره تلفن فعال

۵- اضافه کردن گواهینامه هایی که بدست اورده اید از صنعتی که دران مشغول به فعالیت هستید .

۶- اضافه کردن ویدجت صفحه فیسبوک جایی که کاربران می توانند نظرات بقیه کاربران را در مورد سرویس شما بگیرند .

۷- اضافه کردن توصیفات واقعی از جایی که محصول و سرویس شما به موفقیت استفاده شده است .

۸- از اطلاعات شخصی حفاظت کنید – مراقب باشید زمانی که اطلاعات شخصی مانند نام ,تلفن کاربران را درخواست می کنید ,بعضی از کاربران به این نوع اطلاعات کاملا حساس هستند .

لینکی اضافه کنید و در مورد نحوه حفاظت از اطلاعات بدست امده از کاربران را توضیح دهید .مطمئن باشید زمانی که کاربران اطلاعات خود را ثبت می کنند از پروتکل sslاستفاده بشود . این پروتکل اطلاعات مبادله شده بین کاربران و سایت شما را رمزگذاری می کند .

۹- مطمئن باشید که صفحه شرایط و ضوابط در مورد چگونگی هدایت کردن کسب و کارتان در سایت شما وجود دارد و اگر از تبادلات پولی در سایت استفاده می کنید از امنیت پروسه مطمئن باشید . امروزه کاربران به سایت هایی که حاضر به برگشت پول در صورت خطا و یا مشکلی نیستند اعتماد نمی کنند .

خودتان را با شرکت های مشهور که با شما کار می کنند وابسته کنید . اضافه کردن سازمان های حرفه ای برای جلب اعتماد مشتریان بسیار مفید می باشد . و همچنین اضافه کردن لوگوی شرکت های معتبر در وب سایت .

 

رای دهندگان

دیدگاهتان را بنویسید