+
۱

ده مرحله کلیدی بهینه سازی پست های وبلاگ (اینجا کلیک کنید)

ده مرحله کلیدی بهینه سازی پست های وبلاگ

بیشتر مردم وقتی که می خواهند شروع به کار با وبلاگ بکنند فکر می کنند که فقط براحتی تایپ کردن چند پاراگراف و انتشار انها می باشد و ناامیدانه منتظر تعداد بازدید و یا کامنت می باشند و هیچ نظر و یا اشتراک مطلب در وبلاگ اتفاق نمی افتد . در این مقاله به بررسی ده راه حل برای بهینه سازی هر پست وبلاگ می پردازیم .



جستجوی کلمات کلیدی :

قبل از نوشتن هر چیزی در مورد اینکه آیا این مطلب چیزی هست که مردم بخواهند در مورد آن بیشتر بدانند و یا اینکه آیا دنیای اینترنت از این نوع محتوا اشباع شده است یا نه بررسی کنید. برای دانستن جواب این سوال ها کارهای زیر را انجام بدهید :
استفاده از ابزار google keyword

که این ابزار کلماتی را که کاربران مایل به دانستن بیشتر در مورد آن کلمه بوده اند را نشان می دهد که شما با استفاده از این ابزار می توانید کلمات کلیدی راپیدا کنید و بعد از آن شروع به نوشتن مطلب کنید .
Google

جستجوی گوگل برای پیداکردن رقبای واقعی –با مشاهده نتایج جستجو و تصمیم گیری اینکه چطور می توانید این کلمات کلیدی را رتبه بندی کنید .
تنظیم عنوان

فرمول زیر برای تنظیم عنوان ها

[#][keyword][curiosity-capturing phrase]

مانند لینک های زیر کلمات کلیدی را تا جایی که ممکن است در نزدیکی عناوین بکار ببرید .

Top 10 Motivational YouTube Videos for Entrepreneurs
20 Great Google Chrome Extensions for Online Entrepreneurs
20 Best Designed Pricing Comparison Tables

در آخرین لینک کلمه کلیدی با عبارت کنجکاو تعویض شده است زیرا کلمه best designedعبارت دیگری بود که مردم در کلمات کلیدی پایه جستجو کرده بودند .
پست اسلاگ :

چیزی که بعد از دامین برای هر پست و یا صفحه نمایش داده می شود ,پست اسلاگ است . زمانی که شما عنوان را تایپ می کنید وردپرس با قراردادن هر کلمه در عنوان در داخل اسلاگ ,پست اسلاگ را تولید می کند . پست اسلاگ صفحه خودتان را با کلمات کلیدی اولیه تغییر دهید .

به عنوان مثال

پیش فرض :

IncomeDiary.com/10-seo-blog-post-publishing-steps-that-most-bloggers-forget/

بهینه شده :

IncomeDiary.com/seo-blog-post-publishing-steps/
تصاویر :

همانطور که همه ما می دانیم تصاویر جلب توجه می کنند و در واقع مکمل مطلب می باشند . اگر مراحل زیر را اجرا کنید همچنین تصاویر به عنوان یکی از مراحل بهینه سازی می تواند بسیار عالی عمل کند .

۱- قبل از اپلود کردن تصاویر در سایت انها را با اسم کلمه کلیدی ذخیره کنید.

۲- به alt textتصاویرکلمه کلیدی اضافه کنید .

۳- و به تگ عنوان هم کلمه کلیدی را اضافه کنید.

این ها به مشخصه های تصاویر و همینطور تصاویر داخل پست ها اعمال می شود . برای تصاویر داخل محتوا می توانید از کلمات مشابه و مرتبط دیگری استفاده کنید .
ویدئو های مرتبط

گوگل می داند که بلاگ هایی با ویدئو های مرتبط به عنوان یک مرجع کامل عمل می کنند . اگر بلاگ جزء مهمی از کار و حرفه شما است شروع به ساختن ویدئوهایی برای پست ها بکنید و انها را در کانال خودتان اپلود کنید و در پست های واقعی از انها استفاده کنید . و همینطور می توانید ویدئوهای دیگر کاربران هم را در نظربگیرید.
عناوین فرعی :

مانند تصاویر,عناوین فرعی هم در داخل محتوا قرار می گیرد و خواندن مطالب را راحتر می کند و تصاویر فرعی هم نقش مهمی در بهینه سازی دارند . زمانی که یک موتور جستجو یک صفحه را پیدا می کند ابتدا تگ عنوان را می خواند و سپس تگ های H2,H3وh4.

وقتی عناوین فرعی را به محتوا اضافه می کنید کد HTMLدرست به شکل زیر می باشد .

Subhead Level 1

Subhead Level 2

Subhead Level 3

نکته : تگ عنوان باید به صورت خودکار در H1قرار بگیرد .
لینک های متصل داخلی :

یک نکته مهم دیگری که بیشتر کاربران انرا فراموش می کنند لینک های داخلی بین پست ها می باشد . قبل از انتشار پست جدید یکبار کامل انرا بخوانید و سعی کنید ۲ و یا ۳ قسمت مرتبط با پست های دیگر در بلاگ پیدا کنید و بین انها ارتباط برقرار کنید . این باعث می شود هم باردیدکننده و هم موتورجستجو زمان بیشتری را در بلاگ شما بگذرانند .
لینک های خارجی :

همچنین به دنبال راهی برای لینک کردن به دیگر بلاگ ها باشید مزایای این کار کاملا مشخص نیست ولی دیل پاتل در این باره می گوید :

آیا می دانستید که لینک های خارجی به سایت هایی با شهرت و اعتبار بالا می تواند در بهینه سازی سایت شما تاثیر مثبتی داشته باشد ؟ زمانی که موتورهای جستجو سایت شما را پیدا می کنند و با دنبال کردن لینک ها به پست های سایت CNNمی رسند این می تواند تاثیر مثبتی را برای سایت شما داشته باشد . مهم این است که چطور یک راه اساسی برای لینک کردن به این گونه سایت ها پیدا کنید .

لینک کردن به سایت های دیگر راه خوبی برای ایجاد ارتباط با دیگر بلاگر ها می باشد .

به عنوان مثال من ایمیل های تشکر از افراد بسیار مهمی دریافت کردم زیرا به سایت های انها لینک کرده بودم .

متا دیتا :

در نتایج جستجو ها توضیحات متا دیتا در قسمت پایین لینک به صورت خلاصه نمایش داده می شود . در زمان نوشتن متا دیتا ها این سه نکته را در ذهن داشته باشید .

۱- باید کمتر از ۱۵۵ کاراکتر باشد در نتیجه گوگل کل توضیحات را نمایش خواهد داد .

۲- باید شامل کلمات کلیدی باشد زیرا گوگل در نتایج جستجو انها را پرنگ خواهد کرد .

۳- باید دقیقا مطابق با مطلب پست باشد زیرا مردم زمانی که آن توضیحات را در جستجو می بینند به دنبال همان به سایت شما خواهند آمد .

همیشه در پاراگراف اخر پست ها را به صورت خلاصه به همراه کلمات کلیدی مقدمه قرار دهید و در متا دیتا از انها استفاده کنید .
فراخوانی :

مرحله آخر فراخوانی می باشد مانند دروس بازاریابی هر بلاگ پست باید برای گرفتن کسی برای انجام دادن چیزی طراحی شده باشد .

در اینجا چندتا از فراخوانی های محبوب بیان شده است .

۱- کامنت ها – شما با گذاشتن یک سوال و یا کامنت در انتهای هر پست کاربران را به دادن نظر تشویق می کنید .

۲- اشتراک – امکان اشتراک – اکر این مطلب مفید بود برای دیگران هم بفرستید .

۳- اجرا – من عقیده دارم که بهترین نتیجه برای هر پست بلاگ این است که خواننده به پیشنهاد های شما گوش بدهد و انها را اجرا کند .

انتخاب با شماست می توانید کامنت بگذارید و یا این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید و یا اجرا کنید . پیشنهاد می کنم که اجرا کنید .

 

رای دهندگان

دیدگاهتان را بنویسید