حتماً همواره عبارت "همیشه حق با مشتری است" را از مدیر، مشاور و استاد خود شنیدهاید.
اما به یک نکته توجه باید نمود که هر واژه و یا عبارت ممکن است دچار تحول و تعدیل بار معنایی گردد و در طی زمان و با تغییرات رفتار مصرفکنندگان، فرهنگ و قوانین اجتماعی یک جامعه، حتی کاربرد عملی خود را از دست بدهد.
چرا برخی از افراد بر استفاده از آن اصرار و نسبت به آن تعصب دارند؟
برای مثال، یک مشتری خانم که همواره با شرکت هواپیمایی Southwest Airlines (خط هواپیمایی داخلی آمریکا، بسیار ارزانقیمت، دارای 4600 کارمند و 3400 پرواز در روز) پرواز مینمود، بعد از هر پرواز نامهای به مدیران این شرکت مینوشت و از همه چیز شکایت مینمود، تا جایی که اسم این خانم را Pen-Pal گذاشته بودند (افرادی که دائماً به یکدیگر نامه مینویسند).
او از چه چیزیهایی ناراضی بود ؟
شماره صندلیاش از پیش مشخص نیست.
در هواپیما غذا سرو نمیشود.
عدم وجود بخش درجه ممتاز Frist-Class در هواپیما.
انجام رویههای معمول پیش از سوارشدن بر هواپیما را دوست نداشت.
لباس خدمه پرواز و جو نامساعد هوا را دوست نداشت.
این مشتری در آخرین نامه خود خطاب به مدیریت این شرکت آقای هرب چنین نوشت:
"من برای آخرین بار تمام مشکلات قبلی را به شما یادآور میشوم و دیگر با شما پرواز نمیکنم."
هرب نیز بلافاصله جواب نامه وی را داد:
"دلمان برایتان تنگ میشود. دوست دار شما؛ هرب"
هرب چنین بیان نمود: اینگونه از مشتریان هیچ کجا نمیروند و حتماً دوباره با ما پرواز بیشتری خواهند نمود. این مشتریان تنها باعث دلسردی و ناخشنودی کارکنان میگردند.
- البته آن خانم همچنان با این شرکت پرواز مینماید ! :)
دلیل گزارش دادن این مطلب:
رای دهندگان
بهترین آموزش های برنامه نویسی
توسط فرخ ابراهیمی نژاد مدیر موسس لینک پددوره های در حال ثبت نام
ورود به جشنواره و دیدن تمام دوره ها
دورهی نخبهی طراحی و برنامه نویسی وب
دوره ی آموزشی 0 تا 100 php و mysql
آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دوره از راه دور و آنلاین
آموزش SEO
دیدگاهتان را بنویسید