+
۱

پنج سوال اساسی در خصوص روش بکارگیری رنگ در پیام تبلیغات و برندسازی (اینجا کلیک کنید)

پنج سوال اساسی در خصوص روش بکارگیری رنگ در پیام  تبلیغات و برندسازی

در ابتدای هرسال میلادی، شرکت معتبر پنتون Pantone رنگ سال اعلام می‌نماید. از سوی دیگر، گروه بازاریابی رنگ CMG نیز پیش‌بینی خود را بر اساس برخی تحقیقات صورت پذیرفته در خصوص رنگ‌های موردعلاقه مشتریان در طی همان سال (بر اساس تقسیم‌بندی جغرافیایی) را اعلام می‌نماید.

اما سؤال اساسی اینجاست : همه این کارها، چه کمکی به ایجاد یک رابطه قوی بین برند و مخاطب می‌نمایند؟

بر اساس فرایند برندسازی، می‌باید یک دسته از رنگ‌های انتخابی را به‌صورت استاندارد در تمامی پیام‌های بازاریابی، تبلیغات و برندینگ به‌صورت ثابت بکار گرفت. این رنگ‌ها از عناصر چاپی تا وب‌سایت، باید حضور فعالی داشته باشند. این یکسان‌سازی کاربردی رنگ، موجب تقویت تصویر برند و در صورت وجود آن در لایه‌های محصول، موجب تقویت و تعمیق تجربه برند خواهد گشت.

سؤال دیگری که به ذهن متواتر می‌گردد این است: چه رنگی را انتخاب نماییم؟

اگر پیش از انتخاب رنگ برندتان، به 5 سؤال کلیدی زیر پاسخ مناسب دهید، فرایند انتخاب رنگ با دقت بالاتری صورت خواهد پذیرفت:


1- قصد تحریک کدام بخش از احساسات مخاطب را دارید؟

بر اساس کتاب "Color: Messages & Meanings" نوشته L. Eiseman، رنگ‌ها، احساسات متفاوتی را در افراد مختلف برمی‌انگیزنند. وی در کتاب خود در خصوص احساسات مرتبط با رنگ‌ها و سایه‌ها اطلاعات مفیدی را آورده است.

برای مثال؛ رنگ قرمز برانگیزاننده‌ی قوی احساسات است.هرچند که بیان‌کننده خطر، جشن، عشق، اشتیاق و رژ لب قرمز، نیز است.

بنابراین بر اساس برنامه‌ریزی برندینگ، با به‌کارگیری رنگ‌ها باید احساساتی برانگیزانید و پس از ارزیابی آن‌ها، رنگ‌هایی که موجب تقویت فرایند انگیزش می‌گردند را مورد تأکید قرار دهید.

 

رای دهندگان

iranmct  

دیدگاهتان را بنویسید