هنگامیکه از موفقیت یک کسبوکار صحبت به میان میآید اولین سوالی که مطرح میشود که شاید یکی از این جملات زیر باشد :
چقدر میفروشید ؟ سهم بازارتان چه میزان است ؟ چه تعداد مشتری وفادار دارید ؟
اگر دقت نمایید، تمام این سوالات بهنوعی به مدیریت بازاریابی و فعالیتهای بازاریابی و فروش برمیگردد.
حال اگر در مدیران فروش از سازمانهای مشابه در جلسه در کنار هم حضورداشته باشند، تمام این گفتگوهای آنان یا در خصوص وضعیت بازار است و یا در خصوص میزان بهرهوری فروش واحد فروششان است.
بر اساس تحقیق موسسه The Bridge Group ، بهرهوری فروش اولین چالش حدود 65% شرکتهایی است که در بازار B2B حضور دارند.
بنابراین؛ بهینهسازی بهرهوری فروش یکی از مهمترین جنبههایی است که باید با تمرکز بر کارایی، اثربخشی و بهرهوری نیرویهای فروش به دنبال دستیابی به بالاترین سطح فروش و درآمد باشیم.
بهرهوری فروش Sales Productivity چیست ؟
اول اینکه بهرهوری فروش چیست و چرا باید به آن اهمیت داد ؟
بهرهوری فروش به معنای به حداکثر رساندن فروش و حداقل کردن مخارج (مانند هزینه، تلاش و زمان) است. بر اساس قاعده پارتو (اصل پارتو ) 20/80 ، تنها 20% اعضای تیم فروشندگان سازمان بهترین و موثرترین عملکرد را داشته و غالبا به اهداف فروش تعیینشده دستیافته و گاها آن را پشت سر میگذارند. اغلب اوقات، بهینه نمودن بهرهوری فروش فقط با سادهسازی جریان فروش و یا حذف فرایندههای غیرضروری فروش، صورت میپذیرد.
دلیل گزارش دادن این مطلب:
رای دهندگان
بهترین آموزش های برنامه نویسی
توسط فرخ ابراهیمی نژاد مدیر موسس لینک پددوره های در حال ثبت نام
ورود به جشنواره و دیدن تمام دوره ها
دورهی نخبهی طراحی و برنامه نویسی وب
دوره ی آموزشی 0 تا 100 php و mysql
آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دوره از راه دور و آنلاین
آموزش SEO
دیدگاهتان را بنویسید