+
۱

جایگاه‌یابی برند Brand Positioning (اینجا کلیک کنید)

جایگاه‌یابی برند Brand Positioning

بیانیه جایگاه‌یابی برند Brand Positioning جایگاه برند

جایگاه برند چیست ؟
جایگاه برند فرآیندی است که در آن برند دارای جایگاهی خاص در ذهن مشتری خواهد شد. از جایگاه برند همچنین به یک استراتژی جایگاه‌یابی برند Brand Positioning Strategy  ، استراتژی برند Brand Strategy ، و یا یک بیانیه جایگاه برند تعبیر شده است.
کتاب " جایگاه‌یابی : نبردی برای ذهن شما" Positioning: The Battle for Your Mind که به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال معرفی شد، پیام اصلی کتاب، تلاش برای تصاحب یک گوشه بازار ( بازاریابی نیچ Niche Marketing ) برای یک برند، محصول و خدمت می‌باشد. این امر از طریق روش‌های مختلفی از جمله قیمت‌گذاری ، فروش ویژه ، توزیع ، بسته‌بندی و رقابت انجام می‌شود. هدف، ایجاد تاثیری منحصربه‌فرد در ذهن مشتری است، به‌طوری که مشتری نام تجاری شما را با تصویری خاص و مطلوب که متمایز از بازار، در ذهن داشته باشد.

جایگاه‌یابی برند
جایگاه‌یابی برند Brand Positioning عبارت است از یک سیستم سازمان‌یافته برای یافتن پنجره‌ای به ذهن مشتری . این تعریف بر این مفهوم استوار شده که ارتباط تنها می‌تواند در زمان و شرایط مناسب رخ دهد.
حتی اگر شرکت برای ساختن جایگاه خود در ذهن مشتری فعالیت‌های آینده‌نگرانه ننماید، باز هم ایجاد این جایگاه اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. بااین‌حال اگر مدیران رویکردی آینده‌نگرانه و هوشمندانه داشته باشند می‌توانند جایگاهی مثبت در ذهن مشتری هدف خویش ایجاد کنند.

تفاوت‌ "بیانیه جایگاه" و "عبارت کوتاه"
بیانیه جایگاه برند Brand Positioning Statement اغلب با عبارت کوتاه Tagline یا عنوان Slogan سازمان اشتباه گرفته می‌شود ( زیرا که از روز اول به‌اشتباه ترجمه‌شده ). بیانیه‌های جایگاه برای استفاده داخلی هستند. این بیانیه‌ها راهنمای بازاریابی و تصمیمات عملیاتی کسب‌وکار هستند. بیانیه جایگاه ، سازمان را کمک می‌نماید تا تصمیماتی کلیدی بگیرید که چگونه ادراک مشتری از برند خود را تحت تاثیر قرار دهید.
عبارت کوتاه یک بیانیه خارجی است که در بازاریابی و برندسازی مورداستفاده قرار می‌گیرد. بیانیه جایگاه می‌تواند به یک عبارت کوتاه تبدیل شود، اما نکته مهم تمایز قائل شدن بین این دو است.

 

رای دهندگان

iranmct  

دیدگاهتان را بنویسید