+
۷

نحوه نوشتن «نامه معرفی» همراه رزومه :: پایگاه مهندسی صنایع (اینجا کلیک کنید)

نویسنده: Alison Green /مترجم: مریم مرادخانی /منبع: the Cut : مشاور عزیز، یک ماه پیش از کارم استعفا دادم و حالا دنبال کار جدید هستم. بلافاصله بعد از استعفا، فایل رزومه‌ام را که مدت‌ها از نوشتنش می‌گذشت اصلاح و به‌روز‌رسانی کردم. سعی کردم تمام نکات رزومه‌نویسی را رعایت کنم. اما شنیده‌ام که بد نیست در کنار رزومه، یک نامه معرفی هم به کارفرماها بفرستیم. اصلا نامه معرفی چیست و چطور باید آن را نوشت؟

پاسخ: دوست عزیز، نامه معرفی سندی است که در کنار رزومه ارسال می‌کنیم تا اطلاعات بیشتری درباره مهارت‌ها و تجربیاتمان به کارفرما بدهیم. من طی سالیان سال، هزاران نامه معرفی خوانده‌ام که بیشترشان بد بوده‌اند چون اکثر متقاضی‌ها نمی‌دانند چطور نامه معرفی بنویسند. پس بیا با هم یاد بگیریم:

۱. اول از همه، هدف از نوشتن این نامه را درک کن. کارفرماها متقاضیان را فقط براساس تجربیات و مهارت‌ها انتخاب نمی‌کنند. اگر این طور بود، فقط به رزومه اکتفا می‌کردند و با متقاضی مصاحبه نمی‌کردند. چیزهای دیگر هم مهمند، مثل ویژگی‌های شخصیتی، عادات کاری، مهارت‌های ارتباطی، هوش و اشتیاق به شغل. نامه معرفی باید این چیزها را پوشش دهد.

۲. رزومه‌ات را خلاصه نکن. اولین قانون نوشتن نامه معرفی این است .....
برای خواندن ادامه مطلب روی لینک کلیک کنید.

 

رای دهندگان

دیدگاهتان را بنویسید