+
۷

شاه كليد كسب درآمد از اينترنت را ميشناسيد؟ | كارآفريني اينترنتي و كسب و كار اينترنتي به زبان فارسي (اینجا کلیک کنید)

شاه كليد كسب درآمد از اينترنت را ميشناسيد؟ | كارآفريني اينترنتي و كسب و كار اينترنتي به زبان فارسي

می‌دانیم که کارآفرینی اینترتی بهترین روش برای کسب درآمد پایدار از اینترنت است.

کسب و کار اینترنتی، از هر نوع که باشد، درآمدش از فروش محصول (کالا یا خدمات) است.

ولی آمارها و همچنین تجربه‌های شخصی‌مان نشان می‌دهند که اصلی‌ترین مشکل کسب و کارهای اینترنتی در ایران، اعتماد نداشتن مردم به سایت‌ها است.

پس لازمه کسب درآمد از اینترنت ایجاد اعتماد در مشتری است.


اعتماد چیست؟

- اعتماد در لغت به معنای “تکیه‌کردن”، “متکی‌شدن‌ به کسی و کاری را بی‌گمان‌ به او سپردن”، “واگذاشتن‌ کار به کسی” است. (فرهنگ عمید)

- فرهنگ لغت آکسفورد، واژه “Trust” را به معنای ” اعتقاد راسخ در قابلیت اطمینان، حقیقت، و یا توانایی از کسی یا چیزی” بیان می‌کنند.

نکته مهمی که از تعریف “اعتماد” بر می‌آید، این است که نباید انتظار داشته باشیم دیگران به ما اعتماد کنند.

بلکه باید با قابل اتکا شدن و اثبات آن به دیگران، “اعتماد” را بوجود آوریم.

مردم چطور به کسب و کارهای اینترنتی اعتماد می‌کنند؟

اعتماد در کسب و کار اینترنی از طریق ارائه “کیفیت مستمر” حاصل می‌گردد.

- مستمر در لغت به معنای “همیشه”، “پیوسته” و در عمل یعنی انجام دادن کاری در طول زمان است.

- کیفیت در لغت به معنای “چگونگی”، “‌ویژگی ذاتی” و در عمل آن چیزی است که مشتری از ما و محصول ما انتظار دارد، است.

بنابراین برای ایجاد اعتماد لازم است که انتظارات مشتری از محصول (خدمات و کالا) خود را به طور پیوسته برآورده کنیم.

انتظارات مشتری چگونه شکل می‌گیرد؟

انتظار مشتری بر اساس سه عامل ایجاد می‌شود:

۱٫ نیاز: مشتری محصول را می خرد تا نیازی از او رفع شود پس بدیهی است که انتظار دارد محصول نیازش را بر طرف کند. مثلا پاک را می‌خریم تا با آن بتوانیم نوشته خود را تصحیح کنیم. طبیعتا انتظار داریم که پاک کن این قابلیت را داشته باشد. پس پاک کنی را با کیفیت می‌دانیم که درست و تمیز پاک کند.

۲٫ گفته‌ها: تبلیغات و حرف‌هایی که ما می زنیم یا دیگران درباره محصول می‌‌گویند، در مشتری انتظار ایجاد می‌کند. بنابراین نسبت به عملکرد و توانایی‌های محصول، صادق باشیم. به چیزی که می گوییم عمل کنیم و چیزی را که نمی‌توانیم انجام دهیم نگوییم. اگر می‌گوییم که این پاک کن هیچ اثری بر محیط زیست نمی گذارد آن وقت مشتری نیز چنین انتظاری دارد. و اگر در عمل معلوم شود که پاک کن مضرر بوده آن گاه مشتری محصول ما را بی کیفیت می‌داند چون انتظاری که با وعده ایجاد کرده بودیم را برآورد نکردیم. برخی از علمای بازاریابی معتقد هستند که همیشه یک مزایا اضافی در محصول بگذارید ولی آن را نگویید تا بدین ترتیب مشتری را ذوق زده کنید. همه ی ما از این که چیزی بیشتر یا بهتر از آنچه فکر می کردیم، به دست آوریم خوشحال می شویم.

۳٫ هزینه: طبیعتا هر چه مقدار هزینه‌ای که مشتری پرداخت می‌کند بیشتر باشد، انتظارات او نیز بیش‌تر خواهد بود. انتظاری را که از یک پاک کن صد تومانی داریم با انتظاری که از یک پاکن هزار تومانی داریم قطعا یکی نیست. نکته مهم این است که هزینه‌ها فقط ریالی نیستند. بلکه باید به هزینه‌های زمانی، یادگیری، اجتماعی و امثال آن نیز توجه کنیم.

نتیجه گیری:

برای موفقیت در کارآفرینی اینترنی لازم است که:

۱٫ نیاز و خواسته مشتری را بشناسیم.

۲٫ محصولی که خواسته او را رفع می‌کند ارائه کنیم.

۳٫ صادقانه با مشتری برخورد کنیم.

۴٫ موارد ۱ تا ۳ را پیوسته (حتی بعد از رونق گرفتن کارمان) انجام دهیم تا به او اثبات شود ما در حوزه تخصصی خود قابل اتکا هستیم و به ما اعتماد کند.

 

رای دهندگان

دیدگاهتان را بنویسید