دانلود رایگان پاورپوینت جزوه تنظیم و کنترل بودجه

دانلود رایگان پاورپوینت جزوه تنظیم و کنترل بودجه

دانلود رایگان پاورپوینت جزوه تنظیم و کنترل بودجه

خلاصه کتاب اصول تهیه و تنظیم و کنترل بودجه

 

در گذشته یک پست در خصوص جزوه درس اصول تنظیم و کنترل بودجه دولتی رشته حسابداری برای شما قرار دادیم و امروز در سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران برای شما فایل پاورپوینت جزوه تنظیم و کنترل بودجه را آماده کردیم . این پاورپوینت در ۲۸ اسلاید به صورت زیبا و تخصصی تهیه و تنظیم شده است که در آن اصول و مراحل تنظیم و کنترل بودجه دولتی را به صورت کامل توضیح داده است . بدون شک این پاورپوینت یکی از بهترین پاورپوینت های آموزش درس تنظیم و کنترل بودجه است . این فایل توسط حسین شفیعی تهیه و تنظیم شده است . برای مطالعه توضیحات بیشتر و دانلود رایگان پاورپوینت جزوه تنظیم و کنترل بودجه در ادامه مطلب با ما همراه باشید .

 

تعریف بودجه در پاورپوینت جزوه تنظیم و کنترل بودجه :

بودجه کل کشور برنامه مالی دولت است که برای یکسال مالی تهیه وحاوی پیش بینی درآمدها وسایرمنابع تامین اعتبار وبرآورد هزینه ها برای انجام عملیاتی که منجربه نیل سیاستها وبه هدفهای قانونی می شود

 

انواع درآمد های دولت در خصوص تنظیم و کنترل بودجه :

درآمد عمومی:درآمدهای وزارتخانه ها وموسسات دولتی ومالیات وسود سهام شرکتهای دولتی ودرآمدحاصل ازانحصارات ومالکیت وسایردرآمدهایی که درقانون بودجه کل کشورتحت عنوان درآمد عمومی منظور می شود. درآمد اختصاصی : درآمدهایی که به موجب قانون برای مصرف یامصارف خاص دربودجه کل کشور تحت عنوان درآمداختصاصی منظور می شود.

 

اصل تخصیص یا عدم تخصیص تنظیم و کنترل بودجه دولتی :

طبق اصل تخصیص تمام ارقام مندرج درقانون می بایدبه همان وضعی که درقانون بودجه تعیین گردیده وبه تصویب مجلس رسیده  واجازه دریافت وپرداخت آن داده شده است وصول یا به مصرف برسد  اما استثناهای محدودی دارد که اجازه انتقال اعتبار از مادهای به ماده دیگر یا از فصلی به فصل دیگررا با طی تشریفاتی می دهد که درتبصره های بودجه پیش بینی می شود. اصل عدم تخصیص به منزله عکس عدم تخصیص نیست این اصل درواقع الهام بخش اصل جامعیت بودجه است درجایی که به ناخالص بودن ارقام بودجه توصیه شده است تاکیدبرآن دارد کهدرآمدهای خاص دربودجه نباید به مخارجی خاص اختصاص داده شود.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا سایت آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۱.۹۴ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pptx می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارPowerPoint l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا