مکمل و داروهای بدنسازی

اشتباهات در استفاده از روغن ماهی

روغن ماهی فوق العاده است، اما آیا از آن درست استفاده می‌کنید؟!

اگر از روغن ماهی درست استفاده کنید، سیستم قلبی تقریباً فناناپذیر خواهد شد! از شر تمام التهابات خلاص می‌شوید، حساسیت به انسولین بهبود پیدا می‌کند و سیستم چربی سوزی بدن شروع به کار می‌کند.

لینک آپارات

متاسفانه، عده زیادی، استفاده درستی از روغن ماهی ندارند و نتایجی را که اشاره شد دریافت نمی‌کنند. مسئله اینجاست که: ورزشکاران نمی‌دانند، روغن ماهی و یا به عبارت دقیق‌تر، امگا ۳ چیست و چگونه کار می‌کند؟!

این را می‌دانیم که مصرف روغن ماهی در کنار تمرینات بدنسازی، باعث رشد عضلانی می‌شود. منبع (۱)

سود کسب و کار یک عده، تعادل شیمیایی بدن ما را به هم می‌ریزد

برای اینکه متوجه شوید منظورم چیست، باید داستان جالبی را برای شما تعریف کنم تا بدانید برای چه نیازمند به کپسول‌های روغن ماهی شده‌ایم!!

همه چیز از یک واقعیت ساده شروع شد:

برگ‌ها سریع‌تر فاسد می‌شوند اما دانه‌ها دیرتر!

اگر یک تولید کننده مواد غذایی باشید، علاقه‌مندید: محصولاتی تولید کنید که مدت زمان زیادی را بدون خراب شدن طی کنند. به همین دلیل، پرورش دهندگان گیاهان، سراغ پرورش گیاهانی رفتند که درصد فسادپذیری آن‌ها پایین‌تر و عمر طولانی داشته باشند. یعنی دانه‌ها، غله و حبوبات.

دلیل اینکه گیاهان برگ‌دار به سرعت فاسد می‌شدند: وجود مقادیر زیادی امگا ۳ است و دلیل عمر بالای دانه، غله و حبوبات، وجود امگا ۶ است. امگا ۶ ساختار شیمیایی پایدارتری دارد و به همین دلیل ۶۰-۹۰% انبارهای غذایی جهان، شامل محصولات دانه‌ای، غله و حبوبات است.

نگاهی به سوپرمارکت‌ها بیندازید، بسیاری از موادی که بسته‌بندی شده‌اند، منشا آن‌ها دانه‌ها، غله و حبوبات است! از مواد تشکیل دهنده سس‌ها، روغن‌های پخت و پز، کره بادام زمینی و… همگی سرشار از امگا ۶ است.

غلات آن قدر ارزان و فراوان هستند که حتی دولت برای خرید، قیمت تضمینی مشخص می‌کند. (این موضوع منحصر به ایران نیست!!) حتی این غلات را به خورد حیوانات هم می‌دهیم! گاوها به طور طبیعی علف می‌خورند اما آن‌ها را مجبور کرده‌ایم تا غلات بخورند! تا زودتر چاق شوند.

این کار باعث شده: مجبور شویم به خاطر کاهش التهاب به آن‌ها آنتی بیوتیک هم بدهیم و این موجودات بی‌چاره را تبدیل به بمب‌های امگا ۶ کرده‌ایم!!

ظلم تولیدکنندگان فقط به گاوها محدود نمی‌شود، بلکه ماهی هم قربانی دیگر این داستان است! در مراکز پرورش ماهی، از مقادیر بالای سویا، برای تغذیه ماهی‌ها استفاده می‌شود.

مرغ‌ها هم قربانی دیگر این جنایت هستند. مرغ به طور طبیعی در رژیم‌اش یک ترکیب متعادل از غلات و حشرات را مصرف می‌کند!

دیگر هیچ کدامیک از این محصولات، منابع امگا ۳ نیستند!

این احتمالاً دلیل مرگ پدر بزرگ‌تان است!

به علت حفظ این بازار پر از سود، نسبت امگا ۶ به امگا ۳ به ۲۵به ۱ رسیده است! در حالی که باید ۳ به ۱ باشد.

تئوری مصرف چربی برابر است با: حمله قلبی را به یاد دارید؟!

مردم از مصرف چربی‌های اشباع خودداری می‌کردند و به سمت مصرف روغن‌های گیاهی چرخش پیدا کردند.

مسئله اینجا بود که: در گذشته، حداقل چربی‌های حیوانی حاوی مقادیر قابل توجهی از امگا ۳ بودند. مردم از مصرف کره حیوانی به سمت مصرف مارگارین سوق پیدا کردند.

مواجه با مقادیر فراوان امگا ۶ و چربی‌های ترانس، احتمالاً یکی از علل مرگ پدر یا پدر بزرگ‌تان از بیماری‌های قلبی بوده است!

امگا ۶ عامل ایجادکننده التهاب شیمیایی است که باعث لخته شدن خون می‌شود. التهاب، با ۱۰۰ بیماری کشنده در انسان رابطه دارد! بیماری‌های قلبی، سرطان، سکته، آلزایمر و…

از طرفی، این التهاب نقش بزرگی در چاق شدن شما بازی می‌کند.

یکی از دلایلی که سالانه مجبور به استفاده از مقادیر بالایی آسپیرین، ایبوپروفن و استامینوفن می‌شوند: همین وجود مقادیر بالای امگا ۶ در رژیم غذایی شماست!

در مقابل، امگا ۳ اثر ضد التهابی دارد. امگا ۳ با افزایش نفوذپذیری غشاء سلولی، باعث افزایش حساسیت به انسولین می‌شود که خبر خوبی است! و باعث افزایش سوخت و ساز و مبارزه هر چه بهتر با چاقی است.

به همین دلیل، مجبور به مصرف کپسول‌های روغن ماهی هستیم. همان‌طور که می‌دانید: ماهی، در محیط طبیعی خودش، جلبک و گیاهان دریایی را مصرف می‌کند که حاوی مقادیر بالایی امگا ۳ است!

امگا ۶ مقابل امگا ۳

یک تکه دیگر از این پازل که مردم فراموش می‌کنند این است که: امگا ۶ و امگا ۳ در بدن با هم رقابت می کنند تا بتوانند وارد غشاء سلولی شوند.

نمی‌توانید انتظار داشته باشید فقط با مصرف کپسول روغن ماهی تمام مشکلات‌تان حل شده باشد! بلکه باید هم‌زمان، مصرف امگا ۶ خود را نیز پایین بیاورید. امگا ۳ حریف امگا ۶ نمی‌شود!

۴ راه حل برای مشکل شما

  • از کپسول‌های باکیفیت امگا ۳ استفاده کنید و از طرفی، مصرف امگا ۶ خود را کاهش دهید. از مصرف مواد غذایی بسته‌بندی شده تا جای ممکن خودداری کنید.
  • از سرخ کردن مواد غذایی با روغن آفتاب‌گردان، سویا، ذرت و پنبه دانه خودداری کنید و به جای آن از روغن زیتون استفاده کنید.
  • اگر می‌توانید از گوشت گاوهایی استفاده کنید که از علف تغذیه کرده‌اند.
  • یادتان باشد که: نسبت امگا ۶ به امگا ۳ مهم‌تر از مقدار مصرف آن‌هاست. پس اگر مقادیر بالای امگا ۶ مصرف می‌کنید، مقادیر بالاتری هم امگا ۳ مصرف کنید.
  • تا می‌توانید از سبزی‌ها تغذیه کنید.
  • بروید و آزمایش خون بدهید تا متوجه نسبت امگا ۶ به امگا ۳ خود بشوید. به این صورت، می‌توانید ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را حدس بزنید!

برای دریافت امگا ۳، چه راهکاری را می‌شناسید؟

علی رضا ناصری

I'm a fitness nerd & currently I'm blogging for https://tamrino.ir my main passion is creating excellent content for bodybuilding community.

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

    1. سلام دوست عزیز
      این مطلب از دسته مطالب تحقیقی است که با توجه به منابع گوناگون آماده شده است.
      اما دو لینک از منابع تحقیق برای این مطلب را برای شما ارائه می کنم:
      http://www.foodworldnews.com/articles/35136/20150901/if-fish-is-brain-food-can-fish-oil-pills-boost-brains-too.htm

      http://www.foodtribute.com/385/if-fish-is-brain-food-can-fish-oil-pills-boost-brain-power/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا