۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
فیلم بیشتر »»
کد ۸۳۶۰۵۴
انتشار: ۱۰:۰۰ - ۳۱-۰۱-۱۴۰۱
رپرتاژ آگهی

5 نکته اساسی در انتخاب شرکت سئو

اولین قدم بعد از کامل شدن طراحی سایت یک کسب و کار اینترنتی سرمایه گذاری روی سئو سایت و افزایش ترافیک سایت به منظور جذب مشتریان بیشتر است. گرفتن تصمیمات درست در زمان انتخاب شرکت سئو تاثیر زیادی روی کسب و کار و همچنین موجودی حساب بانکی شما می‌گذارد. تفاوت بین یک جهش فوق‌العاده در ترافیک ارگانیک و کاهش رتبه در گوگل می‌تواند متاثر از یک انتخاب از میان شرکت سئوی خوب و شرکت سئوی ضعیف باشد. اما با یک همکاری خوب سئو، کسب و کارها در صنف‌های مختلف می‌توانند شاهد افزایش فروش و کاهش هزینه‌ی تبلیغات باشند و علاوه بر این‌ها، تجربه بهتری را برای کاربران و مشتریان خود رقم بزنند. در ادامه به 5 نکته اساسی خواهیم پرداخت که باید قبل از امضای قرارداد با یک شرکت سئو به آن‌ها دقت کنید.

5 نکته اساسی در انتخاب شرکت سئو

  1. سئو به معنی جادو کردن نیست، پس باید از هرکسی که سعی دارد چنین دیدی به شما بدهد بپرهیزید

سئو به معنی بهینه‌سازی یک وبسایت به منظور جلب مراجعه‌کنندگان بیشتر از طریق موتورهای جستجو است. فرآیندی پیچیده و دشوار که اکثر افراد تصور نادرستی درباره آن دارند. کسانی که ادعا می‌کنند تسلط کاملی روی الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل دارند، و یا از شگردهای ویژه‌ای برای دور زدن سئو استفاده می‌کنند، یا به شما دروغ می‌گویند یا اطلاعات بسیار کمی در این زمینه دارند. سئوی خوب یعنی داشتن درکی عمیق از نحوه عملکرد موتورهای جستجو، پرداختن به جزئیاتی که از دید بقیه غافل مانده و پویایی در کسب اطلاعات جدید و اعمال تغییرات. چرا که الگوریتم‌های گوگل مرتبا در حال تغییر و پیشرفت هستند.

همچنین باید حواستان باشد که میانبرهایی مانند خرید بک‌لینک، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و دیگر روش‌های غیر استاندارد، در نهایت به جریمه شدن و کاهش رتبه سایتتان منجر خواهد شد. به این روش‌ها، سئوی کلاه سیاه (Black Hat SEO) گفته می‌شود، چرا که قوانین موتورهای جستجو را نقض می‌کنند. به محض اینکه ربات‌های گوگل متوجه شوند که سایتی از یکی از این روشها استفاده می‌کند، رتبه آن سایت را کاهش می‌دهند که طبیعتا باعث کاهش تعداد مراجعه‌کنندگان می‌شود. شرکت‌هایی که ادعا می‌کنند می‌توانند با استفاده از روش‌های ویژه خود در زمان کوتاهی رتبه سایتتان را بهبود ببخشند، احتمالا از چنین روش‌های غیر قانونی استفاده می‌کنند.

5 نکته اساسی در انتخاب شرکت سئو

  1. اهداف خود را به طور دقیق و شفاف مشخص کنید و به دنبال شرکتی باشید که شما را به آن اهداف برساند

باید مطمئن شوید با شرکت سئویی همکاری خواهید کرد که در رسیدن به اهدافی که شما مشخص می‌کنید کمک کند و با وعده‌های گنگ و بسیار کلی، شما را فریب ندهد. به عنوان مثال، وقتی از ترافیک ارگانیک صحبت می‎‌کنیم، معانی متفاوتی داشته باشد. افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان، لزوما به معنی فروش بیشتر نیست. مثلا، ممکن است سایت شما در کلیدواژه‌ی «کفش چرمی» رتبه بگیرد، در حالی که کسب و کار شما در حوزه قطعات خودرو است. بنابراین کسانی که از این طریق به سایت شما وارد می‌شوند، نه تنها خریدی انجام نمی‌دهند، بلکه به سرعت و با ناامیدی آن را ترک می‌کنند.

برای اینکه از سوء تفاهم‌ها و گنگ بودن‌های این چنینی پیش‌گیری کنید، باید به صورت دقیق و شفاف مشخص کنید که می‌خواهید با کمک سئو به چه اهدافی برسید. آیا می‌خواهید فروش خود را با رتبه گرفتن در کلماتی مشخص افزایش دهید؟ یا می‌خواهید نرخ ترک سایت توسط کاربران را کاهش داده و نرخ تبدیل مراجعه کنندگان به خریدار را افزایش دهید؟ یا شاید می‌خواهید با کمک محتوای مناسب و شبکه‌های اجتماعی، دنبال‌کنندگان بیشتری را برای کسب و کار خود دست و پا کنید.

پس بسیار مهم است که قبل از انتخاب شرکت سئو یا مشاور سئو، اهدافی که می‌خواهید به آنها برسید را بیابید و با توجه به آن، خدمات سئو مورد نظرتان را درخواست کنید.

  1. تنها به یک جستجوی گوگل برای «بهترین شرکت سئو» اکتفا نکنید. ببینید کسانی که از این خدمات بهره برده‌اند چه می‌گویند

چرا نباید برای سئو سایت خود شرکتی را انتخاب کنید که رتبه اول گوگل را در موتورهای جستجو دارد؟ این سوالی است که ممکن است برایتان پیش بیاید. جواب این است که چنین فاکتوری نباید تنها دلیل انتخابتان باشد. چرا که ممکن است شرکت‌هایی باشند که به قدری درگیر بهینه‌سازی سایت‌های مشتریانشان هستند که وقت کافی برای بهبود سئوی سایت خود را ندارند.

بهترین شرکت‌های سئو معمولا آن‌هایی هستند که سابقه‌ای طولانی در همکاری با مشتریان خود دارند و افراد زیادی آن شرکت را به دوستان و همکاران خود معرفی کرده‌اند تا از خدماتشان بهره‌مند شوند.

علاوه بر این، اگر در جستجوهای خود به مطالبی برخوردید که در آن لیستی از «بهترین شرکت‌های سئو» ارائه شده، باید به بی‌طرفانه بودن آن لیست شک کنید. زیرا احتمال زیادی وجود دارد که شرکت‌های نام برده شده، جایگاهشان در آن لیست را با پرداخت هزینه و با هدف بیشتر دیده شدن خریده باشند. شرکت‌های معتبر، سرشان به اندازه کافی شلوغ هست و دنبال قرار گرفتن در چنین لیست‌هایی نیستند. البته که این بدین معنی نیست که هیچ‌کدام از شرکت‌هایی که رتبه دارند و یا در لیستی از بهترین‌ها هستند شایسته همکاری نیستند.

بهترین راه برای یافتن یک شرکت معتبر و باکیفیت سئو، همان روش سنتی است: توصیه‌ی دیگران! به جای اینکه در گوگل به دنبال پیدا کردن یه شرکت سئو خوب باشید، از اطرافیانتان و کسانی که قبلا با شرکت سئو یا متخصص سئویی همکاری داشته‌اند سوال کنید. همچنین می‌توانید به مشتریان قبلی یک شرکت سئو مراجعه کرده و در مورد کیفیت خدماتی که به آن‌ها ارائه شده بپرسید. تجربه‌ای که در همکاریشان کسب کرده‌اند بدون شک می‌تواند در انتخاب درست شرکت سئو به شما کمک کند

5 نکته اساسی در انتخاب شرکت سئو

  1. شرکتی را برای سئو انتخاب کنید که معیارهایشان متناسب با اهداف شما باشد

بعد از اینکه اهدافتان از سئو سایت را به روشنی مشخص کردید و از بین تمام گزینه‌های موجود به چند مورد رسیدید، زمان آن است که با مقایسه این شرکت‌ها مطمئن شوید که شرکتی که انتخاب می‌کنید روش مشخصی برای رسیدن به اهداف مورد نظر شما و سنجش موفقیتشان در رسیدن به این اهداف سئو دارند. به عبارت دیگر، باید دید معیار موفقیت شرکت خدمات سئو برای موفقیت در رتبه گرفتن برای کلیدواژه‌های مورد نظر چیست؟

قبل از اینکه شرکت سئو مورد نظرتان را انتخاب کنید، باید ببینید که تا چه حد با مشاور سئو و مجری سئوی سایت خود در زمینه سنجه‌های عملکردی اتفاق نظر دارید. این سنجه‌ها می‌توانند به تناسب کسب و کارهای مختلف، بسیار متفاوت باشند. به عنوان مثال، معیارهای موفقیت برای شرکتی که محصول جدیدی را ارائه می‌دهد نسبت به کسب و کاری قدیمی که مشتریان ثابت خود را دارد، تفاوت زیادی دارد.

بنابراین بسیار مهم است که شرکتی که به عنوان مجری و استراتژیست سئو سایت انتخاب می‌کنید، درک و دید درستی از موقعیت کسب و کار شما و معیارهای موفقیتتان داشته باشد و بتواند از این معیارها و ارزش‌ها، استفاده بهینه بکند. از میان سنجه‌های مختلف می‌توان به این موارد اشاره کرد:

۱- ترافیک ارگانیک: چند نفر وبسایت شما را به صورت طبیعی و از طریق جستجو در موتورهای جستجو بازدید می‌کنند؟ این اساسی‌ترین معیار برای سنجش موفقیت سئوی یک وبسایت محسوب می‌شود. علاوه بر این می‌توان موارد دیگری چون تعداد صفحاتی که کاربران در هر جلسه بازدید می‌کنند، یا مدت زمانی که به بازدید سایتتان اختصاص می‌دهند و یا حتی نرخ ترک سایت را به عنوان دیگر سنجه‌های مهم در نظر گرفت.

۲- نرخ تبدیل: درصد بازدیدکنندگانی که در نهایت محصول یا خدمات سایتتان را خریداری می‌کنند، یا در سایت ثبت‌نام می‌کنند، سنجه مهم دیگری است که با عنوان نرخ تبدیل شناخته می‌شود.

۳- رتبه در کلمات کلیدی: در چه کلماتی موفق به کسب رتبه شده‌اید و به طور کلی، آیا رتبه شما در کلمات کلیدی هدف از زمانی که با یک شرکت سئو همکاری کرده‌اید بهبود یافته؟

۴- زمان بارگذاری سایت (سرعت سایت): زمانی که طول می‌کشد تا صفحه‌ای بارگذاری شود ارتباط مستقیمی با سرعت کاربران برای ترک سایت دارد. بنا به اطلاعاتی که گوگل منتشر کرده است، در صورت افزایش زمان بارگذاری سایت از یک ثانیه به پنج ثانیه، سرعت و نرخ ترک سایت توسط بازدیدکنندگان حدود 90 درصد افزایش می‌یابد.

  1. شرکتی را انتخاب کنید که ارتباط موثر و سازنده با شما برقرار کند

علیرغم اینکه شما هم باید به ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس سایت خود دسترسی داشته باشید، احتمالا وقت کافی برای تحلیل داده‌ها و گزارش‌ها را نخواهید داشت. بنابراین بهتر است سئو سایت خود را به شرکتی بسپارید که تیم اجرایی آن ارتباط دائم و موثری با شما داشته و شما را در جریان جزئیات پیشرفت پروژه قرار دهد.

به خاطر داشته باشید که سئو، فرآیندی است که در آن به مدت چند سال باید با یک شرکت یا تیم همکاری داشته باشید. رسیدن به اهداف بلندمدت سئو، مستلزم ارتباط و همکاری دو طرفه‌ای است که سایت را به سمت موفقیت‌های بیشتر سوق بدهد.

گروه دیجیتال نردبان

سئو ارزشمندترین کانال بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها است. شناخت دنیای گسترده سئو برای بهره برداری هر چه بیشتر از آن ضروری است. تیم متخصص  گروه دیجیتال نردبان طیف وسیعی از خدمات سئو حرفه‌ای را ارائه می‌دهد. با تکیه بر نردبان مطمئنید هیچ فرصتی را برای پیشرفت از دست نمی‌دهید. نردبان با شفافیت در عملکرد و ارائه گزارش ماهانه چنین هدفی را پیش گرفته است. ارتباط عمیق و دلسوزانه با شماست که اثربخشی خدمات سئو نردبان و موفقیت کسب و کار شما را تضمین می‌کند.

نردبان با دانش و تسلط کامل بر ابزارهای سئو و نیز به روز بودن سعی دارد ارتباطی مبتنی بر اعتماد بسازد. آماده‌ایم تا همواره روش ها و ابزارهای جدید را به کار بگیریم تا شما همیشه یک گام از رقبایتان جلوتر باشید. برای مشاهده نمونه کارها و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به وبسایت نردبان به ادرس https://www.nardebangroup.com مراجعه کنید.

ارسال به دوستان
پیشگویی «نوستراداموس زنده» از ۳ روز تاریکی مطلق در آینده ای نزدیک در جهان ترفند نگهداری از گیاه دیفن باخیا بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر اولین گوشی اندرویدی سامسونگ ۱۵ سال پیش رونمایی شد(+عکس) فرمول اسانس صورت مخصوص زنان کره ای پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی قدیمی‌ترین پوشاک کشف‌شدۀ جهان؛ از گردنبند نئاندرتال تا جوراب فضایی! (+عکس) اگر این ۷ مورد را در زندگی تجربه کرده‌اید از نظر روحی سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی هستید نگاهی به تاریخچه تکامل فیگورهای مسابقات بدنسازی (+عکس) گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود! این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟ ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید بهترین فیلم های وسترن با بازی «لی ون کلیف»؛ از Beyond the Law تا The Grand Duel زنان تاریخ‌‌ساز؛ با اولین مهمانداران زن هواپیما در جهان آشنا شوید (+عکس)
وبگردی