دنیای فناوری

پروژه ARA گوگل یک گام دیگر برای عرضه نهایی ، اولین گوشی هوشمند ماژولار در سال ۲۰۱۵ عرضه خواهد شد

489

project-ara_1

در ابتکاری جالب گوگل بر روی پروژه ای کار کرده است که طی آن موفق به طراحی و تولید یک تلفن هوشمند ماژولار شده است. پروژه تلفن های هوشمند ماژولای گوگل شما را یک قدم دیگر به تلفن بدون نقص خودتان نزدیک می کند. هر چند تلفن های این پروژه امسال در دسترس نخواهد بود. اما سال ۲۰۱۵ می تواند آغاز یک تغییر بزرگ در عرصه تلفن های هوشمند باشد!

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

انسان ها روزانه دستگاه های الکتریکی زیادی را دور می ریزند، اما ممکن است فقط یک بخش کوچکی از آن دستگاه خراب شده باشد و بقیه دستگاه خوب کار می کنند ولی شما مجبورید دستگاه را به دور بیاندازید دلیل آن هم این است که دستگاه های الکترونیکی پس از گذشت مدت زمانی از کار می افتد. حالا ما با انبوهی از زباله های الکتریکی در سراسر جهان مواجه هستیم که گوشی های موبایل قسمت عظیمی از آن را تشکیل می دهد!

google_ara1-820x420

پروژه ARA قسمتی از گروه پروژه و فناوری های پیشرفته ATAP این گروه است که قسمتی از شرکت موتورلا بوده است و در فروش این شرکت به لنوو توسط گوگل حفظ شده است. پروژه ARA طرحی جسورانه برای ساخت یک پلتفرم منبع باز برای سخت افزار تلفن های هوشمند است. کاربران با یک سخت افزار پایه به نام N2 کار خودشان را شروع خواهند کرد و بقیه ماژول های گوشی به N2 متصل می شوند، ماژول ها می توانند هر چیزی از دوربین، باتری، آنتن وای فای و یا سنسورهای مختلف باشند.

googleara_apart

این ماژول های قابل تعویض به کاربرها این امکان را می دهد تا گوشی خودشان را همانطور که نیاز دارند بسازند. ماژول ها توسط توسعه دهندگان توسط با استفاده طیف توسعه ماژول NDK که چندی پیش توسط گوگل معرفی شد، ساخته می شوند.

googleara_customs

 تلفن ماژولا هنوز در مراحل مقدماتی توسعه قرار دارد، اما انتظار می رود تا اولین تلفن های ماژولار را در سال ۲۰۱۵ ببینیم! گوگل انتظار دارد هزینه تولید تلفن همراه را با ۵۰ دلار وارد بازار کند. پل آرمنکو سرپرست پروژه ARA اشاره کرد که قیمت فروش با همکاری شرکای تجاری مشخص خواهد شد. گوگل همچنین در نظر دارد که یک نسخه سطح بالا هم با هزینه تولید ۵۰۰ دلار وارد بازار کند. گوگل در کنفرانس خود یک نسخه با اندازه متوسط را نشان داد که چیزی بین آیفون و گلکسی اس ۵ بود! گوگل تهیه نسخه بزرگ را نیز برای طرفداران تبلت ها در نقشه راه خود قرار داده است.

gsmarena_001

ماژول ها توسط آهنربای الکتریکی پایدار به اسکلت تلفن یا N2 متصل خواهند شد. هرگاه یک پالس الکتریکی روشن به آهنربا برخورد کند یک اتصال محکم بین ماژول و اسکلت دستگاه به وجود می آید. همچنین اگر پالس الکتریکی خاموش به اسکلت برخورد کند، آن موقع شما قادر به تعویض ماژول خواهید بود، نکته جالب این است که آهنرباها نیاز به یک شارژ ثابت و مداوم برای نگه داشتن اتصال دستگاه ندارند،

gsmarena_002

گوگل می خواهد یک وبسایت برای گوگل پلی در کنار فروش ماژول ها آماده کند. همانطور که شما اپلیکیشن ها را می خرید می توانید ماژول ها را هم آنلاین تهیه کنید، از نسخه پیش تولید در شهریور ماه امسال رو نمایی شد، نمونه اولیه ای که گوگل در کنفرانس خود نشان داد از آهنربا های الکتریکی است که به طور پایدار استفاده نمی کرد و ماژول ها توسط گیره به بدنه متصل می شدند. یک ماژول می تواند کارکردهای متفاوتی داشته باشد و محدودیتی برای امکانات ماژول وجود ندارد، برای مثال ماژول دوربین می تواند یک باتری کوچک هم باشد.

wifi

 انتظار می رود پروژه ARA عمری پنج یا شش ساله داشته باشند که بسیاری تلفن های هوشمند کنونی می باشد! شما می توانید به جای آنکه هر دوسال یک بار تلفن جدید بخرید، پولتان را برای خرید ماژول های بهتر ذخیره کنید، هدف پروژه این است که وقتی یک پردازنده یا دوربین جدید معرفی شد کاربرها بتوانند ماژول آن را برا تلفن هایشان تهیه کنند، همچنین اگر صفحه نمایش تلفن شما شکست بتوانید به راحتی با یک ماژول جدید آنرا جایگزین کنید،

 توسعه دهندگان می توانند با تمرکز بر روی قابلیت های ماژول شان بدون صرف وقت و هزینه برای ایجاد سازگاری با دیگر قسمت های تلفن مثل بلوتوث را توسعه بدهند، همچنین می توانند ماژول هایشان را از طریق فروشگاه گوگل برای کاربران عرضه کنند. گوگل بر روی آینده ای سرمایه گذاری کرده است که شما کاربرد های تلفن تان را به روز رسانی می کنید و تلفن تان را عوض نمی کنید. به این ترتیب احتمال دارد که تلفن بعدی شما به جای یک مدل یک پارچه بیشتر شبیه بلاک های یک لوگو باشد.

منبع : cnet

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.