نقد سامسونگ گلکسی اس 4 (Samsung Galaxy S4)

به گزارش کالارنا، سامسونگ همواره با ارائه بهترین‌ها رقیب مناسبی برای اپل در بازار اسمارتفونها بوده است، اینجا قصد داریم کمی در مورد سامسونگ گلکسی اس 4 (Samsung Galaxy S4) پرچمدار قبلی سامسونگ بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

نقد سامسونگ گلکسی اس 4 (Samsung Galaxy S4)

پردازشگر گلکسی اس 4 (Samsung Galaxy S4)

گلکسی s4 با سه چیپست متفاوت ارائه شده که اولی Exynos Octa می‌باشد، این چیپ که بر پایه معماری big.LITTLE آرم ساخته شده است با ایده مدرن نهفته در آن جهت کاهش مصرف نیروی باتری چندین قدم جلوتر از رقبای خود قرار داشت. سامسونگ به درستی نیاز بیشتر به چیپ‌های کم مصرف ولی در عین حال قدرتمند را حس نمود و علی رغم مشکلات بسیار این معماری نظیر گرمای زیاد، بزرگی چیپ و قیمت بالا، در یک اقدام پر ریسک دیگر از آن در S4 خود استفاده کرد. گردش سامسونگ در زمینه پردازشگر گرافیکی به سمت GPU قدرتمند و کم مصرف PowerVR SGX 544MP3 که قبلا در آیفون و آیپد جواب خود را پس داده بود نیز از نکات قابل اشاره و تأثیرگذار می‌باشد. چیپ دیگر محصول کمپانی Qualcomm به نام Snapdragon 600 است که شامل یک پردازنده چهار هسته ای Krait 300 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno 320 می‌باشد. نسخه بعدی Snapdragon 800 می‌باشد که البته الباقی مشخصات آن با دیگر سریها تفاوتی ندارد، در ضمن این گوشی در تمامی نگارش‌ها دارای دو گیگابایت حافظه RAM نیز می‌باشد.

نمایشگر گلکسی اس 4 (Samsung Galaxy S4)

صفحه نمایش عریض 4.99 اینچی Super AMOLED با دقت Full HD یعنی 1920×1080 تعبیه شده که تراکم پیکسلی فوق‌العاده 441PPI را ارائه می‌دهد. در ضمن خط وخش‌های افتاده بر روی این صفحه، 40% کمتر از مدل سال گذشته به چشم می‌آیند. کیفیت تصاویر، زاویه‌دید و رنگ‌ها هم در مدل جدید بهبود چشمگیری داشته به گونه‌ای که در نهایت نتیجه‌گیری شده که این بهترین نمایشگری است که تا به حال در تلفن‌های سامسونگ به کار رفته و آن را جزو بهترین نمایشگرهای بازار برای تلفن‌های هوشمند قرار می‌دهد. وضوح تصویر و عمق رنگ مشکی در این صفحه نمایش فوق‌العاده است. از طرفی OLEDها همواره زاویه دید بسیار وسیعی را ارائه می‌دهند و صفحه نمایش S4 نیز از این قاعده مستثنی نیست و از هر جهت که به آن نگاه کنید، افتی در کیفیت تصویر مشاهده نخواهید نمود. یکی از مشکلات همیشگی صفحه‌های نمایش AMOLED دقت پایین آنها در نمایش رنگ سفید است که در گلکسی اس 4 این مشکل بطور خارق‌العاده‌ای حل شده است و صفحه نمایش آن به خوبی قادر به نمایش رنگ سفید است. OLEDها رنگ‌ها را بصورت اشباع شده نمایش می‌دهند، بسیاری از مردم رنگ‌های OLEDها را دوست دارند. اما صفحه‌های نمایش LCD رنگ‌ها را طبیعی‌تر از OLEDها نمایش می‌دهند. به لطف سفید واقعی و مشکی عمیق، کنتراست تصویر این صفحه نمایش فوق‌العاده است و تماشای فیلم و بازی‌های مختلف در آن را لذت بخش می‌کند. صفحه نمایش Galaxy S4 از نسل سوم شیشه‌های ضد خش Corning Gorilla Glass استفاده می‌کند. مقاومت Gorilla Glass 3 در برابر خط و خش، سه برابر Gorilla Glass 2 می‌باشد. این صفحه نمایش به دلیل ضخامت کمتر نسبت به نسل قبل، نور را کمتر منعکس نموده و تصاویر را شارپ‌تر نمایش می‌دهد. صفحه لمسی خازنی پیشرفته بکار گرفته شده در S4 ساخت شرکت Synaptics است. این صفحه لمسی قادر است حرکت انگشت از فاصله 2 سانتی متری نسبت به تلفن را تشخیص دهد. سامسونگ نیز قابلیت نرم افزاری خاصی را تحت عنوان AirView و Air Gesture در S4 اضافه نموده تا بتوان از این امکان برای پیش‌نمایش بخش‌های مختلف سیستم‌عامل بهره برد. علاوه بر این در گلکسی اس 4 می‌توان با دستکش از صفحه نمایش لمسی استفاده کرد. البته برای استفاده در هوای سرد و با دستکش باید ابتدا به بخش تنظیمات تلفن مراجعه نموده و گزینه Extra Sensitivity Mode را فعال نمایید.

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی اس 4 (Samsung Galaxy S4)

واقعا این بدنه‌های پلاستیکی گوشی‌های سطح بالای سامسونگ تبدیل به کابوس طرفداران این شرکت شده است، در اولین نگاه به S4 ظاهر ارگونومیک و محافظه‌کارانه S3 بیش از هر چیز دیگر تداعی می‌گردد. گوشه‌های خمیده در کنار کلید سخت‌افزاری Home و قاب براق باتری، همگی به استانداردهایی در سری گلکسی سامسونگ بدل شده‌اند. در کل سامسونگ از زبان طراحی خاصی الهام گرفته که باعث می‌شود با یک نگاه به گوشی متوجه سامسونگی بودن آن شد. در قسمت بالای صفحه‌نمایش در کنار درگاه شنیدن صدای شخص تماس‌گیرنده شاهد حضور اسپیکر شنیدن صدای شخص تماس‌گیرنده، دوربین دوم برای برقرای تماس‌‌های ویدیویی، سنسور تنظیم نور صفحه‌نمایش و حسگر Proximity هستیم. این درحالی است که دو سنسور جدید برای ردیابی حرکت دست و چشم کاربر نیز در این بخش گنجانده شده است. در قسمت پشتی این گوشی هم شاهد حضور یک کاور یک‌تکه پلاستیکی هستیم که به‌صورت کامل قابل جداسازی است و در زیر آن امکان جایگذاری سیمکارت و کارت‌حافظه قرار داده شده است. روی این کاور نیز دوربین با فلاش بسته عکاسی را تشکیل می‌دهد. اما سایر مشخصات این گوشی در سمت راست به دکمه پاور، سمت چپ کلیدهای تنظیم حجم صدا، در پایین به کابل ارتباطی microUSB و در بالا به درگاه پورت 3.5 میلیمتری برای اتصال هدفون استریو ختم می‌شود. این در حالی است که در بخش بالایی درگاه ارسال امواج مادون قرمز (اینفرارد) نیز استفاده شده که مدت‌ها بود در محصولات نسل جدید به چشم نمی‌خورد. سامسونگ در طراحی و ساخت این اسمارتفون ریزه‌کاری‌های ارزشمندی را به‌کار گرفته است که قدمی رو به‌جلو برای تیم طراحی و ساخت این شرکت قلمداد می‌گردد، به گفته سامسونگ بدنه این گوشی از پلی‌کربنات است که استحکام و دوام بیشتری نسبت به پلاستیک دارد، در اطراف گوشی نیز از نوار فلزی مانند به درستی استفاده شده است. طراحان سامسونگ شروع این نوار فلزی را کمی بالاتر از شیشه محافظ نمایشگر شروع کردند تا آن را نسبت به ضربات مستقیم به نمایشگر نیز بیش از گذشته مقاوم سازند. نکته منفی که در مورد طراحی این گوشی یافتیم، دوربین خارج از بدنه آن است. این طراحی دو ایراد را برای دوربین به وجود می‌آورد. اول اینکه با قرار دادن گوشی بر روی سطوح مختلف، احتمال خط افتادن بر روی شیشه روی لنز بسیار زیاد است. در ضمن، در تست ضربه این گوشی نیز دیدیم که با افتادن این گوشی بر روی زمین، لنز دوربین شکست که این یک ایراد اساسی محسوب می‌گردد.

دوربین گلکسی اس 4

دوربینی که سامسونگ بر روی این گوشی قرار داده، یک دوربین 13 مگاپیکسلی با فلش LED و لنز با F2.2 می‌باشد که قادر است عکس‌هایی با رزولوشن 3096×4128 پیکسل را ثبت کند. همچنین یک دوربین 2 مگاپیکسلی جهت انجام مکالمات تصویری در قسمت جلویی گوشی وجود دارد که برای این امر کاملا مناسب است. اما یکی از بخش‌هایی که سامسونگ سرمایه‌گذاری زیادی بر روی آن کرده است، بخش نرم افزاری مربوط به دوربین Galaxy S4 است. رابط کاربری دوربین همانند دیگر گوشی‌های سطح بالای سامسونگ، امکانات بسیاری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اولین قابلیت جدید، Sound and Shot نام دارد که می‌تواند روی تصاویر گرفته شده، کلیپ‌های صوتی چند ثانیه‌ای قرار دهد. دومین قابلیت نرم‌افزاری مربوط به دوربین گوشی، Drama Shot نام دارد که به کمک آن می‌توان چند عکس تهیه کرده و آن‌ها را به هم ترکیب نموده و به یک عکس تبدیل کنید. اما جالب‌ترین قابلیت اضافه شده Cinema Photo نام دارد که به شما امکان می‌دهد تا در ویدئوهای ضبط شده، بخشی را ثابت نگه داشته و تنها سوژه مورد نظر متحرک باشد. به علاوه می‌توانید در عکس‌های گرفته شده، بخش‌هایی که تمایل دارید را حذف نمایید. سامسونگ مدهای مختلفی را در نرم افزار دوربین S4 اضافه نموده تا کاربر با استفاده از آنها بتواند در شرایط گوناگون تصاویر بهتری را ذخیره کند. مثلا حالت Night Mode برای عکاسی در نور کم و افزایش وضوح و روشنایی تصاویر، حالت Sports برای عکس‌برداری با حداکثر سرعت شاتر برای عکس برداری از سوژه های سریع و مسابقات ورزشی ، حالت پانوراما، حالت Beauty Face برای عکس برداری پرتره، حالت Best Photo که چندین عکس پشت سرهم از یک سوژه گرفته می‌شود و بهترین آنها پیشنهاد می‌گردد یا عکس برداری HDR و Panorama که با کارکرد آن آشنا هستید. این قابلیت ها تقریبا در دیگر تلفن‌های هوشمند نیز وجود دارند. کیفیت عکس‌های ثبت شده توسط دوربین این گوشی، به حدی خوب است که می‌تواند هر کاربری را خشنود نماید. این قضیه در مورد کیفیت فیلم برداری Full HD این دوربین نیز صدق می‌کند. عکس‌ها بسیار طبیعی و خوش رنگ و رو هستند و نویز بسیار کمی را هم شاهد هستیم.

هدفون و اسپیکر در Samsung Galaxy S4

گلکسی اس 4 از یک اسپیکر مونو برخوردار است. هر چند این اسپیکر از نظر حجم صدا در سطح اسپیکر دو کاناله HTC One نمی‌باشد، اما صدای خروجی آن از کیفیت قابل قبولی برخوردار می‌باشد و به خوبی می‌توان از آن در فضاهای داخلی و حتی محیط‌های خارجی نه چندان شلوغ استفاده نمود. سامسونگ یک هدفون با کیفیت را نیز به همراه گلکسی اس 4 ارائه نموده که از آن می‌توان برای گوش دادن به موسیقی، مکالمه تلفنی یا دستورات صوتی بهره گرفت. از طریق این هندزفری می‌توان صدای موزیک را کم و زیاد نمود یا از طریق دو بار فشار کلید تکی به موزیک بعدی رفت و یا با فشاردادن و نگاه داشتن آن، دستیار صوتی S Voice سامسونگ را اجرا نمود.

باتری Galaxy S4

سامسونگ از یک باتری 2600 میلی‌آمپر ساعتی در Galaxy S4 استفاده نموده است. در آزمایش استاندارد ویدیو که در آن یک فیلم 720p بصورت پشت سر هم در شرایطی پخش می‌گردد که شدت روشنایی صفحه نمایش روی 50 درصد تنظیم شده و دسترسی به شبکه‌های بی‌سیم قطع گردیده است، این اسمارتفون سامسونگ توانست زمان بسیار خوب 9:12 ساعت را دوام بیاورد. در وب گردی از طریق اتصال به شبکه وای-فای یا 3G، باتری تلفن در کمتر از 5:00 ساعت به شارژ 3 درصد می‌رسد. البته نسخه Snapdragon 600 گلکسی اس 4 دارای طول عمر باتری قابل قبول حدود 8 ساعت در وب گردی می‌باشد.

ویژگی های نرم افزاری سامسونگ گلکسی s4

گلکسی اس 4 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 4.2.2 است و سامسونگ رابط کاربری TouchWiz و نرم‌افزارهای متنوع خود را بر روی آن نصب نموده است. در نسخه جدید تاچ ویز، امکان چندین صفحه‌ای کردن لاک‌اسکرین وجود دارد و کاربر می‌تواند حتی ویجت‌های مختلفی را نیز در این صفحه اضافه کند، در صفحه قفل گوشی امکان اضافه نمودن آیکون نرم افزارهای مختلف و آنهایی که بیشتر مورد استفاده کاربر هستند، نیز وجود دارد. کیبورد گلکسی اس 4 نسبت به قبل کمی تغییر نموده و در ردیف اول آن کلیدهای اعداد اضافه شده است تا بدون نیاز به مراجعه به صفحه بعدی کلیدها، قادر به وارد نمودن اعداد باشید. این کیبورد به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌نماید. بخش مربوط به اعلانها را نیز دستخوش تغییرات جدی نموده و دسترسی سریع به امکانات کلیدی تلفن را از طریق آن میسر شده است.

Multi Window: از طریق آن به اپلیکیشن‌های سازگار به این قابلیت دسترسی خواهید داشت. به کمک این عملکرد قادر خواهید بود تا دو برنامه را بصورت همزمان و نصف صفحه مشاهده نمایید.

Smart Scroll: تلفن شما می‌تواند متوجه شود که چه موقع در حال نگاه کردن به آن هستید و سپس با کج کردن آن به بالا یا پایین، اسکرول صفحه انجام می‌پذیرد. بنابراین ترکیبی از تشخیص با استفاده از دوربین جلو و حرکت فیزیکی در این زمینه به کار گرفته شده است.

Air View: کافی است انگشت خود را بدون تماس فیزیکی، با فاصله نزدیک در سطح نمایشگر نگه دارید تا یک پیش‌نمایش از عکس، ایمیل، پیام دریافتی یا متن داخل مرورگر مشاهده نمایید.

Air Gesture: زمان‌هایی هست که نمی‌توانید یا نمی‌خواهید با لمس نمایشگر دستورات را منتقل کرده یا کارهای خود را انجام دهید. در چنین وضعیت هایی با حرکت دست در مقابل تلفن یعنی انجام Air Gesture ها، می‎توانید تلفن را کنترل نمایید. به عنوان مثال برای حرکت بین صفحات مرورگر یا حرکت بین آهنگ‌ها یا کلیپ‌ها، می‌توانید دست‌تان را از راست به چپ یا بالعکس در مقابل تلفن حرکت دهید. با حرکت از بالا به پایین هم امکان اسکرول را خواهید داشت. با تکان دادن دست در مقابل تلفن نیز، تماس دریافتی وصل شده و می‌توانید به آن پاسخ بگویید.

Quick Glance: در این قابلیت از سنسور مجاورت برای روشن شدن خودکار تلفن و نمایش اطلاعات ضروری استفاده می‌شود. در این حالت یک صفحه نسبتا زیبا حاوی ساعت، تعداد تماس‌های از دست رفته یا پیامک‌های خوانده نشده، ایمیل‌های دریافت شده و میزان شارژ باتری نمایش داده می‌شوند. اگر قابلیت Air Gesture فعال باشد با حرکت دادن دست خود بر روی صفحه نمایش در زمانی که تلفن در حالت استندبای است، صفحه مربوط به Quick Glance نمایش داده می‌شود. سامسونگ امکان انجام امور دیگر را نیز با استفاده از حرکت دست فراهم نموده است که البته جالب نیستند. مثلا شما می‌توانید به جای لمس صفحه برای اسکرول در صفحات وب یا رفتن به عکس بعدی در گالری، با فعال کردن Air Gesture آن‌ها را با حرکت دست در مقابل صفحه نمایش و بدون نیاز به لمس آن انجام دهید. انجام این امور با لمس صفحه به مراتب ساده‌تر و کارآمدتر است!

Smart Pause: تصور کنید که در حال تماشای یک ویدیو هستید، وقتی سرتان را به سمتی دیگر بچرخانید و یا نگاه شما از نمایشگر دور شود، پخش ویدیو به طور خودکار متوقف خواهد شد. البته برای شروع مجدد پخش آن، باید نمایشگر را لمس نمایید.

Optical Reader: از طریق این اپلیکیشن می‌توان یک کلمه را توسط دوربین اسکن و ترجمه آن را بر روی صفجه مشاهده نمود. مهم نیست که این کلمه بر روی تابلو شهر ناآشنایی که به آن سفر کرده‌اید قرار داشته باشد یا در کتاب لاتینی که در حال مطالعه آن هستید. این نرم افزار قادر به خواندن کدهای QR و بارکدهای مختلف نیز می‌باشد.

S Health: این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های ورزشی خود را تحت کنترل بگیرید. اپلیکیشن ظاهر جذابی دارد و قادر است قدم‌هایی که بر می‌دارید را دنبال نموده و میزان کالری که متناسب با ورزش انتخاب شده، می‌سوزانید را اطلاع رسانی کند. اما حقیقتا از نظر کارایی و امکانات پیش از این نیز نرم افزارهای بسیار خوبی از جمله Endomondo برای اندروید وجود داشتند که هر کاربری قادر به استفاده از آنها است. البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که گلکسی اس 4 دارای دو سنسور رطوبت سنج و دما سنج نیز می‌باشد که به S Health کمک می‌کنند تا اطلاعات خوبی را در اختیار کاربر قرار دهد.

Knox: اگر از تلفن خودتان همزمان برای کارهای شخصی یا کارهای شغلی استفاده می کنید، پروفایل دوگانه و امنیتی Knox به کمک شما می‌آید تا دو فضای مختلف برای زندگی و کار داشته باشید. به این شکل که موارد مرتبط با شغل شما را در فضای امن و محافظت شده با رمز قرار می‌دهد ولی موارد غیر کاری را همچنان بدون رمز در دسترس قرار می‌دهد.

Group Play: به حداکثر 8 دستگاه امکان می دهد تا به طور مستقیم از طریق NFC به هم متصل شده و عکس و آهنگ به اشتراک بگذارند یا حتی در کنار هم بازی کنند.

Adapt Display:  وقتی تلفن متوجه شود شما در حال مطالعه طولانی با رنگ پس زمینه سفید برای متن هستید، به طور خودکار رنگ را تیره می کند تا چشم شما کمتر خسته شود. سامسونگ در رابطه کاربری خود دو نوع قالب را در نظر گرفته، یکی قالب استاندارد که برای عموم کاربران در نظر گرفته شده و دیگری نیز رابط کاربری ساده (Easy Mode) که کاربران مبتدی را هدف قرار داده است. وقتی رابط کاربری ساده را فعال می‌کنید، همه چیز ساده می‌شود و امکانات سیستم خلاصه می‌گردند تا کاربران تازه کار به سادگی قادر به استفاده از تلفن باشند. این اسمارتفون دارای فرستنده مادون‌قرمز برای کنترل لوازم صوتی و تصویری است. سامسونگ یک نرم افزار ریموت کنترل با نام Watch On را نیز بر روی این تلفن نصب نموده تا از طریق آن بتوانید هر تلویزیون، سینمای خانواده یا غیره را کنترل نمایید.

ویژگیهای گلکسی اس 4 در یک نگاه

  • پردازنده Exynos 5 Octa 5410 با 4 هسته 1.6 گیگاهرتز Cortex-A15 و 4 هسته 1.2 گیگاهرتز Cortex-A7 و گرافیک PowerVR SGX 544MP3
  • صفحه نمایش 5 اینچ Super AMOLED Plus با رزولوشن 1080p و تراکم 441 پیکسل در اینچ به همراه صفحه محافظ گوریلا گلس 3
  • دوربین 13 مگاپیکسل به همراه فلش LED، قابلیت فیلم‌بردای 1080p با نرخ 30 فریم در ثانیه
  • سیستم عامل اندروید 4.2 به همراه رابط کاربری TouchWiz UX
  • حافظه داخلی 16 یا 32 یا 64 گیگابایت
  • بلوتوث 4، NFC و وای-فای 802.11a/b/g/n/ac
  • باتری 2600 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد 136.6 در 69.8 در 7.9
  • وزن 130 گرم

نقاط قوت گلکسی اس 4

  • گلکسی اس 4 بسیار خوش دست است.
  • کارآمد و قدرتمند می‌باشد، مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای اسنپدراگون 600 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز یا Exynos 5 Octa با دو جفت 4 هسته‌ای می‌باشد.
  • صفحه نمایش 5 اینچ آن از نوع Super AMOLED با تراکم 441 پیکسل در اینچ است که زاویه دید بسیار خوب، کنتراست عالی را ارائه می‌کند.
  • رابط کاربری TouchWiz یکی از بهترین رابط‌های کاربری است و به طور وسیعی امکان شخصی سازی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
  • امکان تعویض باتری توسط کاربر
  • میزان حافظه پیش‌فرض در این گوشی 16 یا 32 یا 64 گیگابایت است. همچنین امکان اضافه نمودن کارت حافظه micro SD نیز وجود دارد. پس نباید نگران حافظه بود.
  • دوربینی که بر روی این تلفن قرار دارد، باعث شده تا تصاویر ضبط شده به وسیله آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند. همچنین سامسونگ در اپلیکیشن دوربین آن امکانات فراوانی را در اختیار کاربر قرار داده است.
  • مجهز به محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس نسخه 3 است. قطعا هیچ کس دوست ندارد صفحه نمایش یک گوشی چند میلیونی به راحتی آسیب ببیند و پر از خط و خش شود.
  • امکانات متنوع اتصال به اینترنت مانند 4G، 3G، Wi-Fi، Edge و GPRS
  • دارای فناوری‌های NFC و DLNA
  • مجهز به سنسور مادون قرمز است. با استفاده از این قابلیت، به راحتی می‌توانید وسایل الکترونیکی خود را که قابلیت کنترل از راه دور را دارند، با این گوشی کنترل نمایید.

نقاط ضعف Samsung Galaxy S4

  • رابط کاربری بعضی مواقع کند و خسته‌کننده می‌شود. برای مثال هنگامی که قصد دارید تصاویر دلخواه خود را تماشا کرده و آن‌ها را مرور کنید، رابط کاربری دچار کندی سرعت می‌شود.
  • پردازنده Exynos 5 Octa: گلکسی اس 4 با پردازنده Octa وارد بازار شده است که سامسونگ در ساخت آن از معماری big.LITTLE شرکت آرم بهره برده است. این پردازنده هنوز آنطور که باید و شاید از نظر نرم‌افزاری و شاید هم سخت افزاری بهینه نشده است و به همین دلیل برخی اوقات به شکل غیر معقولی گرم شده و در اغلب اوقات طول عمر باتری را به شکل غیرمنطقی کاهش می‌دهد.
  • مصرف باتری در نسخه Octa: گلکسی اس 4 مجهز به پردازنده Exynos 5 Octa با وجود باتری پرظرفیت 2600 میلی آمپرساعتی باز هم طول عمر باتری کمی دارد، این مشکل در دو بسته بروزرسانی اخیر سامسونگ کمبی بهبود یافته، اما هنوز هم طول عمر باتری این نسخه از گلکسی اس 4 کمتر از نسخه مجهز به Snapdragon 600 است.

نظر شما در مورد این اسمارتفون چیست؟

انتشار: 18 آبان 1396 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 42

به "نقد سامسونگ گلکسی اس 4 (Samsung Galaxy S4)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقد سامسونگ گلکسی اس 4 (Samsung Galaxy S4)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید