موبایل جدید موتورولا با قابلیت خم شدن + ویدئو

شرکت موتورولا به تازگی طرحی از ایده موبایل جدیدش منتشر کرده که قابلیت خم شدن دارد. در این طرح مفهومی، موبایل مورد نظر موتورولا قابل خم شدن بوده و می‌توان به شکل دستبند از آن استفاده کرد. ویدئو
ارجاع به منبع ناشر

راهنمای تشخیص شارژر همراه اصلی (پاوربانک) از تقلبی

راهنمای تشخیص شارژر همراه اصلی از تقلبی

شارژر همراه، برق را در خود ذخیره کرده و این امکان را می دهد که در مکان هایی که برق وجود ندارد بتوانید گوشی موبایل خود را شارژ کنید، بنابراین اورجینال بودن آن بسیار اهمیت دارد؛ چرا که به طور مستقیم به دستگاه شما وصل شده و تقلبی بودن آن می تواند حتی منجر به منفجر شدن پاوربانک شود.

همچنین شارژر تقلبی به باتری شما آسیب زده و مشکلات بسیاری برای آن به وجود می آورد. در ادامه به معرفی راه هایی برای تشخیص شارژر همراه اصلی از تقلبی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

معایب پاوربانک تقلبی

  1. انفجار پاور بانک:

اولین و بدترین مورد در پاور بانک‌ های تقلبی، خطر انفجار این محصول هاست. ذخیره شدن انرژی الکتریکی در این محصول ها، زمینه انفجار را برای آن ها محیا می کند.

مقالات مرتبط:

تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی

آموزش راه‌های تشخیص ایرپاد تقلبی از اصل

چطور می‌توانیم کالای اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

فروش یک میلیارد دلار تجهیزات شبکه تقلبی سیسکو در فلوریدا

  1. زیان های مالی:

مورد دوم، تلف کردن پول برای محصول غیر استانداردی است که به سرعت خراب و غیر قابل استفاده می شود.

  1. آسیب دیدن باتری گوشی:

پاور بانک فیک، باتری گوشی شما را خراب می کند. بنابراین زیان مالی بیشتری به شما وارد خواهد کرد.

  1. کند شارژ شدن گوشی:

شارژر های همراه تقلبی، عدد ها و اطلاعات نادرستی بر روی خود دارند و معمولا با سرعت کمتری از پاور بانک های اصلی، گوشی شما را شارژ می کنند.

چگونه شارژر همراه اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

برخی از مواردی که به شما در تشخیص شارژر همراه اصلی از تقلبی کمک می کند عبارتند از:

  • ظرفیت واقعی پاوربانک

پاوربانک ها دارای یک ظرفیت اسمی و یک ظرفیت واقعی هستند که ظرفیت واقعی معمولا 15 تا 25 درصد از ظرفیت اسمی کمتر است. این اختلاف در پاور بانک های فیک بسیار زیادتر می شود. در شارژر های همراه اصل این اختلاف بین 2 تا 3 هزار میلی آمپر است. یعنی با خرید یک پاوربانک 10000 میلی آمپری شما ظرفیتی حدود 8 هزار میلی آمپر را دارید.

هر آمپر (1000 میلی آمپر) به 1 ساعت زمان برای شارژ شدن نیاز دارد. پس اگر پاوربانک 10000 میلی آمپری شما در عرض 4 ساعت شارژ می شود، ظرفیت واقعی آن حدود 4000 میلی آمپر است و اصل نیست.

  • کابل شارژ راهی برای شناسایی پاوربانک تقلبی

کابل شارژر پاور بانک اورجینال معمولا برجستگی نداشته و سوکت شارژر آن منظم و مقاوم است. کابل شارژر فیک از نظر ظاهری معمولا به راحتی قابل شناسایی است.

  • غلط تایپی و املایی

یکی از موارد آسان برای شناسایی محصولات تقلبی غلط تایپی، املایی و معنایی بر روی بدنه است. در صورت وجود این نوع غلط ها شک نکنید که محصول پیش رویتان تقلبی و فیک است. چرا که این مورد در محصولات اصلی بسیار غیر ممکن و نادر است.

راهنمای تشخیص شارژر همراه اصلی از تقلبی

  • بررسی کد امنیتی و شماره سریال در سایت سازنده

معمولا برند ‌های معتبر برای راحتی تشخیص پاوربانک تقلبی از اصل، کد امنیتی و شماره سریال منحصر بفردی تولید کرده‌اند. برای این کار به سایت سازنده شارژر همراه خود مراجعه کرده و شماره سریال و کد‌ امنیتی آن را وارد نمایید؛ اگر سریال در سایت سازنده موجود نبود، پاور بانک مورد نظر، تقلبی است.

برخی شرکت های فیک ساز، سریال ها را نیز کپی می کنند اما معمولا در وب سایت های شرکت های رسمی اگر کاربری پیش از این کد امنیتی و یا شماره سریال را وارد کرده باشد به شما اعلام می شود.

  • قیمت پاوربانک

قیمت هر چیزی می تواند تا حدودی به شما در شناسایی فیک یا اصلی بودنش کمک کند. راحت ترین کار این است که قیمت پاور بانک مورد نظرتان را در سایت های معتبر غیر فارسی چک کنید و قیمت دلاری آن را در قیمت روز دلار ضرب کنید. اختلاف قیمت بیش از حد، نشان دهنده فیک بودن محصول مورد نظر است.

  • وزن پاور بانک

یکی از راه های آسان برای تشخیص شارژر همراه اصلی از تقلبی، وزن آن است. بدیهی است که هرچه ظرفیت پاور بانک بیشتر باشد، وزن آن نیز بیشتر است. پاور بانک ها معمولا به ازای هر 2500 میلی آمپر 60 گرم وزن دارند. پس یک پاوربانک 20000 آمپری در حداقل حالت ممکن باید 480 گرم وزن داشته باشد.

راهنمای تشخیص شارژر همراه اصلی از تقلبی

  • عدم تطابق ظرفیت پاوربانک با میزان شارژدهی

اگر گوشی شما باتری ای با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر دارد، با یک پاوربانک 20000 میلی آمپری حداقل باید 4 بار بتوانید آن را فول شارژ کنید. اگر بازدهی پاوربانک شما کمتر از این میزان باشد، احتمال فیک بودن آن بسیار زیاد است.

  • تطابق سری رنگ

تولید کنندگان مطرح پاور بانک معمولا رنگ های موجود برای هر یک از مدل های پاوربانک خود را در وب ‌سایت رسمی خود اعلام می ‌کنند. اگر رنگ بدنه شارژر همراه با سری رنگ های موجود در وب‌سایت مطابقت نداشت، پاوربانک مورد نظرتان تقلبی است.

  • تست شارژ پاوربانک با برنامه Ampere

این برنامه، به شما امکان تست و بررسی شارژر همراهتان را خواهد داد. برای این کار پس از دانلود و نصب اپلیکیشن Ampere از پلی استور، گوشی خود را به پاور بانک متصل کرده و برنامه Ampere را اجرا نمایید. اگر برنامه Ampere اطلاعات باتری موبایل را به ‌صورت نارنجی نمایش داد، نشان ‌دهنده خوب شارژ نشدن باتری شما و در نتیجه فیک بودن منبع آن یا همان پاوربانک شماست. در این برنامه، آمپری که با آن گوشی شما در حال شارژ است نیز نشان داده می شود.

  • چراغ LED راهنمایی برای شناسایی پاوربانک فیک

یکی از راحت ترین راه ‌های تشخیص شارژر همراه اصلی از تقلبی چراغ LED پاوربانک است. چراغ LED پاوربانک های اصل معمولا لطیف و مات هستند؛ اما در پاوربانک های فیک، این نور، بسیار ضعیف یا براق است. در صورتی که پاور بانک T چراغ LED نداشته باشد نیز قطعا تقلبی است.

راهنمای تشخیص شارژر همراه اصلی از تقلبی

در پایان

یک پاوربانک تقلبی، می تواند آسیب های جبران ناپذیری را برای گوشی موبایل شما به همراه داشته باشد. به خواندن اطلاعات روی جعبه و حرف های فروشنده درباره شارژر همراه بسنده نکنید. با استفاده از ترفند های گفته شده، دستگاه را چک کرده و از اصل بودن آن مطمئن شوید.

منبع: itiran.com

RAZER پاوربانک لپ‌تاپ معرفی کرد

RAZER پاوربانک لپ‌تاپ معرفی کرد

RAZER پاوربانک لپ‌تاپ معرفی کرد

اگر کمپانی RAZER را می‌شناسید حتما می‌دانید این شرکت همیشه محصولاتی را می‌سازد که بقیه کمپانی‌ها قبلا ساخته‌اند، این بار هم اتفاقی مشابه افتاده است اما با 2 تفاوت، اول اینکه مانند سایر محصولاتش گرانتر است، دوم ویژگی دارد که شما حس می‌کنید همیشه به این وسیله نیاز داشته‌اید.

پاوربانک قدرتمند ریزر برای لپ‌تاپ طراحی و ساخته شده است. این پاوربانک 150 دلاری 12 هزار و 800 میلی‌آمپر توان دارد. این یعنی می‌تواند لپ‌تاپ شما را 15 ساعت روشن نگه دارد. پاوربانک ریزر از Quick Charge 3 پشتیبانی می‌کند و هم خودش سریع شارژ می‌شود و هم لپ‌تاپ شما را به سرعت شارژ می‌کند.

مقالات مرتبط:

راهنمای استفاده از پاوربانک

راهنمای خرید لپ تاپ برای برنامه نویسان + معرفی مرجع خرید…

هواوی لپ‌تاپ‌های تجاری سری MateBook B را معرفی کرد

با سرفیس لپ‌تاپ استودیو، قوی‌ترین لپ‌تاپ مایکروسافت آشنا…

این پاوربانک به گونه‌ای طراحی شده است تا با لپ‌تاپ‌های ریزر کاملا هماهنگ باشد اما مانع‌ای هم برای استفاده از آن با سایر لپ‌تاپ‌ها وجود ندارد. فقط باید به این موضوع دقت کنید که این پاور بانک پورت USB دارد و طبیعتا دستگاه‌هایی که از طریق USB نوع C یا نوع A شارژ می‌شوند را پشتیبانی می‌کند. ابعاد این پاوربانک قدرتمند هم 12 در 27 در 23 است و همچنین 335 گرم وزن دارد.

منبع : itiran.com

پاوربانک جدید ADATA

پاوربانک جدید ADATA

پاوربانک جدید ADATA

اگر جزو افرادی هستید که به نظرتان پاوربانک وسیله‌ای بی کاربرد است و فکر می‌کنید پریز برق همه‌جا در دسترس شما قرار دارد، شاید نظرتان عوض شود. شرایطی را تصور کنید که قصد سفر دارید و احتمالا به راحتی به پریز برق دسترسی نخواهید داشت. در این شرایط است که پاوربانک‌ها بهترین وسیله‌ی جانبی برای‌تان محسوب می‌شود. صرف نظر از ظرفیت پاوربانک‌ها که یکی از معیارهای خرید می‌تواند باشد، امکانات دیگری که روی پاوربانک‌ها وجود دارد می‌تواند وجه تمایز آن‌ها باشد و باعث انتخاب راحت‌تر برای شما باشد. پس اگر اهل سفر هستید و می‌خواهید همواره گوشی و تبلت‌تان شارژ داشته باشد و نیز از امکانات کاربردی دیگر نیز در طول سفر بهره ببرید، D8000L ای‌دیتا انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

D8000L ای‌دیتا ترکیبی منحصربه‌فرد از چراغ‌قوه LED و پاوربانک است که آن را به محصولی کارآمد تبدیل کرده است. این پاوربانک برای افرادی که عاشق سفر، ماجراجویی، تورهای چند روزه، آفرود، کوهنوردی و غیره هستند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است. زیرا که چراغ‌قوه‌ی LED آن بسیار کاربردی خواهد بود. این چراغ‌قوه 4 مدل مختلف نوردهی را به وجود می‌آورد تا کاربردهای بیشتری داشته باشد. این ویژگی در کنار ضدآب و ضدگردوغبار بودن با استاندارد IP54، این محصول را به محصولی بی‌نظیر تبدیل کرده است. این پاوربانک با دو پورت و جریان خروجی 2.1 آمپر و ظرفیت 8000 میلی‌آمپر همراه مناسبی برای تلفن‌های همراه شما در سفر می‌باشد.

در تمام سطح D8000L چراغ‌قوه LED قدرتمند و کارآمدی تعبیه شده است که از باتری پاوربانک با توان 200 لومن برای نوردهی استفاده می‌کند. اما نه یک نوردهی ساده! D8000L می‌تواند چهار مدل مختلف نوردهی را برای کاربردهای مختلف ایجاد کند. نوردهی استاندارد، نوردهی ملایم، چشمک‌زن و SOS انواع مختلف آن هستند. چراغ‌قوه این محصول تا 17 ساعت نوردهی مداوم را فراهم می‌کند که در شب‌های تاریک کویر می‌تواند چراغ سقف چادر کمپ شما باشد و یا در دوچرخه‌سواری‌های شبانه، می‌تواند روشنایی راه شما باشد.

منبع : روابط عمومی ای‌دیتا

منبع: itiran.com

پاوربانک تسلا  آمد

0

پاوربانک تسلا هم آمد

پاوربانک تسلا هم آمد

شرکت خودروسازی تسلا یک پاور بانک برای موبایل های اندروید و آی او اس ساخته که سلول انرژی به کار رفته در آن در خودروهای الکتریکی مدل اس و ایکس آن نیز وجود دارد.

به گزارش مهر، شرکت خودروسازی تسلا طی روزهای اخیر یک خودروی اسپرت بسیار سریع و یک کامیون الکتریکی رونمایی کرده است.

اما به نظر می رسد این شرکت محصول دیگری نیز ساخته که فرصت رونمایی از آن فراهم نشده بود. این خودروساز یک پاور بانک مجهز به خروجی یواس بی، میکرو یواس بی و خروجی مخصوص دستگاه های اپل ساخته که می تواند هر موبایل اندروید یا iOS را هنگام حرکت شارژ کند.

این پاوربانک از یک سلول انرژی ۱۸۶۵۰ با ظرفیت ۳۳۵۰ میل آمپر استفاده می کند که در خودروهای الکتریکی مدل اس و ایکس نیز وجود دارد.

منبع: itiran.com

پاوربانک بی سیم موبایل با قابلیت شارژ ۴ دستگاه

سوپرشارژر GOSPACE

پاوربانک دیگر محصول تکنولوژیک و هیجان‌انگیزی نیست اما پاور بانک بی سیم موبایل که همزمان دستگاه‌های دیگرتان را هم شارژ کند می‌تواند جذاب باشد.

اگر حتی یک ذره به تکنولوزی علاقه داشته باشید، حداقل یک اسمارت فون، لپتاپ، تبلت و یا یک اسمارت واچ را در طول روز همراه خودتان حمل می‌کنید.

متاسفانه بدی ماجرا این است که نمی‌توانید هرلحظه به پریز برق دسترسی داشته باشید و دیوایس‌هایتان را شارژ کنید.

مقالات مرتبط:

قابی که آیپد مینی ۶ را به قابلیت شارژ بی‌سیم مگ‌سیف مجهز…

راهنمای استفاده از پاوربانک

سیستم شارژ بی‌سیم شیائومی ‌Mi Air Charge رونمایی شد

قابلیت «انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان» سیم کارت‌های…

به همین دلیل شما به یک پاوربانک نیاز دارید که قابلیت شارژ تمامی دیوایس های شما را داشته باشد. از این رو قصد داریم شما را با پاوربانک سوپرشارژر GOSPACE آشنا کنیم که در واقع یک پاوربانک بی سیم موبایل است و قیمت آن هم تنها 44.99 دلار است.

سوپرشارژر GOSPACE در اصل یک پاوربانک 10000 میلی‌آمپری است که به شکل یک پد شارژر وایرلس ساخته شده است. این پاوربانک به تکنولوژی شارژ سریع Qi، 2 پورت یو اس بی و یک پورت یو اس بی نوع C نیز مجهز شده که به شما اجازه می‌دهد 4 دیوایس را به صورت همزمان شارژ کنید.

پورت یو اس بی C این دستگاه از شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند که برای شارژ لپتاپ و گوشی‌هایی که در حال خاموش شدن هستند بسیار مناسب است. ضمنا این سوپرشارژر را می‌توان از طرق پریزهای برق مختلف شارژ کرد.

هیچ چیز بدتر از لپتاپ یا گوشی با شارژ خیلی کم یا در حال خاموش شدن نیست اما این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد با خیال راحت دیوایس‌هایتان را در کمترین زمان ممکن و به طور جداگانه و همزمان شارژ کنید. سوپرشارژر GOSPACE در حال حاضر با قیمت 44.99 دلار به فروش می‌رسد.

منبع: itiran.com

نویسنده: امیر نیری

ساخت پاوربانکی که می‌توان پنج هزار گوشی را شارژ کند

ین پاوربانک می‌تواند انواع دستگاه‌ها مثل گوشی، ماشین لباسشویی و تلویزیون را نیز روشن کند.

تصویر مرتضی یعقوبی مرتضی یعقوبی

0

با این پاوربانک می‌توان پنج هزار گوشی را شارژ کرد

هندی ژنگ (Handy Geng) از کاربران شناخته‌شده یوتیوب، اخیرا موفق به طراحی و ساخت پاوربانکی منحصر به‌فرد با ظرفیت ۲۷ میلیون میلی‌آمپر شده است.

این پاوربانک که عنوان بزرگ‌ترین پاوربانک جهان را یدک می‌شد، می‌تواند علاوه بر تامین شارژ هزاران گوشی هوشمند، انواع دستگاه‌ها و تجهیزات الکترونیکی اعم از گوشی، ماشین لباسشویی و… را نیز شارژ کند.

هندی ژنگ از قابی با ابعاد ۱۸۰ در ۱۱۸ سانتیمتر برای ساخت این پاوربانک استفاده کرد و اگرچه این ابعاد بزرگ، حمل آن را سخت می‌کند اما در زیر بدنه این پاوربانک. از چرخ‌هایی استفاده شده که تا حدی در جابجایی‌ها به کمک کاربر خواهد آمد.

مقالات مرتبط:

ساخت جاده‌ای که خودروهای الکتریکی را شارژ می‌کند

فناوری شارژ 66 واتی هواوی nova 8i؛ شارژ کامل در 38 دقیقه

ارزیشو پویش درآمد دلاری هزار در هزار را برگزار می کند

با این ابزار گوگل می‌توان نقاشی‌ها را به موجوداتی عجیب تبدیل…

به نظر می‌رسد که بخش زیادی از انرژی این پاوربانک. از طریق پک‌های باتری که این روزها در محصولات الکتریکی به کار می‌رود، تامین می‌شود. به گفته ژنگ، این پاوربانک ۲۷ میلیون میلی‌آمپری می‌تواند تا ۵۰۰۰ هزار گوشی هوشمند مجهز به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری را به طور کامل شارژ کند.

همچنین روی بدنه این پاوربانک، ۶۰ سوکت برای شارژ همزمان دستگاه‌ها تعبیه شده است. همانطور که اشاره شد از این محصول می‌توان برای شارژ دستگاه‌ها و تجهیزات الکتریکی مختلفی همانند اسکوترهای برقی نیز بهره برد.

هدست شرکت بلو تایگر با نور خورشید شارژ می‌‌شود

در ویدیویی که توسط ژنگ منتشر شده، وی در حالی که کنار رودخانه مشغول ماهیگیری است، در تماشای تماشای تلویزیون در این فضا لذت می‌برد و ماشین لباسشویی نیز روشن است. حتی می‌تواند بعد از صید ماهی، آن را در داخل یک قابلمه برقی بپزد.

منبع: itiran.com

راهنمای استفاده از پاوربانک

راهنمای استفاده از پاوربانک

راهنمای استفاده از پاوربانک

استفاده از پاوربانک‌ها امروزه به یک امری طبیعی بین کاربران گوشی‌های موبایل، تبلت و حتی بعضی از لپ تاپ‌ها تبدیل شده است. اما برای استفاده از پاور بانک‌ها نیاز است که نکاتی را رعایت کنیم تا پاوربانک ما بهترین بازدهی را داشته باشد. ما در این مقاله سعی بر این داریم که نکاتی در برای نحوه شارژ کردن، نوع استفاده، نگهداری، ظرفیت اصلی و … را بیان کنیم.

پاوربانک‌ها محصولاتی هستند که به ما کمک می‌کنند تا دستگاه‌های خود را در زمان نیاز شارژ کنیم. اولین نکته در این مورد خریدپاوربانک از برندهای معتبر است. شما باید پاور بانکی تهیه کنید که دارای استانداردهای ایمنی مانند جلوگیری شارژ بیش از حد، جریان بیش از حد، حفاظت از اتصال کوتاه و … باشد. رعایت این نکته باعث طول عمر بیشتر پاوربانک‌ها خواهد شد. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد خواهیم داد.
امروزه انواع مختلفی از پاوربانک برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی ما ساخته شده که دارای ظرفیت و توان‌های متفاوتی هستند. اما کار اصلی تمام این پاوربانک‌ها یک چیز بوده آن هم شارژ کردن دستگاه‌های مختلف مانند گوشی موبایل، تبلت و … است. اما نکاتی برای استفاده از پاوربانک‌ها وجود داشته که با دانستن آن شما می‌توانید از پاوربانک خود بهترین کاربری را داشته باشید. ما در ادامه به نحوه شارژ کردن، استفاده، نگهداری، شارژ اولیه، طرفیت اصلی و نکات مهم درباره‌ی پاوربانک خواهیم پرداخت.

شارژ کردن پاوربانک

بیشتر پاوربانک‌ها دارای یک نمایشگر و یا نشانگر LED بر روی بدنه ی خود می‌باشند که به شما میزان شارژ باقی مانده باتری پاوربانک را نشان می‌دهند. در هنگامی که باتری پاور بانک شما رو به اتمام است نیاز است که آن را به شارژ متصل کنید. شما می‌توانید زمانی که شارژ پاور بانک ۵۰ درصد (حتی بیشتر و یا کمتر) بود آن را به شارژ متصل کنید؛ اما بهتر است در زمانی آن را به شارژ متصل کنید که شارژ آن رو به اتمام است. چون عمر پاوربانک‌ها به تعداد دفعاتی که آن را شارژ میکنید بستگی دارد. پس بهتر است تا حد امکان زمانی که باتری پاوربانک رو به اتمام است آن را شارژ مجدد کنید.
نکته بعدی در هنگام شارژ پاوربانک‌ها استفاده از کابل و آداپتور سازگار با پاوربانک شما است؛ معمولا در بسته بندی پاوربانک‌ها کابل وجود دارد که بهتر است با آن پاوربانک خود را شارژ کنید. اما در آداپتوری که برای شارژ پاوربانک استفاده می‌شود باید سازگار با توان ورودی و شدت جریان ورودی پاور بانک باشد تا بهترین شکل ممکن پاوربانک شارژ شود.
نکته بعدی در شارژ پاوربانک اتصال به منبع برق است؛ شما می‌توانید پاوربانک خود را با پریز برق و یا اتصال به کامپیوتر و لپ تاپ شارژ کنید. توصیه ما به شما این بوده که پاوربانک‌های خود را با اتصال به پریزهای برق شارژ کرده و از شارژ پاوربانک با لپ تاپ و یا کامپیوتر دوری کنید؛ ، چون شدت جریان خروجی این دستگاه‌ها از شدت جریان خروجی پریز برق پایین‌تر بوده که باعث می‌شود پاوربانک‌ها به صورت کامل شارژ نشده و یا به کندی شارژ خواهند شد. بعلاوه امکان دارد این نوع شارژ (شارژ با کامپیوتر و لپ تاپ) به پاوربانک شما در طولانی مدت آسیب وارد کند.
نکته دیگر جدا کردن پاوربانک در زمان پر شدن باتری از منبع برق است. در داخل دفترچه راهنمای پاوربانک‌ها زمان پر شدن کامل پاوربانک‌ها وجود داشته که با کمک آن می‌توانید زمان حدودی پر شدن پاور بانک را دانسته و با توجه به این زمان پاور بانک را از منبع برق جدا کنید. چون که شارژ بیش از حد پاوربانک باعث آسیب به باتری آن و کم شدن عمر پاوربانک خواهد شد.

نحوه استفاده کردن و نگهداری از پاوربانک

نحوه استفاده کردن و نگهداری از پاوربانک

نحوه استفاده کردن و نگهداری از پاوربانک

شاید فکر کنید که استفاده از پاوربانک کار آسانی بوده و فقط باید آن را برای شارژ به دستگاه‌های خود متصل کنید؛ اما باید در نظر داشته باشید که نحوه استفاده و نگهداری درست از پاوربانک‌ها بر سلامت و طول عمر آن بسیار تاثیر گذار است.
همانطور که در قسمت بالای گفتیم یکی از نکات مهم در هنگام استفاده از پاوربانک استفاده از کابل و آداپتور اصلی و سازگار با شدت جریان و توان پاوربانک است؛ تا حد امکان از استفاده از کابل و آداپتورهای فیک و غیر اصل بپرهیزید. چون استفاده از کابل و آداپتور غیر اصل باعث آسیب به پاوربانک و حتی گوشی موبایل شما خواهد شد. در صورت خرابی و یا گم شدن کابل اصلی شارژر پاوربانک حتما یک کابل با کیفیت و سازگار با توان و شدت جریان پاوربانک خود تهیه کنید.
مسئله دیگر استفاده نکردن از پاور بانک هنگام شارژ پاور بانک است. توصیه ما به شما این بوده که به هیچ عنوان در هنگام شارژ پاوربانک از آن برای شارژ دستگاه‌های خود استفاده نکنید. چون این کار باعث آسیب رسیدن به باتری پاوربانک شده و در نتیجه عمر آن کاهش پیدا خواهد کرد. در اول این مقاله گفتیم که خرید پاوربانک از برندهای معتبر بسیار حائز اهمیت است؛ علت این توصیه هم داشتن استانداردهای ایمنی مانند جلوگیری شارژ بیش از حد، جریان بیش از حد، حفاظت از اتصال کوتاه، جلوگیری از گرمای بیش از حد و … می‌باشد. این استانداردها باعث حفظ باتری و طول عمر بیشتر پاوربانک‌ها خواهد شد.
نکته دیگر برای طول عمر پاوربانک‌ها استفاده و نگهداری از آن‌ها در دمای مناسب است. شما نباید پاوربانک خود را در دمای پایین (صفر و زیر صفر) و یا دمای بالا (۴۵ تا ۵۰ درجه) استفاده کنید. پاوربانک‌ها را زیر نور خورشید و در معرض گرما قرار ندهید؛ چون بالا بودن دما باعث کم شدن طول عمر و اتصال کوتاه داخلی شده در نتیجه خرابی و حتی آتش سوزی پاوربانک در پی دارد. نکته آخر در نگهداری پاوربانک‌ها دور کردن این محصولات از آب و رطوبت است. برای خرید پاوربانک اصلی با گارانتی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی مسترکالا مراجعه نمائید.

شارژ اولیه پاوربانک به چه صورت است؟

شارژ اولیه پاوربانک‌ها بسیار مهم بوده و زمان شارژ اولیه هر پاوربانک نیز متفاوت است. بیشتر پاور بانک‌ها در بسته بندی خود یک دفترچه راهنما داشته که در آن به توضیح این مطلب پرداخته اند. بهتر است نکات اشاره شده در دفترچه راهنما را مطالعه و رعایت کنید.
توجه داشته باشید که برای شارژ اول پاوربانک‌ها زمان بیشتری نسبت به دفعات بعدی صرف خواهد شود. این زمان حدود ۵ تا ۱۵ درصد بیشتر از دفعات بعدی خواهد بود. برای مثال اگر یک پاور بانک برای پر شدن نیاز به دو ساعت شارژ دارد، برای بار اول نیاز است که حدود دو ساعت نیم در شارژ باشد. مقدار زمان مورده نیاز برای پر شدن شارژ پاوربانک‌ها اصولا در دفترچه راهنما آن ذکر شده است. اگر این مقدار را پیدا نکردید به راحتی و با یک سرچ در اینترنت می‌توانید زمان پر شدن پاوربانک خود را جستجو و پیدا کنید. توجه داشته باشید مدت زمان شارژ پاوربانک‌ها متناسب با ظرفیت آن می‌باشد و هر چقدر ظرفیت پاوربانک بالاتر باشد زمان شارژ آن نیز بیشتر خواهد بود.
نکته دیگر استفاده از کابل اصلی داخل بسته بندی برای شارژ اول (و شارژ‌های بعدی) پاور بانک است. استفاده از کابل اصلی و آداپتور سازگار با توان و شدت جریان پاوربانک از نکات مهم در هنگام شارژ پاوربانک‌ها خواهد بود که باعث حفظ سلامتی و طول عمر بیشتر پاوربانک‌ها می‌شود.

ظرفیت اصلی پاوربانک چگونه نمایان می‌شود؟

ظرفیت اصلی پاوربانک چگونه نمایان می‌شود؟

ظرفیت اصلی پاوربانک چگونه نمایان می‌شود؟

شاید تا الان دیده باشید که ظرفیت واقعی یک پاوربانک کمتر از ظرفیت اعلامی آن باشد. برای مثال یک پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپر، باتری یک گوشی ۴۵۰۰ میلی آمپر را نمی‌تواند دو بار کامل شارژ کند.
در وهله اول ظرفیت اعلامی پاوربانک‌ها مقدار انرژی ذخیره شده در پاوربانک بوده و با مقدار انرژی که به شما ارائه می‌دهند کمی متفاوت است؛ علت این امر را به شما توضیح خواهیم داد. بر اثر فعل انفعالات رخ داده داخل پاور، گرمای تولید می‌شود که باعث از بین رفتن مقداری از انرژی پاوربانک می‌شود. البته این مقدار زیاد نبوده ولی در ظرفیت خروجی پاوربانک مقداری تاثیر خواهد داشت. نکته دیگر در اعلام ظرفیت پاوربانک‌ها ولتاژ اعلامی آن می‌باشد. معمولا ظرفیت اعلامی با ولتاژ ۳.۶ ولت اعلام می‌شود؛ اما گوشی‌های موبایل برای شارژ نیاز به ولتاژ ۵ ولت دارند. پس برای شارژ نیاز است این ولتاژ (۳.۶ ولت) به ولتاژ بالاتر (۵ ولت) تبدیل شود که همین امر باعث تفاوت ظرفیت اسمی با ظرفیت اصلی پاوربانک‌ها می‌شود. بعضی شرکت‌ها بر روی خود پاوربانک (قسمت توضیحات) علاوه بر ظرفیت اسمی ظرفیت اصلی را نیز درج می‌کنند. شما می‌توانید با کم کردن ۲۵ تا ۳۰ درصد از ظرفیت پاوربانک، ظرفیت اصلی پاوربانک خود را به دست بیاورید. برای مثال اگر ۲۵ درصد از ظرفیت یک پاوربانک ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت کم کنیم، ظرفیت اصلی این پاوربانک حدود ۱۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت خواهد بود.

منبع: سایت itiran.com

نویسنده: masterkala.com

تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی

تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی

تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی

بی اغراق می‌توان پاور بانک را یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای دیجیتال دنیا به شمار آورد. خاموش شدن ناگهانی گوشی همراه و تمام شدن شارژ موبایل از جمله دغدغه‌های این روزهای کاربران موبایل و اینترنت است. با استفاده از پاور بانک دیگر نگران شارژ تلفن همراه و خاموش شدن ناگهانی آن نباشید. متاسفانه با توجه به فروش بالای این محصول در بازار، فروش پاوربانک‌های تقلبی افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

با دانستن نکات مهم پیرامون تشخیص پاوربانک‌های اصلی از پاوربانک‌های تقلبی می‌توان بهترین خرید را در این زمینه داشته باشید. در این مطلب قصد داریم شما را با ۷ روش اصلی تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی آشنا کنیم. پس از مطالعه این مقاله به راحتی می‌توانید پاور بانک اصلی را از پاور بانک تقلبی تشخیص دهید.

چگونگی تشخیص پاور بانک اصل

چگونگی تشخیص پاور بانک اصل

تفاوت قیمت محصولات اصل و تقلبی، راه تشخیص اصالت کالا

یکی از ساده‌ترین و دم دستی‌ترین روش‌های تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی در تفاوت قیمت آن‌ها است. قیمت پاور بانک اصل را در اینترنت به دلار بیابید و آن را در قیمت روز دلار در ایران ضرب کنید. قیمت پاور بانک مورد نظر باید حدوداً نزدیک به عددی باشد که در ماشین حساب به شما نمایش داده می‌شود.

مقالات مرتبط:

راهنمای تشخیص شارژر همراه اصلی از تقلبی

آموزش راه‌های تشخیص ایرپاد تقلبی از اصل

چطور می‌توانیم کالای اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

گوشی موتورولا «موتو جی پاور» با عمر باتری سه روزه معرفی شد

اگر اختلاف قیمت بین آنچه که در وب‌سایت اصلی قرار دارد با قیمت پاور بانک مورد نظر شما تفاوت دارد، بدون شک شما با یک سایت جعلی و یک پاوربانک تقلبی روبه‌رو هستید.

بررسی کد امنیتی و شماره سریال محصول، آسان‌ترین روش تشخیص پاوربانک تقلبی

از آسان‌ترین روش‌های تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی، چک کردن شماره سریال محصول در سایت سازنده است. خوشبختانه شرکت سازنده کلیه پاوربانک‌ها و محصولات دیجیتالی برای جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی، یک کد امنیتی و شماره سریال برای محصول در نظر گرفته‌اند. معمولا شماره سریال پاور بانک روی جعبه آن درج شده است و شما می‌توانید برای بررسی اصل بودن آن وارد سایت اصلی سازنده پاوربانک شده و با وارد کردن شماره سریال محصول خریداری شده، اصالت آن را بررسی کنید.

در فروشگاه‌های معتبر بررسی کد امنیتی و شماره سریال محصول، توسط خود فروشنده برای جلب اعتماد مشتری در همانجا انجام می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید لوازم جانبی مورد نیازتان به یک فروشگاه یا سایت معتبر و شناخته شده مراجعه کنید.

این لوازم می‌توانند لوازم گرانبهایی مانند لپ تاپ یا موبایل و یا حتی لوازم کاربردی و ساده‌ای مانند گلس گوشی باشند. تفاوتی ندارد، باید در خرید هر یک از آن‌ها دقت و توجه لازم را داشته باشید.

ظرفیت واقعی و ظرفیت نامی پاوربانک، راه حلی کاربردی برای کشف حقایق

بررسی ظرفیت واقعی و ظرفیت نامی پاوربانک یکی دیگر از راه‌حل‌های کاربردی برای کشف اصالت پاوربانک است. پاوربانک نیز مانند کلیه لوازم دیجیتال نیاز به شارژ شدن دارد. معمولاً پاور بانک به ازای هر یک آمپر نیاز به یک ساعت شارژ کامل دارد. به عنوان مثال اگر پاوربانک ۵۰۰۰ میلی آمپری دارید و باتری آن کاملاً تمام شده است، این پاور بانک برای شارژ کامل به ۵ ساعت زمان نیاز دارد.

اگر هنگام شارژ آن ظرف ۲ ساعت پاور بانک به صورت کامل شارژ شد به این معناست که این پاور بانک تقلبی است و ظرفیت نامی پاور بانک با ظرفیت واقعی آن متفاوت است. البته این نکته را فراموش نکنید که ظرفیت واقعی و ظرفیت نامی پاور بانک معمولاً با یکدیگر یکسان نیستند و به طور معمول ۷۵ تا ۸۰ درصد ظرفیت اسمی را می‌توان به عنوان ظرفیت واقعی پاور بانک به شمار آورد.

هر غلط املایی کوچک، نشانه‌ای بزرگ از تقلبی بودن پاور بانک

معمولاً کلیه لوازم تقلبی و فیک ناخودآگاه در قسمت معرفی اطلاعات دستگاه، یک یا چند غلط املایی خواهند داشت. کارخانه‌های معتبر و شرکت‌های اصلی، هنگام تولید محصولات خود در چند مرحله تخصصی کلیه مطالب نوشته شده روی دستگاه را به خوبی چک و بررسی می‌کنند. به جرأت می‌توان گفت شرکت‌های اصلی و معتبر هیچگاه خود را درگیر این ایرادات ساده و پیش پا افتاده نمی‌کنند. بنابراین به محض مشاهده هرگونه غلط املایی، متوجه فیک بودن دستگاه پاور بانک خود خواهید شد.

تفاوت وزن پاور بانک اصلی از پاور بانک تقلبی

به طورکلی هر چقدر ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد به همان اندازه وزن آن نیز بیشتر خواهد بود. یک پاور بانک با ظرفیت بیشتر نیاز به باطری‌های بیشتری دارد؛ پاوربانک ۳۰۰۰ میلی آمپری حدود ۶۰ الی ۷۰ گرم وزن دارد، پس یک پاور بانک ۶۰۰۰ میلی آمپری باید حدوداً ۱۱۰ گرم وزن داشته باشد. در غیر این صورت بدون شک پاوربانکی که قصد خرید آن را دارید تقلبی خواهد بود.

شاید تشخیص وزن دقیق پاور بانک برای خرید محصولات اینترنتی کمی دشوار باشد. بنابراین می‌توانید با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی معتبر بدون هیچگونه نگرانی پاور بانک موردنظر خود را خریداری کنید. برای خرید یک پاوربانک باکیفیت و سایر محصولات جانبی مانند پایه نگهدارنده موبایل و انواع هندزفری‌های بلوتوثی می‌توانید همین حالا به سایت جانبی مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

راه های تشخیص پاوربانک اصل و فیک

راه های تشخیص پاوربانک اصل و فیک

تست شارژ پاوربانک اصلی و فیک با کمک برنامه Ampere

استفاده از نرم افزار Ampere از جمله روش‌های کاربردی و آسان برای تست اصالت پاوربانک شما است. این نرم افزار را می‌توانید به راحتی از بازار یا گوگل پلی دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید. پس از نصب نرم افزار، گوشی خود را به پاوربانک متصل کرده و وارد برنامه Ampere شوید. اگر این نرم افزار اطلاعات باتری را به صورت نارنجی به شما نشان دهد؛ این بدان معنا است که پاور بانک شما قادر به شارژ کردن استاندارد موبایل نیست و احتمالاً یک پاوربانک فیک خریداری کرده‌اید.

میزان سنجش آمپر پاوربانک توسط این نرم افزار یکی دیگر از روش‌های فهمیدن اصل یا فیک بودن آن است. اگر روی بدنه پاور بانک عدد ۳ آمپر درج شده باشد، باید جریان الکتریکی با ۳ آمپر گوشی شما را شارژ کند، چنانچه در نرم‌افزار Ampere عدد دیگری را مشاهده می‌کنید، بدون شک پاور بانک شما تقلبی است.

رنگ غیر معقول پاور بانک، نشان از تقلبی بودن آن دارد

اغلب کمپانی‌های مطرح برای تولید پاور بانک از رنگ‌های استاندارد مانند مشکی، سفید یا نقره‌ای استفاده می‌کنند. هرچند ممکن است یک کمپانی شناخته شده از رنگ‌های جذاب سال نیز برای تولید پاوربانک‌های خود استفاده کند؛ اما شما می‌توانید با بررسی رنگ‌های اصلی پاور بانک در سایت آن کمپانی، با کمک رنگ‌ها پاور بانک اصلی را از پاوربانک تقلبی تشخیص دهید.

معمولاً در سایت‌ها کاملا توضیح داده می‌شود که هر پاور بانک با چه ظرفیت و با چه رنگی تولید شده است؛ اگر رنگ پاور بانک خریداری شده با آنچه که در سایت قرار دارد متفاوت است، این پاور بانک یک پاوربانک تقلبی و فیک به شمار می‌رود.

خرید اینترنتی باکیفیت‌ترین پاوربانک‌های بازار در فروشگاه اینترنتی جانبی

در این مقاله با معرفی ۷ روش آسان و کاربردی شما را با راه‌های تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی به صورت کامل آشنا کردیم. همانطور که مطالعه کردید خرید از یک فروشگاه اینترنتی شناخته شده می‌تواند تا حد زیادی نگرانی‌های شما را بابت خرید محصولات فیک برطرف کند. فروشگاه اینترنتی جانبی با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش انواع محصولات جانبی موبایل و لپ‌تاپ همراه شما عزیزان خواهد بود.

منبع: itiran.com

نویسنده: سایت جانبی