دنیای فناوری

سامسونگ گلکسی آلفا رسما معرفی شد

597

سامسونگ گلکسی آلفا

سامسونگ دقایقی پیش نخستین اسمارت فون فلزکاری شده خود را به شکل رسمی معرفی کرد. مشخصات سخت‌افزاری با شایعات پیشین سازگاری دارد و با ملغمه ای از ویژگی‌های گوشی‌های بالارده و میان رده طرف هستیم. اما پیش‌بینی می‌شود قیمت این محصول بازار را اندکی پس بزند.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

برای چندین ماه بود که افشاگرهای اینترنتی با وعده ارائه یک اسمارت‌فون تمام‌فلزی رده‌بالا، دل سینه‌چاکان سامسونگ را به بازی گرفته بودند. سامسونگی‌ها در سال‌های اخیر اغلب از سوی رقبای فلزی‌کار خود مورد طعنه و کنایه و گاه نیشخندهای تلخ قرار می‌گرفتند. انتشار چنین خبری اما توانست اندکی بذر امید را در دل طرفداران بی‌شمار این برند بکارد.

اما گذشت زمان طرح و برنامه‌های سامسونگ برای نخستین اسمارت‌فون فلزی را عیان‌تر کرد و مشخص شد که نه اسمارت‌فونی تمام‌فلزی که یک مدل با قابی فلزی، و نه یک اسمارت‌فون رده‌بالا که یک مدل ۴٫۷ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p در راه خواهد بود؛ شایعاتِ «از جهاتی» ناامیدوارکننده که به‌یک‌باره لو رفت… این شایعات واقعیت داشته و سامسونگ امروز رسما گلکسی آلفا را با قابی فلزی و صفحه‌نمایشی ۷۲۰p به بازار معرفی کرد.

گلگسی آلفا از یک صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچی آمولد با رزولوشن ۷۲۰p، پردازنده اگزینوس هشت هسته‌ای، دو گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی غیرقابل افزایش، مودم پشتیبانی از شبکه‌های LTE-A و ظرفیت باتری ۱۸۶۰ میلی‌آمپر ساعتی تشکیل شده است.

علاوه بر این‌ها سنسور اسکنر اثر انگشت، ۱۲ مگاپیکسل دوربین عقب، ۲٫۱ مگاپیکسل دوربین جلو از دیگر ویژگی‌های گلکسی آلفای سامسونگ می‌باشد. همچنین مد Ultra Power Saving Mode که در گلکسی S5 معرفی شده بود، در این اسمارت‌فون نیز گنجانده شده. اندروید آن ۴٫۴٫۴ کیت کت است و با ۱۱۵ گرم وزن ضخامتی تنها ۶٫۷ میلی‌متری دارد.

سامسونگ گلکسی آلفا سامسونگ گلکسی آلفا
سامسونگ گلکسی آلفا سامسونگ گلکسی آلفا

گلکسی آلفا در رنگین‌کمانی پنج رنگ شامل مشکی، سفید، طلایی، نقره ای و آبی به راهی فروش می‌شود. سامسونگ امروز همچنین خبر داد که گلکسی آلفا در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا و از آغاز ماه سپتامبر به فروش خواهد رسید. قیمت پیشنهادی سامسونگ برای این اسمارت‌فون ۵۹۹ یورو یا ۷۹۹ دلار ذکر شده است!

 صحنه‌های موجود در ویدیو و همچنین گفته‌های جی‌کی مدیر بخش آی‌تی و ارتباطات سامسونگ همگی نشان از تمرکز ویژه آن‌ها بر روی قاب فلزی گلکسی آلفا دارد. 

اما سؤال اصلی اینجاست که چنین قیمت بالایی برای چنین اسمارت‌فونی بازار را پس خواهد زد یا مورد رضایت واقع خواهد شد؟ سامسونگ در شرایط چندان خوبی از لحاظ درآمدهای مالی قرار ندارد و عدم استقبال ممکن است همچنان سیر نزولی سود این شرکت را ادامه دهد. صبر می‌کنیم ببینیم گزارش سه‌ماهه بعدی نیز دوباره پیش‌بینی‌های افزایش سود مسئولان سامسونگ را نقض خواهد کرد یا خیر…

منبع : Gsmarena

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.