395,000 تومان
395,000 تومان
695,000 تومان
380,000 تومان

باتری اصلی موبایل قطعه درون گوشی می باشد که انرژی و ولتاژ مورد نیاز تلفن همراه را برای استفاده کردن را تامین می کند. اغلب مردم هنگام خرید گوشی تلفن همراه، به ظرفیت باتری بسیار توجه می کنند. پس باتری یکی از مهم ترین قطعه گوشی موبایل است. باتری ها معمولا از جنس نیکل کادیومی، نیکل هدرید فلز، لتیوم پلیمری و لتیوم یونی می باشد. معروف ترین نوع باتری که امروزه در گوشی های تلفن همراه و تبلت استفاده می شود، باتری لتیوم یونی می باشد که نسبت به سایر باتری ها بسیار بهتر است.

برای خرید باتری اصلی گوشی و باتری اصلی موبایل باید همان مدل مخصوص به همان شرکت مانند باتری آیفون اپل، باتری گوشی سامسونگ، باتری گوشی هواوی، باتری گوشی شیائومی، باتری گوشی ال جی، باتری گوشی موتورولا و… دقت کنید. معمولا عمر باتری گوشی ها بین دو الا سه سال می باشد که بعد از آن مجبور خواهید بود که باتری آن را عوض کنید. متاسفانه  بعضی از باتری های موبایل در بازار با کیفیت نیستند و پس از نصب آن بر روی گوشی ممکن است که صدمه زیادی را به قطعات گوشی شما وارد کند. پس سعی کنید که باتری اصلی را تهیه کنید. راهکار های زیادی برای تشخیص باتری اصلی از باتری تقلبی وجود دارد که با دانستن آن می توانید بهترین نوع را انتخاب کنید.

برای خرید باتری اصلی موبایل و باتری اصلی تبلت باید به نکات هایی مانند تخیص اصل بودن، نحوه نگهداری از باتری و… توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

در انتهای این مطلب به انواع باتری موبایل، نحوه تشخیص باتری اصل از تقلبی، تفاوت باتری اصلی و تقویت شده،علائم خراب بودن باتری، نحوه مراقبت از باتری، نحوه شارژ صحیح و… پی خواهید برد.

انواع باتری اصلی تلفن همراه

 

باتری اصلی تلفن همراه دارای انواع مختلفی هستند که دونستن آنها خالی از لطف نیست. باتری تلفهن همراه امروزی نسبت به چند سال پیش فرق کرده و بسیار پیشرفت دیده است. باتری هایی که امروزه در موبایل به کار رفته است از نوع لتیوم یونی یا Lithium ion می باشد که دارای طول عمر بیشتری می باشد.

اولین نوع باتری تلفن همراه را می توان به نیکل کادیومی که مخفف نام آن Nicd می باشد اشاره کرد. این باتری توسط والدمار جانگلر مهندس سوئذی اختراع و ساخته شده است. این باتری از اولین نوع باتری قابل حمل به شمار می رود که از نیکل اکسید و کادیوم استفاده شده است. نقطه ضعیف این باتری، ابعاد بزرگ آنها بود. با خالی شدن کامل شارژ آن و دوباره پر کردن طول عمر آن افزایش می یابد. نقطه ضعف دیگر این است که به محیط زیست بسیار آسیب می رساند. کادیوم فلزی بسیار سنگین و تقریبا سمی است که سوزاندن آن هم کار خوبی هم نیست و باعث آلودگی نسبتا زیادی می شود. پس کشور ها به دنبال بازیافت آنها هستند. قیمت آنها هم بسیار بالا و گران است. به طوری که نسبت به باتری هایی ماننذ باتری های سرب اسید دارای 4 الا 5 برابر قیمت می باشد.

باتری موبایل نیکل هدرید فلز یکی از انواع دیگر باتری می باشد. نخستین بار این باتری در سال 1989 میلادی برای فروش به بازار عرضه شده است. این باتری که مخفف نام آن NIMH می باشد شبهت زیادی به باتری نیکل کادیومی دارد. نکته مثبتی که نسبت به باتری های نیکل کادیومی دارد این است که تا 3 برابر می تواند ظرفیت باتری بیشتری را داشته باشد. از نقطه قوت دیگری که می توان برای این باتری نام برد این است که بر خلاف کادیوم، بر طبیعت ضرر بسیار کمتری وارد می کند. این باتری به جای استفاده از کادیوم، از آلیاژ جذب کننده هیدروژن استفاده کرده است.

نوع سوم باتری که در گوشی تلفن همراه امروزی و تبلت ها استفاده می شود، باتری لتیوم یونی یا Li-ion می باشد. محبوب ترین نوع باتری که دارای نقاط قوت زیادی می باشد. باتری که توانسته است بیشتر نقاط منفی باتری های  قبل از خودش را رفع بنماید. از نقاط قوت باتری لتیوم یونی می توان به وزن و حجم کمتر این باتری اشاره کرد. شاید این دلیل مهم ترین دلیلی باشد که این باتری طرفدار بسیار زیادی دارد. همچنین این نوع دارای چگالی بالاتر انرژی می باشد که تقریبا دو برابر باتری نیکل کادیومی می باشد. از این نوع باتری در انواع دستگاه های الکترونیکی قابل حمل استفادع می شود. ولی این نوع باتری دارای نقطه ضعف هایی می باشد. قیمت بالای آن از نقطه ضعف به شمار می رود. اما این نوع از باتری ها بخش زیادی از نیاز های مصرف کننده را تامین می کند. باتری لتیوم یونی نسبت به نسل قبل خود وزن برابر 3 الا 5 برابر کمتری دارد که نقطه مثبت آن به شمار می رود. ولتاژ باتری 3.7 ولت است که بسیار مناسب تلفن و تبلت های امروزی می باشد. نسل های قدیمی باتری تقریبا ولتاژی برابر 1.2 ولت ارائه می دادند که برای تلفن همراه امروزی بسیار کم است اما این نسل جدید بسیار مناسب می باشد.

نوع چهارم باتری تلفن همراه، باتری های لتیوم پلیمری می باشد. نکته مثبتی که این باتری نسبت به نسل های گذشته دارد این است که با استفاده از سلول های لتیوم پلیمر می توان باتری را تقریبا به هر شکل دلخواه ساخت. به دلیل وجود فضا و محدودیت وزن کم گوشی های تفن همراه و لپ تاپ ها، در برخی باتری ها از سلول لتیوم پلیمر استفاده می شود. نکته مثبت دیگر این باتری این است که دارای پوشش محکمی می باشد که این باعث امنیت بیشتر باتری ها شده است. این قاب ها باعث شده که در برابر سوراخ شدن و فشار مقاومت بیشتری داشته باشد و احتمال وقوع اتفاقات خطرناک را به حداقل برساند. باتری لتیوم پلیمی تا 50 درصد عملکرد بهتری نسبت به سایر باتری های دیگر قابل شارژ دارد. به طوری که در صورت عدم استفاده از باتری، می تواند شارژ خود را حفظ کند. امروزه تمامی باتری لپ تاپ ها از جنس لتیوم پلیمری می باشد و همین امر باعث شده که لپ تاپ ها تا ساعات زیادی شارژ را در خود نگه دارد و استفاده از آن ها را راحت تر سازد.

باتری ها انواع مختلفی دارند اما چیزی که مهم است بدانید این است که در موبایل های امروزی از باتری لتیوم یونی استفاده میشود. نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که هنگام خرید باتری به به کیفیت و اصل بودن آن توجه کنید. با مراجعه به فروشگاه غیر معتبر و خرید باتری بی کیفیت می تواند ضرر زیادی را به گوشی شما تحمیل بنماید. همچنین ممکن است که باتری فیک سلامت شما را به خطر بیندازد. عمده تفاوت این 4 نوع باتری ها می توان به میزان نگهداری شارژ و وزن آنها اشاره کرد.

باتری موتورولا

نحوه تشخیص باتری اصلی موبایل از باتری تقلبی

 

انواع مختلف باتری موبایل برای انواع گوشی های مختلف در بازار را می توانید پیدا کنید. اما همه آنها با کیفیت و اصل نیستند. متاسفانه با توجه به قیمت پایین تری که نسبت به باتری اصل دارند، خریداران زیادی را به سوی خود جلب کرده است. مطمعنا که خرید باتری تقلبی کار درستی نیست و بسیار به ضرر شما تمام می شود.

راه های زیادی وجود دارند که بتوانید باتری اصلی موبایل و باتری اصلی تبلت را از باتری تقلبی تشخیص بدهید. اما مهم ترین و اصلی ترین راهی که باید به آن توجه کنید، این است که باتری اصلی موبایل را از فروشگاه معتبر تهیه کنید. به دلیل اینکه این نوع فروشگاه ها باتری ها را اصل و با بهترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد و با تهیه آن ضرری به دستگاه شما وارد نخواهد شد. بهتر است که اصول مراقبت از باتری را یاد بگیرید تا عمر باتری گوشی شما افزایش یابد و نیازی به تعویض نشود. اما اگر خراب شد و نیاز به تعویض داشتید، بهتر است هنگام خرید همه نکات ها را مورد بررسی قرار داده تا باتری مناسب بر روی گوشی شما نصب گردد.

راه های دیگری هم برای تشخیص باتری اصلی از تقلبی وجود دارد که به آن ها می پردازیم

قیمت باتری دوم نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید. مطمعن باشید که باتری هایی موجود در فروشگاها اگر قیمتی پایین تر از حد معمول باشد، به احتمال بسیار زیاد باتری تقلبی و بی کیفیت می باشد. هر باتری دارای رنج قیمتی مشخصی می باشد که به این نکته باید توجه کنید.

سومین نکته که باید دقت کنید کیفیت ساخت بدنه باتری می باشد. بدنه بطری اصلی موبایل اغلب صاف و بدون برآمدگی می باشد و دارای ضخامت کمتری باشد. اما ممکن است که در باتری های تقلبی و بی کیفیت برآمدگی های غیر طبیعی دیده میشود. تاریخ ساخت باتری روی بدنه باید با تاریخ درج شده روی بسته بندی یکی باشد و نباید تفاوتی در آن ببینید.

چهارمین نکته ای که باید به آن توجه کنید، بررسی کیفیت جعبه باتری است. این هم همانند بدنه باتری باید با کیفیت باشد. جعبه و بسته بندی باتری اصل ، دارای کیفیت بهتر و باکیفیت تری نسبت به باتری فیک می باشد. نوشه های روی جعبه ها و بسته بندی باتری اصلی واضح است.

با توجه به این چهار نکته می توانید باتری اصلی گوشی و باتری اصلی تبلت را از باتری های فیک تشخیص داده و انتخابی مناسب به همراه داشته باشید. توجه داشته باشید که باتری ها را از فروشگاه معتبر و قابل اعتماد خرید کنید.

 

تقاوت باتری اصلی گوشی اصلی و تقویت شده

 

امروزه کاربران تمایل دارند که از گوشی خود بدون شارژ مجدد، استفاده طولانی تر و بیشتری کنند. به همین منظور باتری های تقویت شده وارد بازار شده اند. این باتری ها ظرفیت بیشتری نسبت به باتری اصلی خود موبایل داشته و با آن می توانید بیشتر از گوشی با یک بار شارژ استفاده کنید. در ساختار این باتری ها از مواد و اجزای نسبتا متفاوتی استفاده شده اند تا تغییر شیمیایی زودتر انجام شود. پس تفاوت باتری اصلی موبایل و باتری اصلی تبلت با باتری تقویت شده این است که شارژ بیشتری را در خود نگه داشته است.

شرکت های سازنده معروف باتری های تقویت شده می توان به مارک و کوفنگ اشاره کرد. این برند ها از بهترین برند های باتری تقویت شده به شمار می رود که از کیفیت مناسبی بر خوردار می باشد. متاسفانه همه ی باتری های موجود در ایران معمولا اصل نیستند و دارای کیفیت مناسبی نمی باشند. به همین دلیل بعضی از کاربران اقدام به خرید این باتری ها می کنند. این باتری هایی که توسط شرکت های معتبر ساخته شده اند، دارای میفیت خوبی می باشند. در واقع تفاوت آنچنانی با باتری اصلی ندارند.فعلا این شرکت ها باتری های تقویت شده را برای برخی مدل های معروف موبایل عرضه کرده اند، و در تلاش هستند که در آینده برای مدل های بیشتری وارد بازار کنند.

باتری ال جی

علائم خراب شدن باتری اصلی موبایل

 

عمر باتری اصلی موبایل پس از مدتی تمام میشود یا بر اثر استفاده نادرست خراب می گردد. در این صورت باتری موبایل دیگر کارایی سابق را نداشته و کاربر نیاز به تعویض باتری می شود تا به گوشی تلفن همراه ضرر و آسیبی نرسد. کاربران باید از علائم خراب بودن باتری اصلی موبایل و باتری اصلی تبلت مطلع بشوند تا در هنگام خراب شدن باتری نسبت به تعویض آن اقدام کنند. خراب شدن باتری دارای چند علائم اصلی است که فهمیدن آن می تواند به شما کمک زیادی بکند.

برای مثال از اصلی ترین نکته ای که باید توجه کنید این است که برای شارژ شدن باتری زمان بیشتری صرف شود. این اتفاق باعث ایجاد حرارت بسیار زیاد و در آخر آسیب جدی به قطعات گوشی شما خواهد بود. یا داغ شدن بیش از حد گوشی یا تبلت شما از علائم دیگر خراب شدن باتری به شمار می رود. در کل حرارت غیز معمول و زیاد باعث می شود که قطعاتی مانند پردازنده گوشی به شدت آسیب ببیند که بعد از وقوع این اتفاق، گوشی شما دچار هنگ می شود.

نکته دیگری که می توانید با دقت به آن بفهمید باتری گوشی شما خراب شده است، خالب شدن سریع شارژ می باشد. باتری گوشی های تفن همراه بعد از مدتی دچار این مشکل می شود که بهتر است آن را تعویض کنید. از علائم دیگر می توان به باد کردن باتری، قطع و وصل شدن هنگام شارژ و… اشاره کرد.

نحوه مراقبت از باتری گوشی تلفن همراه

 

از آنجایی که تعویض باتری اصلی موبایل در گوشی های امروزی توسط کاربر تقریبا غیر ممکن است، جایگزینی باتری به راحتی انجام نمی شود و برای تعویض آن باید به تعمیرکار بسپارید. در نتیجه جاگزین کردن باتری می تواند برای کاربر هزینه زیادی را تحمیل کند. از آن طرف که مهم ترین قسمت میزان سلامت و عمر طولانی تر باتری نیاز به نوع استفاده کاربر دارد، پس باید به نکات هایی توجه کنید که عمر مفید باتری رو به افزایش برود. پس اگر باتری شما سالم است، بهتره که نحوه مراقبت از باتری موبایل و باتری تبلت را بیاموزید.

در این متن چند راهکار در مورد نحوه مراقبت از باتری موبایل می گوییم تا عمر باتری افزایش گردد.

اولین نکته ای که باید توجه کنید این است که از هواهای غیر معمول مانند سرما و گرما شدید پرهیز کنید. اگر موبایل شما بسیار گرم یا بسیار سرد بشود، بسیار به طول عمر باتری شما ضربه می زند. مثلا اگر خودروی شما زیر آفتاب پارک کردید، گوشی را در آن رها نکنید. یا نزدیک بخاری نگذارید که دمای موبایل افزایش گردد. همچنین گرمای بیش از حد می تواند علاوه بر باتری، به دیگر قطعات هم آسیب برساند.

نکته دیگری که باید به آن دقت کنید، باتری را از صفر تا صد درصد شارژ نکنید. بهترین حالت برای شارژ باتری این است که بین 20 تا 90 درصد شارژ نگهداری شود. باتری های موبایل جدید به این صوت عمل می کند که با کاملا شارژ شدن باتری یا خالی شدن، باتری را تحت فشار قرار خواهد داد. در باتری های قدیمی به این گونه بود که با خالی شدن کامل شارژ و سپس کامل شارژ کردن، طول عمر باتری افزایش می یافت، اما در این باتری ها این گونه نیستند.

راه کار های دیگری هم وجود دارد که مستقیما بر روی باتری گوشی تلفن همراه شما اثر گذار هستند. اینکه نحوه استفاده از گوشی شما چجوری باشد. مثلا اینکه نور صفحه نمایش گوشی شما چقدر می باشد. بهتره که نور صفحه نمایش گوشی شما در حالت متوسط قرار دهید تا هم به چشم شما آسیبی نرساند و هم به باتری فشار نیاورد. خاموش شدن در اثر تمام بودن شارژ باتری هم نکته دیگری است که مستقیما به طول عمر باتری موبایل شما تاثیر می گذارد. سعی کنید که تا هنگام کم بودن میزان شارژ باتری، سریعا به شارژر متصل کنید.

نکته آخری را به میزان شارژ کردن گوشی هنگام استفاده طولانی مدت اشاره می کنیم.  باتری هنگام خاموش بودن دستگاه و موبایل تلفن همراه همچنان کاهش درصد باتری ادامه می دهد. پس اگر قصد دارید مه گوشی خود را به دلایلی برای مدتی رها و خاموش کنید بهتره که آن را صد درصد شارژ نکنید. 50 درصد شارژ شدن بهتر از 100 درصد است.

با توجه به این نکات و رعایت آنها، می توانید عمر مفید باتری اصلی موبایل و باتری اصلی تبلت شما را تا حدی ارتقاع داده و باعث می شود که دیرتر به تعمیرگاه ها مراجعه کنید. اما به جز اینکه راه های مراقبت باتری بهتر است که راه های شارژ باتری صحیح هم یاد بگیرید تا باتری شما عمر بالاتری داشته باشد.

باتری سامسونگ

روش صحیح شارژ کردن باتری اصلی گوشی

 

آموختن نخوه صحیح شارژ کردن باتری اصلی موبایل و تبلت می تواند عمر باتری گوشی و تبلت شما را تا حد زیادی افزایش دهد. هر کاربری برای شارژ کردن گوشی از راه های مختفی استفاده می کند. برخی تا 100 درصد شارژ شدن گوشی صبر می کند و حتی بعد از آن هم همچنان به شارژر متصل نگه می دارند. بعضی ها هم تا پایان شارژ با گوشی کار می کنند. اما باید بدانید که این روش ها برای باتری گوشی بسیار مضر است. در ایت قسمت نحوه شارژ درست گوشی خواهیم پرداخت.

اولین نکته این است که شب گوشی را به شارژ متصل نکنید. منظور این است که اگر شب قبل از خواب گوشی خودتان را به شارژر متصل می نمایید، این کار بسیار اشتباه است. شارژ وقتی به صد در صد برسد گوشی جریان را اتوماتیک قطع می کند. بعد وقتی شارژ گوشی به 99 برصد دوباره جریان وصل میشود. وقتی این چرخه ادامه پیدا کند، دمای باتری بالا میرود و منجر به کاهش طول عمر باتری می شود.

به هیچ وجه از شارژر های فیک و تقلبی استفاده نکنید که باعث آسیب به گوشی شما می شود. هنگام شارژ شدن گوشی از آن تا حد امکان استفاده نکنید. جدا کردن کاورگوشی یا قاب موقع شارژ شدن یکی از راه های دیگر است باید به آن توجه کنید. قاب و کاور گوشی باعث بالا رفتن دمای موبایل هنگام شارژ شدن می شود و همین امر موجب آسیب به باتری خواهد شد. نکته آخری که باید دقت کنید از خالی شدن کامل میزان شارژ و یا 100 درصد شدن آن اجتناب کنید.

با رعایت این نکات ها باتری شما طول عمر بیشتری پیدا می کنند و از خراب شدن آن ها تا حدی جلوگیری می شود.

باتری شیائومی

خرید باتری اصلی موبایل از فروشگاه اینترنتی موبو تعمیر

ممکن است که کاربران هنگام خرید باتری اصلی موبایل از خودشان بپرسند که بهتری فروشگاه برای خرید باتری اصلی موبایل و باتری اصلی تبلت کدام است؟ فروشگاه اینترنتی موبوتعمیر یکی از بهترین فروشگاه هایی است که در زمینه قطعات، ابزار تعمیرات موبایل و باتری اصلی موبایل فعالیت دارد. این وبسایت در تلاش است که انواع باتری ها را اصل و با بهترین قیمت در اختیار شما کاربران عزیز قرار بدهد.همچنین کالاهایی که در این سایت به فروش می رود، دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا هم می باشد تا شما کاربران با خیال راحت به خرید بپردازید.

در حال حاضر فروشگاه اینترنتی موبو تعمیر انواع باتری های اصلی موبایل و باتری های اصلی تبلت و کابل و شارژ اصلی را با مناسب ترین و بهترین قیمت همراه با ضمانت اصالت و سلامت کالا به فروش می رساند. تا اگر هنگام دریافت باتری اصلی موبایل به مشکلی بر خورده باشید، بتوانید از این ضمانت استفاده کرده و مرجوع کنید.

همچنین این وبسایت باتری اصلی را برای انواع گوشی های قدیمی هم به فروش می رساند. پس اگر مدل گوشی شما قدیمی باشد و باتری آن دچار مشکل گردد، باز هم می توانید از این سایت خریداری کنید.