۱۰ سرگرمی خطرناک در جهان

 سرگرمی های زیادی در دنیا برای انسان ها آماده شده است. این سرگرمی ها گاهی خوب و مفرح و گاهی بسیار خطرناک هستند به طوری که باعث آسیب های جسمی یا مالی می شوند. این سرگرمی ها می توانند ورزش های مختلف هم باشند که به عنوان سرگرمی نیز از آن ها یاد می شود.

۱۰/ بانجی جامپینگ

در رتبه ده از سرگرمی های خطرناک “بانجی جامپینگ” قرار دارد زیرا احتمال کشته شدن افراد در آن یک به ازای هر ۵۰۰ هزار پرش است. در این سرگرمی موارد بسیاری ممکن است باعث مرگ افراد شود. اولین نکته پاره شدن طناب است و پس از آن فشار جاذبه و وزن افراد در تعیین میزان فشار طناب بسیار مهم است از مهمترین آسیب دیدگی های این سرگرمی به فلج شدن یا شکستن گردن می توانیم اشاره کنیم.

۹/ چتر بازی

چتر بازها زمانی که از هواپیما بیرون می پرند وارد خطرناک ترین بخش زندگی خود می شوند. بسیاری از افرادی که چتربازی می کنند بر اثر اشتباهات فردی یا باز نشدن چتر دچار مشکلاتی می شوند که جبران پذیر نیست. آمار نشان می دهد به ازای هر ۱۶۰ هزار پرش یک حادثه مرگبار رخ میدهد. چتربازی با همه خطراتش در رتبه نهم قرار گرفته است.

۸/ غواصی

بزرگترین مشکلی که غواصان را تهدید می کند پایان یافتن اکسیژن زیر آب است. غواصانی که به اقیانوس می روند به غیر از مشکل اکسیژن باید حواسشان به شکارچیان دریا نیز باشد. این سرگرمی که به شما اجازه می دهد زیبایی های دریا را از نزدیک لمس کنید سالانه کشته های فراوانی می دهد. خطر مرگ در این ورزش یک در هر ۳۴ هزار غواصی است.

۷/ پرش با اسکی

یکی از ورزش های هیجان انگیز المپیکی که طرفداران زیادی در دنیا دارد پرش با اسکی است. در این سرگرمی، ورزشکار باید با سرعت از روی یک سکو پایین آمده و باید با یک پرش در دورترین نقطه فرود آید. خطر این ورزش از زمانی که سرعت بالا می رود تا لحظه ایست کامل ادامه دارد. تا به حال ورزشکاران بسیاری جانشان را بر اثر اشتباهات کوچک یا حتی یک باد ملایم از دست داده اند. در این ورزش به ازای هر ۸ هزار پرش یک نفر جانش را از دست می دهد.

۶/ اسکی با پرش از بالگرد

یکی از سرگرمی های بسیار عجیبی که در کوهستان انجام می شود پرش از بالگرد است. در این ورزش بالگرد به بالاترین نقطه کوه می رود و سپس اسکی بازها از آن پایین پریده و به سمت کوه پایه حرکت می کنند. این ورزش با همه جذابیت هایش یکی از خطرناک ترین ورزش هایی است که تا به حال در دنیا وجود داشته است زیرا آمار مرگ در آن یک در هر ۵ هزار پرش است.

۵/ پرش از صخره

کارشناسان زیادی بوده اند که در مورد رشته پرش از صخره واژه مهیج ترین را به کار برده اند. این ورزش باعث می شود تا شما با سرعتی باورنکردنی از بالای صخره به پایین حرکت کنید و این ورزش به هر صورت که نگاهش کنید خطرناک است اما آمار تلفات آن یک به ازای هر ۲۳۱۷ نفر است که باز هم زیاد به نظر می آید.

۴/ بوکس

یکی از ورزش های حرفه ای که در المپیک نیز حضور دارد بوکس است. این ورزش را می توانید در کلاس های آموزشی خاصی در تمام دنیا فرا بگیرید و به نظر خیلی خشن است ولی شاید فکر کنید خطرش خیلی نباشد در حالی که آمار تلفات آن ۱ در ازای هر ۲۲۰۰ نفر است که آن را به یکی از خطرناک ترین ورزش های دنیا تبدیل می کند.

۳/ صخره نوردی

ورزشی بسیار سخت اما مفرح است که در دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. با وجود کوه های فراوان در تمام جهان بسیاری از افراد به این ورزش روی می آورند. میزان مرگ در این رشته یک نفر به ازای هر ۱۷۵۰ است البته نپال یکی از کشورهایی است علاقمندان زیادی دارد و کشتگان آن نیز بسیار زیاد است و اگر در آمار حساب شود امار تلفات یک در ۱۶۷ می شود.

۲/ موتور سواری

موتور یکی از خطرناک ترین وسیله هایی است که در دنیا می توان پیدا کرد. روزانه انسان های بسیاری با موتور کشته می شوند اما ورزش موتورسواری نیز یکی از بدترین ورزش هایی است که می توان انتخاب کرد. آمار تلفات موتور سواری یک نفر در ازای هر ۱۰۰۰ موتور سوار است که با وجود میلیون ها موتور در دنیا واقعا آماری بسیار زیاد است.

۱/ گلایدینگ

یکی از خطرناکترین ورزش هایی که در دنیا وجود دارد “گلایدنیگ” است که با استفاده از یک بال و با جریان هوا انجام میشود اما این ورزش چون در آسمان و ارتفاع زیاد است در صورت بروز مشکل حتما مرگ را به همراه دارد. این سرگرمی در دنیا کمی گران است اما میزان کشته های آن به ازای هر ۵۶۰ نفر یک نفر است که آماری باورنکردنی و بسیار زیادیست.
منبع: بویرنیوز

Comments

Popular posts from this blog

10 تا از عجیب ترین چیزهایی که دود از سرتان بلند خواهندکرد

چند نکته مهم برای موفقیت در کسب و کار خانگی

عجیب‌ترین کارهایی که در خواب انجام می‌دهیم!