سرگرمی های عجیب و خنده دار در قدیم

وقتی که تکنولوژی انقدر پیشرفت نکرده بود مردم برای سرگرم کردن خود کارهای بسیار عجیبی انجام میدادند که خیلی خنده دار است.


همانند هر دوره تاریخی دیگری از تاریخ، مردم به موازات فعالیت های اجتماعی و شغلی شان دارای تفریحات و سرگرمی هایی بودند که با آنها اوقات فراغت خود را پر میکردند اما خیلی عجیب و حیرت انگیز هستند.سرگرمی خنده دار
این گزارش قصد دارد تا عجیب ترین و در عین حال خنده دارترین روش های سرگرمی را به شما معرفی کند؛ روزگاری که تکنولوژی تا این حد در زندگی مردم دنیا رسوخ نکرده بود.
به فعالیت هایی که توجه افراد را به خود جلب کرده و موجبات خردسندی و خوشی آنها را فراهم کند سرگرمی گفته می شود. این فعالیت ها حس شادی و خوشی را در مخاطبین خود ایجاد می کند. در طول هزاران سال سرگرمی و تفریح ها تغییر شکل داده، تکامل یافته و یا به طور کامل حذف شده اند.
شاید بتوان گفت، امروزه با وجود گوشی های تلفن هوشمند کمتر کسی در جستجوی راه خلاقانه برای پر کردن اوقات بیکاری خود است. این گزارش قصد دارد تا عجیب ترین و در عین حال خنده دارترین روش های سرگرمی را به شما معرفی کند؛ روزگاری که تکنولوژی تا این حد در زندگی مردم دنیا رسوخ نکرده بود.

نشستن روی میله پرچم

یک اکروبات باز به نام الفن کلی، این شکل عجیب از سرگرمی را ابداع کرد که با اقبال گسترده ای در سراسر جهان روبه رو شد. نشستن روی میله پرچم به یکی از سرگرمی های جالب مردم دنیا تبدیل شد و در سال 1920 میلادی به اوج خود رسید و تا پایان «رکود بزرگ » ادامه داشت.

ماراتن هل دادن تختخواب 

در این مسابقه فردی روی تختخواب می نشست و بقیه آن را هل می دادند. هر گروهی که بیشترین مسافت را می پیمود، برنده می شد.

نمایشگاه سرویس اتاق خواب کودک و نوزاد 

تا پیش از قرن بیستم بسیاری از کودکان تازه متولد شده به دلیل شرایط نامناسب نگهداری از دنیا می رفتند و تعداد کمی از آنها شانس زنده بودن را داشتند. مارتین کانی بر همین اساس به ابداع سرویس اتاق خواب کودکان پرداخت. با وجود این، بیمارستان ها از پذیرش این اختراع او سر باز زدند. از این روی مارتین به فکر برپایی یک نمایشگاه افتاد. او در برلین و آیلند نمایشگاه خود را برگزار کرد. مردم برای دیدن این نمایشگاه سر از پا نمی شناختند و هر فرد برای بازدید از این نمایشگاه 25 سنت پرداخت می کرد.

روش درمانی عجیب 

مردی به نام جیسی ریس در سال 1950 ادعا کرد که پس از فرو بردن پاهای خود درون خاک مزرعه اش به طرز عجیبی دردپاها و مفاصلش از بین رفته است. این ادعای او باعث شد تا جمعیت زیادی برای استفاده از خواص درمانی این خاک به مزرعه او بروند و بسیاری از مردم اوقات فراغت خود را در مزرعه جیسی بگذرانند تا این که پس از مدتی متوجه شدند، چنین ادعایی دروغ بوده و جیسی ریس هدفی جز مال اندوزی نداشته است.

مسابقات راه رفتن 

مسابقات راه رفتن در قرن 19 میلادی و با پایان گرفتن جنگ های داخلی در آمریکا محبوبیت بسیاری به دست آورد. به این مسابقات pedestrianism گفته می شد. این مسابقات یکی از بزرگترین مسابقات ورزشی در آمریکا به شمار می رفت و شرکت کنندگان مسیری را در یک بازه زمانی پنج روزه از دوشنبه تا شنبه هر هفته را می پیمودند. روزهای یک شنبه این مسابقات تعطیل بود. پس از گذشت چندی و با اختراع دوچرخه توسط جان استارلی در سال 1885 میلادی مسابقات راه رفتن جای خود را به مسابقات دوچرخه سواری داد.

پر کردن کیوسک تلفن 

چه کسی فکرش را می کند که روزی مردم دنیا برای پر کردن اوقات فراغتشان کیوسک های تلفن را تا سقف پر می کردند. این سرگرمی کاملا اتفاقی توسط یک مرد آمریکایی ابداع شد و به سرعت به سرگرمی شماره یک مردم دنیا به خصوص مردم آمریکا و جنوب آفریقا تبدیل شد.

چمباتمه نشستن روی پنجه پا 

باورتان می شود که چمباتمه نشستن روی انگشتان پا روزی سرگرمی محبوب مردم دنیا بوده است. این سرگرمی را برادران سیگماتچی ابداع کردند. آنها دانشجویان دانشگاه تگزاس بودند.
تا پایان سال 1959 بسیاری از دانشجویان آمریکایی در اوقات فراغت خود چمباتمه می نشستند و حتی در همین حالت مطالعه می کردند. چمباتمه نشستن روی پنجه پا به سرعت جای پر کردن کیوسک ها را گرفت و عده زیادی را از بی حوصلگی بیرون آورد.

عکس های بدون سر 

در سال 1853 میلادی یک عکاس به نام Oscar Rejlander روش عجیبی را به دنیای عکاسی معرفی کرد. او با روش های خاص خود قسمت سر عکس را محو می کرد و آن را در جای دیگری تعبیه می نمود. تا مدت های مدید تغییر مکان سر در عکس ها سرگرمی جالبی برای برخی از مردم به حساب می آمد.


پرش روی قطار 

این روش که یکی از شگردهای متداول فرار زندانیان در فیلم های قرن پیش است، روزگاری از سرگرمی های مردم به شمار می رفت؛ اما با پر سرعت شدن قطارها این سرگرمی نیز محو شد.


سوزاندن گربه ها 

در قرن 17 میلادی در فرانسه، سوزاندن گربه ها نوعی تفریح و سرگرمی بود. مردم در میدان «در غریف » گرد می آمدند و با رقص و پایکوبی کیسه های محتوی گربه ها را درون آتش می انداختند و با تماشای مرگ گربه ها به تفریح می پرداختند.

منبع: نمناک

Comments

Popular posts from this blog

10 تا از عجیب ترین چیزهایی که دود از سرتان بلند خواهندکرد

چند نکته مهم برای موفقیت در کسب و کار خانگی

عجیب‌ترین کارهایی که در خواب انجام می‌دهیم!