سرگرمی های ساده ای که می‌توانید اوقات فراغتتان را با آن بگذرانید

برای سرگرمی و تحرک بیشتر حتما که نباید به ارتفاعات کوهستان، عمق دریا یا وسط جنگل های بکر رفت.خیلی راحت تر از این ها هم می شود به بهترین و سالم ترین نحو ممکن وقت گذرانی و تفریح کرد.
در این مطلب سرگرمی های بی دردسرتر و راحت تری را معرفی می کنیم که با کم ترین هزینه می توانید بهترین لذت را به وسیله آنها تجربه کنید، تفریحاتی که بعضی هایشان نیاز به وجود محیط بکر و عجیب و غریب ندارد، پارک محله تان می تواند کارتان را راه بیندازد.

بدمینتون

توپ بدمینتونیکی از ساده ترین و در عین حال مهیج ترین ورزش‌هایی است که تفریح ثابت پیک نیک های آخر هفته خانوادگی شده، زیبایی این بازی در این است که حتما نباید آنقدر حرفه ای باشید تا از آن لذت ببرید، حتی اگر دست به راکت نزده باشید بعد از چند دقیقه در حد راضی کننده ای می توانید توپ را به اطراف پرتاپ کنید. هرکسی می تواند با یک راکت سبک و ضربه زدن به توپ از این ورزش لذت ببرد. همچنین نیازی به زمین و تجهیزات خاصی ندارد، فقط محیطی به ابعاد دلخواهتان کافی است. البته در دنیای واقعی بدمینتون داستان کمی پیچیده تری دارد. در بدمینتون حرفه ای یک ضربه محکم به توپ باعث حرکت توپ با سرعت نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می شود.
در بازی حرفه ای شما به سرعت، عکس العمل، استراتژی و قدرت بدنی زیادی نیاز دارید. البته در سطح بازی تفریحی هم اگر استعداد کافی داشته باشید و این مشخصات را چاشنی کار بکنید، لذت بدمینتون به اوج می رسد. یک بازیکن حرفه ای به طور معمول در هر بازی دو کیلومتر در زمین خود می‌دود!
معمولا راکت های بدمینتون از جنس فلزی است اما در گذشته نمونه های حرفه ای آن چوبی هم بود.
در قوانین این ورزش موقع شروع بازی باید از سمت راست زمین سرویس بزنید، فقط سرویس گیرنده حق برگشت سرویس را دارد. اگر توپ به بازیکن سرویس گیرنده بخورد خطا محسوب می شود. بعد از برگشت سرویس هر بازیکن می تواند به توپ ضربه بزند.
این ورزش شامل انواع حرکات دویدن، پریدن، ضربه زدن و خم شدن و کشش بدن به‌صورت سریع بوده و برای بازیکن لذت بخش است. این ورزش برای سلامت بدن بسیار مفید و موجب تقویت کامل قدرت، استقامت، سرعت و چابکی و ورزیدگی بدن می شود. قدرت تشخیص، احساس رقابت، رضایت، تمرکز حواس و سرعت انتقال فکری و بدنی را تقویت می نماید.
بدمینتون از کشور هندوستان آغاز شد و ورزشی بود که توسط افسران انگلیسی ساکن در هند به آنجا برده شد. نهایتا یک دوک انگلیسی رسما این بازی را به انگلستان معرفی کرد.
در سال ۱۸۷۳ با برگزاری یک مهمانی درمحل زندگی خود ترتیب برگزاری بازی را داد و این بازی از همان جا توجه همه را به خود جلب کرد و میان طبقه مرفه جامعه انگلیس شناخته شد و از آنجا گسترش یافت. آنها بازی جدید را به نام محل زندگی دوک بدمینتون نامیدند.

فریزبی

فریزبیفکر خلاق ممکن است از هر وسیله ای برای تفریح و سرگرمی استفاده کند، یکی از همین وسیله ها صفحه‌ای پلاستیکی شبیه به بشقاب پرنده بود که آن را فریزبی نامیدند. فریزبی ورزشی است که هم قابلیت بازی در فرم گروهی و هم دو نفره را دارد، علاوه بر ظاهر ساده، این ورزش هیجان بسیار دارد که برای دست یافتن به آن به مهارت و تمرکز خاصی نیاز است. ورزش فریزبی اوایل صرفا به عنوان یک تفریح شناخته می شد اما امروز مسابقات جهانی آن هم برگزار می شود. حتی ایران هم در سازمان تربیت بدنی انجمنی را به این ورزش اختصاص داده است. بهتر است دیگر به آن به چشم یک بازی نگاه نکنیم و اگر از آن خوشتان آمد فریزبی را به عنوان یک ورزش حرفه ای دنبال کنید.
فریزبی از مفرح ترین ورزش های دنیا شناخته می شود که برای تمام سنین مناسب است. فریزبی از جنبه های بسیار زیادی از جمله سلامتی روح و جسم برخوردار است. پرداختن به این ورزش باعث تقویت سیستم غیرهوازی و هوازی ورزشکار می شود و علاوه بر تقویت دستگاه قلبی و عروقی باعث بالا رفتن آمادگی جسمانی می شود. همچنین در هماهنگ کردن سیستم اعصاب و عضله هم موثر است.
فریزبی استاندارد، نه باید خیلی سبک باشد، نه سنگین تا از حالت تعادل خود در هوای آزاد تغییر مسیر ندهد. اگر زیادی سبک باشد به راحتی منحرف می شود و اگر هم سنگین تر از حد معمول هنگام گرفتن و پرتاب کردن از ناحیه مچ دست و انگشت آسیب می بینید.
ورزش فریزبی تفریح پر هیجان و تمرکزی است که می توانید به صورت گروهی در محیط باز آن را انجام دهید، فقط اگر زیاد به آن مسلط نیستید از بازی کردن در مکان های پررفت و آمد پرهیز کنید.

اسکواپ

اسکواپ یکی از ابزارهای سرگرمی جدید برای بزرگسالان است، که شباهت زیادی به پینگ پنگ دارد با این تفاوت که راکت تان چسبنده است. این مجموعه شامل دو راکت و چهار توپ است که در رده بندی سنی برای هشت سال به بالا در نظر گرفته شده و به صورت دو نفره انجام می شود. این بازی سرگرم کننده را هم در داخل منزل و هم در فضای باز می توانید انجام دهید. راکت های شما قدرت پرتاب کنندگی توپ را دارد و همزمان می توانید آن را با حرکات دست باز و بسته کنید، بازی به این ترتیب است که باید توپ های پرتاب شده را مثل یک بازیکن بیسبال دریافت کنید.


پاور اسکیپ

پاور اسکیپ کفش های فنری ای است که می توانید به کمک آن قدم های جهشی بزنید، بدوید، راه بروید، پرواز بکنید…هرکاری که اراده کنید. این کفش ها به راحتی قابل استفاده است. اگر کمی حرفه ای باشید می‌توانید با پاور اسکیپ با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت بدوید و تا ارتفاع نزدیک به دو متر هم به پرواز در بیایید. این کفش های قدرتمند به رده بندی سنی خاصی اختصاص ندارد و هرکسی می تواند از آن استفاده کند و روی هر سطح صافی کاربرد دارد. حفظ تعادل و کسب مهارت در آن فقط بین پنج تا ۱۵ دقیقه طول می کشد. پاور اسکیپ به شما کمک می‌کند که سیستم عضلانی و قلبی‌تان فعالیت مثبتی داشته باشد و همچنین عضلات قسمت پایینی بدن را به بهترین نحو ممکن فعال می کند.
برای شروع فقط کافی است چند دقیقه ای بیایستید و به آرامی قدم بردارید. سطح هایی که انتخاب می‌کنید لغزنده و با دست انداز نباشد. اگر خوب پیش بروید در کمتر از یک ساعت می توانید از زمین جدا شوید. سعی کنید پاهایتان را بدون انرژی زیاد بلند کنید. همیشه از جایی که پایتان را روی آن قرار می‌دهید اطمینان حاصل کنید، در مکان های ممنوع یا پیاده روهای شلوغ از آن استفاده نکنید. اگر هم افتادید، راحت ترین راه برای این که بتوانید دوباره بیاستید این است که از وسیله ای به عنوان پشتیبان کمک بگیرید و خودتان را با کمک آن بالا بکشید.
اگر اولین بار است که از پاور اسکیپ استفاده می کنید وجود شخصی که در حفظ تعادل به شما کمک کند کاملا ضروری است، اما اگر می خواهید بدون نیاز به کمک کسی بلند شوید پاهای خود را به صورتی که یکی جلو و دیگری عقب باز کنید، ﭘﺎی ﺟﻠﻮی ﺧﻮد را ﺧﻢ و ﻓﺸﺎری روی آن وارد ﮐﻨﯿﺪ و در ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺑﺮ ﭘﺎی ﻋﻘﺐ ﺧﻮد زاﻧﻮ زده‌اﯾﺪ، ﺑﻠﻨﺪ ﺷﻮﯾﺪ. وﻗﺘﯽ اﯾﻦ ﺣﺮﮐﺖ را اﻧﺠﺎم ﻣﯽدهید اﮔﺮ اﺣﺴﺎس ﮐﺮدﯾﺪ در ﺣﺎل اﻓﺘﺎدن هستید دوﺑﺎره ﺑﻨﺸﯿﻨﯿﺪ.


دوچرخه کوهستان

سرگرمی بازی دوچرخهامروز نسل جدیدی از دوچرخه ها وارد بازار شدند که بر خلاف کورسی های قدیمی نه تنها ظاهر بزرگ تری دارند، بلکه شامل چرخ دنده هایی بود که با شیب محل دوچرخه سواری هم تنظیم می شوند. همه چیز آماده شد تا کار دوچرخه سوار را راحت تر کند. این مدل دوچرخه ها را کراس کانتری می نامند. تخصص این دوچرخه بالا رفتن از ارتفاعات و ناهمواری ها است. اگر خیال دارید دوچرخه سواری را حرفه ای دنبال کنید در انتخاب آن دقت کافی داشته باشید، این دوچرخه را برای چه کاربردی و چه اندازه ای می خواهید.
معمولا دوچرخه ها در هر مدل سه تا پنج سایز دارند و هرکدام با روش خاصی سایزبندی می شود. بعضی ها را بر حسب اینچ و بعضی سانتی‌متر، بهترین راه برای اینکه بدانید چه دوچرخه ای مناسب چه سایزی است بهتر است با یک متر فاصله توپی تنه تا بست لوله زین را حساب کنید. اگر به سانتی متر حساب کردید به اعداد ۴۳، ۴۶ یا ۵۱ می رسید، به عنوان مثال اگر فردی ۱۷۰ سانتی متر قد داشته باشد، باید دوچرخه ای با سایز ۴۶ سانتی متر را انتخاب کند. ملاک انتخاب دوچرخه همین است.

اسکوتر لکسوس

سرگرمی جالب با اسکوترلکسوس یکی از شرکت های خودروسازی بسیار معروف که در عرصه تولید خودروهای باکیفیت و گران قیمت شناخته شده است برای اینکه دل جوان ها را بدست آورد دست به طراحی یک اسکوتر برقی زده است. این اسکوتر که به نام «CT-S» شناخته می شود، دارای یک موتور برقی باقدرت است که قابلیت شارژ دارد و شما می توانید به راحتی آن را به هرجایی با خود ببرید و از آن استفاده کنید. در صورت داشتن یک خودروی برقی می توانید اسکوتر خودتان را با آن شارژ کنید.

منبع: اپرو

Comments

Popular posts from this blog

چند نکته مهم برای موفقیت در کسب و کار خانگی

با این بازی، برنامه‌‌‌نویسی‌ یاد بگیرید

10 تا از عجیب ترین چیزهایی که دود از سرتان بلند خواهندکرد