تور کربلا

1 تور از 1 آژانس
امتیاز 4.1 از 5 | از 3913 کاربر

تور کربلا که سفری زیارتی به کشور عراق است، در بین گردشگرانی که قصد سفر به شهری زیارتی دارند بسیار پرطرفدار است. مردم زیادی به خصوص مسلمانان سراسر دنیا هر ساله برای سفر به کربلا به این مکان مقدس راهی می‌شوند. به دلیل واقعه‌ای تاریخی که برای مسلمانان از اهمیت بسیاری برخوردار است، کربلا از مهم‌ترین قطب های مذهبی در دنیا به شمار رفته که به ویژه در زمان اربعین مردم مسلمان ایران و مسلمانان سایر نقاط دنیا برای شرکت در این راهپیمایی به کربلا سفر می‌کنند. کربلا، یکی از مقاصد محبوب سفر برای افراد مذهبی، به خصوص شیعیان، محسوب می‌شود. در این شهر که مرقد امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل در آن واقع شده است، هر ساله در روزهای خاصی مانند ماه محرم و اربعین، شیعیان از ایران و سراسر جهان با تورهای کربلا به زیارت می‌روند. اگر قصد دارید به زیارت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل بروید و نیازمند اطلاعات بیشتر درباره تور کربلا هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مقاله از لحظه آخر، کامل‌ترین راهنمایی قرار داده شده تا با انواع تور سفر به کربلا آشنا شوید و بهترین تور کربلا را با توجه به بودجه‌ی خود انتخاب کنید.

تور کربلا

خدمات تور زیارتی کربلا

  • بیمه مسافرتی
  • ترانسفر فرودگاهی (با هزینه)
  • تمامی وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام از ابتدا تا انتهای سفر
  • مداح و مدیر کاروان با تجربه
  • گشت زیارتی شهرهای نجف، کربلا، سامراء و کاظمین

تور کربلا زمینی

تور کربلا زمینی یکی از تورهای پرطرفدار کربلا است. کربلا یکی از مهم‌ترین و مقدس ترین شهرهای زیارتی عراق به شمار می رود که سالانه زائران زیادی به خصوص در زمان های مخصوص همراه با تور کربلا به این شهر سفر می کنند. کربلا به دلیل وجود مرقد مطهر امام حسین (ع) و همچنین حضرت عباس (ع) از نظر شیعیان و محبان ایشان از محبوبیت و اهمیت ویژه ای برخوردار است. قابل توجه گردشگران تور کربلا، این شهر در کنار صحرا، در قسمت جنوب شرقی رود فرات در منطقه‌ای به نام آبرفتی که به سواد شهرت دارد واقع شده است. زائران عزیز که تور زمینی کربلا را انتخاب می کنند و از این طریق می خواهند به کربلا بروند، معمولا در ایام اربعین که پیاده‌روی های طولانی شامل این سفر مذهبی است، این تور را رزرو می‌کنند.

تور کربلا هوایی

تور کربلا هوایی

تور کربلا هوایی از هر شهری که فرودگاه آن پرواز مستقیم به شهر نجف را داشته باشد برگزار می‌شود. از فرودگاه‌های ایران پرواز مستقیمی به مقصد کربلا وجود ندارد، پس کربلا به عنوان مقصد هوایی در نظر گرفته نمی‌شود و در تور هوایی کربلا، در فرودگاه سایر شهرهای عراق مثل نجف یا بغداد به زمین می‌نشیند. در تور کربلا، پس از ورود به شهر بغداد از طریق فرودگاه، به کاظمین رفته، پس از آن به سامراء، پس از آن کربلا و برای بازگشت به ایران، به نجف می‌رویم و از طریق فرودگاه نجف به فرودگاه مبداء باز می‌گردیم. شهرهایی که می‌توان از آن‌ها با تور هوایی به کربلا رفت شامل تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، کرمانشاه است.

تور کربلا زمینی

قیمت تور کربلا

آب و هوای شهر مقدس کربلا تاثیر بسیاری در میزان پروازهای این مسیر دارد. در فصول گرم سال مانند تابستان و اواخر فصل بهار که هوا رو به گرم شدن می‌رود، آب و هوای شهر کربلا بسیار گرم می‌شود که این هوا برای بسیاری از مسافرین قابل تحمل نیست و تمایلی ندارند تا در این فصل به کربلا بروند؛ بنابراین قیمت تورهای کربلا در این فصل کاهش بسیاری می‌یابد. از دیگر عواملی که در قیمت تور کربلا هوایی تاثیرگذار است زمینی یا هوایی بودن آن است. قیمت تورهای زمینی کربلا، پایین‌تر از قیمت تورهای هوایی آن است زیرا برای رفتن به کربلا به صورت هوایی باید بلیت هواپیما تهیه کنید که بسته به تاریخ سفر شما به این شهر مذهبی، می‌تواند قیمت متفاوتی داشته باشد. قیمت تور کربلا علاوه‌ بر موارد گفته شده به نوع هتل انتخابی شما، مدت زمان اقامت‌تان در کربلا، نوع خدمات و شرایطی که برای سفرتان به کربلا انتخاب می‌کنید و ... بستگی دارد؛ که با انتخاب هتل‌هایی که امکانات کمتری را به مسافران ارائه می‌دهند می‌توانید در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید.

قینت تور کربلا

تور کربلا از تهران

تور کربلا هوایی از تهران یا شهرهای دیگر ایران به صورت مستقیم برگزار نمی‌شود و برای رفتن به کربلا باید ابتدا با پروازهایی که از فرودگاه امام خمینی تهران حرکت می کنند، خود را به نجف برسانید. حدود 1 ساعت طول می‌کشد به فرودگاه نجف برسید. پس از رسیدن به فرودگاه نجف می‌توانید با یک ترانسفر زمینی از نجف به کربلا بروید.

تور لحظه آخری کربلا

اگر از آن دسته گردشگران هوشمندی هستید که قصد دارید، تور این شهر زیارتی را با قیمتی ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر تهیه نمایید، باید بگوییم که به دلیل نیاز به اخذ ویزای عراق توسط گردشگران ایرانی، تور کربلا لحظه آخری برای این مقصد زیارتی ارائه نمی‌شود و شما عزیزان اگر بخواهید چه به صورت زمینی و یا به صورت هوایی به کربلای معلی سفر کنید، باید از حدود یک ماه قبل برای دریافت ویزای این کشور و ثبت نام تور کربلا اقدام نمایید. اما همیشه استثنائی وجود دارد و آن این است که اگر از جمله آن دسته از زائرینی هستید که می‌خواهید در ایام اربعین راهی شهر عشاق شوید، باید بدانید که در ایام اربعین، گردشگران و زائران ایرانی می‌توانند بدون نیاز به اخذ روادید و یا همان ویزای عراق، به شهر زیارتی کربلا سفر کنند و از تجربه سفری لذت بخش و به یادماندنی به همراه خانواده و دوستان خود لذت ببرند.

تور لحظه آخری کربلا

آفر تور کربلا

اگر به دنبال خرید تور کربلای معلی با آفرها و تخفیف‌های جذاب آن هستید و می‌خواهید هزینه سفر به کربلا را کاهش دهید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که این آفرها معمولا در فصل‌های کم گردشگر و کم زائر سال ارائه می‌شوند. به طور مثال اگر فصل پاییز و زمستان را بهترین زمان سفر به این شهر توریستی گرم و خشک بدانیم، بیشتر آفرها در ایام بهار و تابستان خواهد بود. اما از آن جایی که فی الحال ایام اربعین و تاسوعا و عاشورا در فصل تابستان است و جمعیت زائران حسینی به این شهر زیارتی در بیشترین حالت خود به سر می‌برد و در این بین اگر می‌خواهید به صورت هوایی به کربلا سفر کنید، باید به دنبال آژانس‌هایی باشید که با وجود مسافرین بسیار، همچنان آفرها و تخفیف‌های خود را به زائران حسینی ارائه می‌کنند.

    خدمات تور کربلا

    برای سفر به عراق نیاز به دریافت ویزا داریم؟

    هرساله بسیاری از ایرانیان برای زیارت عتبات عالیات و کربلا به عراق سفر می‌کنند و به دنبال رزرو تور کربلا هستند. اگر در زمان پیاده‌روی اربعین بخواهید به کربلا و عراق بروید نیازی به دریافت ویزا ندارید اما اگر بخواهید در زمان‌های عادی به عراق بروید نیاز است تا مدارک لازم برای دریافت ویزای عراق را به سفارت این کشور در ایران ببرید و منتظر دریافت ویزای سفرتان به عراق باشید.

    انواع ویزای عراق 

    کسانی که می‌خواهند به عراق سفر کنند باید براساس هدف سفرشان به این کشور ویزای مخصوص خودشان را دریافت کنند. در ادامه انواع ویزاهایی که برای تور رفت و برگشت کربلا ممکن است نیازتان شود را نام می‌بریم.

    • ویزای انفرادی عراق: اگر قصد سفر تنهایی به عراق را دارید می‌توانید با داشتن مدارک موردنیاز به سفارت عراق بروید و درخواست دریافت این ویزا را به سفارت عراق بدهید.
    • ویزای گروهی عراق: ویزای گروهی عراق به صورت گروهی صادر می‌شود و برای دریافت این ویزا نیازی به مراجعه تک به تک به سفارت عراق نیست؛ بلکه فقط کافیست مدیر تور نجف و کربلا مدارک اعضای تور را جمع آوری کند و به کارگزاری امور زیارتی تحویل دهد تا آنها ویزای زائران را تهیه کنند.
    • ویزای کاری و بلندمدت عراق: کسانی که قصد حضور بیشتر از یک ماه را در عراق را دارند باید این ویزا را داشته باشند.
    • ویزای اعتیادیه و متعدده عراق: این دو نوع ویزا برای کسانی که قصد سفر کاری به عراق را دارند درنظر گرفته شده است و بسته به نوع نیازتان باید ویزای مدنظرتان را دریافت کنید.

    تور کربلا از تهران

    بهترین هتل ها برای اقامت در کربلا

    کربلا از توریستی ترین شهرهای عراق است که افراد زیادی به خصوص مسلمانان برای زیارت حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) به این شهر می‌روند. اگر شما هم قصد سفر به شهر كربلا را دارید می‌توانید با خرید تور کربلا به این شهر سفر کنید و از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن نمایید. از معیارهای مهم برای انتخاب هتل نزدیکی به حرم امام حسین(ع) است؛ البته فاکتورهای دیگری هم در انتخاب نوع هتل موثر است که می‌توانید بسته به نوع امکاناتی که مدنظرتان است آن را انتخاب کنید.

            هتل بارون کربلا ⭐⭐⭐⭐⭐
                هتل روتانا ⭐⭐⭐⭐⭐
          هتل کریستال کربلا   ⭐⭐⭐⭐
            هتل لارسا کربلا   ⭐⭐⭐⭐
       هتل عطاء الحسین کربلا       ⭐⭐⭐⭐
          هتل ریحان کربلا   ⭐⭐⭐⭐
         هتل جنه الحسین   ⭐⭐⭐⭐
              هتل جواهر   ⭐⭐⭐⭐
           هتل برج الخلیج     ⭐⭐⭐
               هتل لارسا     ⭐⭐⭐

    تور کربلا 28 صفر

    تور 28 صفر کربلا معمولا برای آن دسته از زواری ارائه می‌شود که در زمان اربعین حسینی و یا کمی بعد از مراسم اربعین می‌خواهند به شهر عشاق سفر کنند و زیارت خود را در ایام شهادت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به جا بیاورند. سفر به این شهر زیارتی در 28 صفر هر سال، می‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که از جمعیت زائران حسینی در مراسم اربعین جا مانده‌اند و می‌خواهند از قافله مسافران کربلای معلی جا نمانند. پیشنهاد ما در لحظه آخر این است که اگر در زمان شهادت امام رضا(ع) یعنی برای 30 صفر، قصد سفر به مشهد را ندارید، در صورتی که شرایطتان فراهم است به کربلای معلی سفر کنید و سفری به یادماندنی را برای خود و خانواده عزیزتان رقم بزنید.

    تور کربلا سه روزه

    نکاتی درباره ی شهر کربلا که قبل از سفر باید بدانید

    قبل از اقدام به سفر کربلا بهتر است نکاتی مثل شرایط جغرافیایی و آب و هوایی آن را بدانید تا برای شرایط پیش رو و مواجهه با آن ها آمادگی لازم را داشته باشید. این موضوع می تواند بهترین زمان سفر به کربلا را نیز برایتان مشخص کند.

    • زائران تور کربلا قبل از سفر مطلع باشند که آب و هوای کشور عراق به طور کلی صحرایی بوده و زمستان‌های خنک و در بعضی مواقع سرد و تابستان های گرم و خشک با تابش طولانی مدت در طول روز دارد. دمای هوای تابستان عراق به 40 درجه ی سانتی گراد می رسد که در بعضی از مناطق درجه حرارت هوا به 48 درجه سانتی گراد هم خواهد رسید و گرمای طاقت فرسایی در عراق حکم فرما می شود. مسافران تور کربلا توجه کنند دمای هوا در فصل زمستان در کربلا به ندرت به 21 درجه ی سانتی گراد می رسد و در شرایط سخت بین 15 تا 19 درجه و در هنگام شب گاهی 2 تا 5 درجه ی سانتی گراد کاهش می یابد.
    • جالب است بدانید که مناطق شمال کوهستانی عراق در فصل زمستان سرد و با بارش برف و باران همراه است به طوری که در بعضی مواقع باعث طغیان رودخانه می شود. به طور کلی با توجه به اینکه بارندگی در عراق خیلی کم و به ندرت اتفاق می افتد به طوری که طی آخرین آمار سالانه در بیش تر مناطق عراق کمتر از 250 میلی لیتر بارش رقم خورده است، کاملا نشان می دهد باران در عراق امری کاملا عجیب می باشد. مسافران تور کربلا اگر در فصل زمستان به عراق سفر کنند ممکن است شاهد بارندگی در این شهر باشند البته در فصل تابستان هم بعضی مواقع شاهد بارش باران خواهید بود که البته بیش تر مواقع بارش در نواحی کوهستانی عراق اتفاق می افتد.
    • زائران تور کربلا شرایط آب و هوایی برایشان ملاک نیست. به دلیل این که بیش تر جمعیت زائران تور کربلا در روهای تاسوعا، عاشورا، اربعین حسینی، عید قربان، عید نوروز و دیگر اعیاد به کربلا سفر می کنند گرچه در این روزها قیمت تورها و هتل‌ها گران‌تر می‌شود اما باید از قبل برای رزرو دست به کار شوید.
    • موقعیت جغرافیایی کربلا : در قسمت شمال غربی عراق، شهر زیبا و تاریخی کربلا، قسمت شرقی کربلا شهر باستانی بابل، در قسمت غرب صحرای غربی و جنوب غربی شهر حیره پایتخت مناذره واقع گردیده است. گردشگران تور کربلا مطلع باشند که این شهر با جمعیت 572.300 نفری یکی از شهر های جنوب عراق بوده که فاصله‌ی آن با بغداد 97 کیلومتر است. این شهر پس از مکه، مدینه منوره، نجف و بیت المقدس از مقدس‌ترین شهرهای شیعیان جهان محسوب می‌گردد که واقعه عاشورا نیز در همین شهر رخ داده است.
    • نام کربلا: نظرات و عقاید مختلفی در مورد ریشه ی نام کربلا وجود دارد اما در این میان برخی ها اعتقاد دارند که این نام ریشه در زبان آشوری قدیم داشته که از دو واژه کرب به معنای نزدیک و الله به معنای خدا تشکیل شده که در نهایت به معنای نزدیکی به خدا است.
    •  شرایط اقتصادی: این شهر از ثروتمندترین شهر های عراق است که بیشترین درآمد آن از طریق مسافران تور کربلا و همچنین کشاورزی به خصوص محصول خرما است.
    • کربلا از دو بخش قدیمی و مذهبی تشکیل شده است که مدارس و ساختمان های دولتی زیادی در آن متمرکز شده اند.

    تور کربلا با هواپیما

    چرا تور کربلا را در لحظه آخر رزرو کنید؟

    لحظه آخر با همکاری برترین آژانس‌های ارائه دهنده تور کربلا، بهترین تورهای این مقصد را برای کسانی که قصد داشتن سفری زیارتی به مقصد کربلا را دارند ارائه می‌کند تا شما مسافران بتوانید با خیال راحت به کربلا بروید و نگرانی بابت سفرتان نداشته باشید. با انتخاب پروازهای چارتر شده آژانس‌های عضو خانواده لحظه آخر می‌توانید با قیمت مناسب و به صرفه سفر کربلا به این شهر مذهبی همسایه ایران بروید.

    مزایای خرید تور کربلا از لحظه آخر

    • بهترین قیمت رزرو تور کربلا
    • انتخاب بهترین هتل متناسب با بودجه شما برای اقامت
    • گشت شهری رایگان روی تور به همراه لیدرشیپ
    • پشتیبانی 24 ساعته آژانس های ارائه دهنده تور کربلا
    • مشاوره رایگان آژانس های عضو خانواده لحظه آخر

    سوالات متداول

    نظرات کاربران

    1. محمد رضوی محمد رضوی 1402/09/22
      1 نفر پسندیدند
      زمینی بریم کربلا خیلی بهتره به نظرم چون راهش زیاد نیست و ارزون تر در میاد
    2. محمد امین محمد امین 1402/09/05
      5 نفر پسندیدند
      تور کربلا کاش آف بخوره یکم مناسب تر بشه بتونیم بریم
    3. زینب محمودی زینب محمودی 1402/09/05
      4 نفر پسندیدند
      کاش تور کربلا رو بیشتر کنید ادم حق انتخاب داشته باشه
    4. زینب محمودی نازنین زهرا 1402/09/22
      1 نفر پسندیدند
      ار واقعا مثل سفرای خارجی بهش نگاه نمیشه