نرم افزار crm چیست؟

نرم افزار crm

نرم افزار CRM  چیست؟


نرم افزار CRM برای کمک به کسب و کار ها با اهداف کلی مدیریت ارتباط با مشتری طراحی شده است.

نرم افزار CRM که به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری نیز معروف است، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.

تمرکز اصلی مدیریت نرم افزار CRM ( نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری) ، ارتقاء کیفیت ارتباط بین یک سازمان و مشتریان آن، همراه با توانمندسازی فروش و مدیریت حجم کار تیم فروش با کارایی و آسایش است. این تکنیک ها از طریق ذخیره سازی و سازمان داده های مشتری بهبود می یابد و علاوه بر این منجر به فروش و اطلاعات بازاریابی می شود.

نرم افزار مانند دوربینی است که تمامی وقایع  میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی آنها را مشاهده کنید و فعالیت ها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (نرم افزار CRM ) می تواند به کسب و کار فرصت های جدید فروش و بهبود تلاش های داخلی برای سازماندهی در اطراف اهداف کلیدی کمک کند.

یکی از مزایای کلیدی سیستم CRM این است که تمام اطلاعات مشتری را به یک رابط کاربری آسان به یکپارچه تبدیل کند، از بین بردن نیاز به صفحه های جداگانه مستقل، اسناد و ابزارهای مختلف برای کسب و کار. این یک دیدگاه انحصاری از کل چرخه عمر مشتری، از اطلاعات شخصی اساسی تا ارتباطات ضبط شده با کارکنان را می دهد.

ابزار CRM نه تنها برای اطلاع رسانی در مورد ارتباطات مشتری، بلکه در مورد فروشندگان، شرکا و تامین کنندگان نیز استفاده می شود

برنامه های کاربردی CRM عمدتا شامل ابزارهایی هستند که به کاربران امکان می دهد ایمیل های خود را ردیابی و ثبت نام کنند، تاریخ ها و پرونده ها را ضمیمه کنند، از سرویس های تحویل داده شده و خدمات غیرمستقیم مطلع شوند، نظارت بر نقص ها و پیگیری ها و دسته بندی مسائل و احتمالات. بسیاری از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری در حال حاضر ویژگی هایی را ارائه می دهند که نظارت بر عملکرد و کارایی را در نظر می گیرند همچنین، برای گروه کوچک نرم افزار CRM رایگان نیز در دسترس هستند.

نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) به شما کمک می کند تا کارها و فعالیت های روزمره خود را به صورت روزانه انجام دهید.

انتخاب درست نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری  بسیار مهم است، اگر انتخاب شما در مرحله اول درست نباشد مطمئن باشید ضرر خواهید کرد، پس قبل از خرید توصیه اکید می‌کنیم  مقاله معرفی و راهنمای خرید نرم افزار CRM  را مطالعه کنید

ماژول های کلیدی ابزارهای CRM

1. اتوماسیون نیروی فروش

2. مدیریت سرنخ

مدیریت سر نخ اولین گام کسب مشتری است.

3. مدیریت فرصت

4. مدیریت تماس

5. مدیریت وظیفه

6. پیش بینی فروش

7. مدیریت کمپین

8. مدیریت فاکتور

9. CRM اجتماعی

10.گزارش CRM و فروش

11. نسخه موبایل

ویژگی های  اصلی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

 مدیریت ارتباط با مشتری امروزه تبدیل به یک ابزار مهم برای جذب مشتریان شده است، برخی از ویژگی های مهم این ابزار را در ذهن داشته باشید.

ساده و آسان ادغام:همیشه CRM با فرایند ادغام ساده و ساده توصیه می شود، زیرا اگر هیچ یک از آنها نمی توانند از این ابزار استفاده نکنند، لازم نیست. دشواری در ادغام و استفاده از ابزار منجر به عدم انگیزه کاربران و منجر به جایی در چنین شرایطی می شود

دسترسی از راه دور:  یکی دیگر از استفاده های جدید  دسترسی از راه دور به داده ها است.

دسترسی با تلفن همراه: با استفاده از دسترسی به تلفن همراه، این بدان معنی است که قادر به دیدن اطلاعات در دستگاه موبایل خود هستید. افرادی که در حال سفر به جهان هستند نیازمند یک نرم افزار مفید برای کار با پیاده روی موبایل خود هستند و در هر زمان و هر کجا  کسب و کار  خود را رصد کنند.

تجزیه و تحلیل یکپارچه: لازم است که اطلاعات را جمع بندی کنید و بر اساس آن آنالیز کنید. بنابراین، همراه با جمع آوری داده ها، مهم است که دسترسی به ابزار تجزیه و تحلیل تصمیم گیری نیز داشته باشد.

کمپین و داده ها مدیریت: نرم افزار باید کمپین و همچنین ابزار مدیریت داده ها داشته باشد. این کار هر شرکت و هر کسب و کار را قادر می سازد تا ساعت ها در کل جریان کاری همراه با مدیریت لیست چندگانه مدیریت داشته باشد.

انعطاف پذیری و سفارشی سازی: سفارش سازی و  تنظیمات بر اساس نیازهای دقیق کسب و کار شما انجام بپذیرد.

کشف سر نخ همراه با ردیابی پیگیری:باید به crm شما یک تابع پیگیری اضافه شود. چنین ابزارهایی همواره می توانند به رشد کسب و کار کمک کنند و نتایج حاصل از کارآیی بیشتری کسب کنند.

سوالات متداول

1. توابع ک نرم افزار CRM چیست؟

توابع کلیدی سیستم CRM عبارتند از:پیش بینی فروش

  • مدیریت کارها
  • مدیریت سر نخ ها
  • مدیریت فرصت
  • مدیریت تماس
  • اتوماسیون نیروی فروش

2. چه نوع خدمات میزبانی وب CRM را می توانم انتخاب کنم؟

شما می توانید بر اساس سیستم CRM مبتنی بر ابر یا ابزار پیش فرض CRM، بسته به نیازهای خود را انتخاب کنید و انتخاب روش تامین و به کار گیری سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری  در سازمان ها با توجه به عواملی نظیر، میزان بودجه لحاظ شده ، قابلیت های مورد انتظار،بستر های فنی و فرهنگی موجود،همچنین ویژگی ها و مقتضیات کاری ،سازمانی و محیطی صورت می پذیرد. بر همین اساس ،چهار راه حل متداولی که سازمان ها از میان آنها نسبت به تهیه و تامین سیستم مذکور اقدام می کنند.

روش های تهیه و تامین سیستم های سی ار ام  ( CRM )  را قبل خرید بسته های نرم افزاری مطالعه کنید.

به این مطلب رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید