داغ ترین خبر:

ورود / عضویت

BimeClick

عضویت در سایت

فراموشی رمز عبور

میزان دیه برای سال ۱۳۹۷ برای ماه های عادی و غیر حرام اعلام شد. این مبلغ برای ماه های عادی ۲۳۱ میلیون تومان، و برای ماه های حرام ۳۰۸ میلیون تومان می باشد. میزان دیه در بیمه نامه های شخص ثالث و بیمه نامه های مسئولیت و حوادث که پوشش خساراتی  از قبیل فوت و هزینه های پزشکی و نقص عضو داشته باشند را در بر می گیرد و در واقع همه خسارات جانی که اتفاق بیافتد تحت پوشش این بیمه نامه می باشد، بر اساس دیه همان سال پرداخت می شود. افزایش دیات در بیمه نامه هایی مانند ثالث که یک بیمه اجباری بوده و احتمال خسارت بالایی را دارد بسیار محسوس می باشد چرا که خسارات جانی و خسارات مالی بر اساس میزان دیه محاسبه و پرداخت می شود.

ماه های حرام سال ۱۳۹۷ کدامند؟
در هر سال قمری ۴ ماه حرام وجود دارد. این ماه ها به ترتیب عبارتند از رجب، ذی‌القعده، ذی‌الحجه و محرم می‌باشند، هر خسارت جانی که در تصادفات رانندگی و یا حوادث کاری برای کارگران و افراد ثالث اتفاق بیافتد ،شامل پرداخت دیه فوت و یا نقص عضو  می باشد. مخصوصا پرداخت دیه ماه های حرام برای مقصران حوادث بسیار مشکل می شود.

ماه های حرام سال شمسی کدامند؟
برای سال ۱۳۹۷ ماه های شمسی که ماه حرام هستند به ترتیب روز عبارتند از:
ماه رجب: از ۲۸ اسفند ماه ۹۶ لغایت ۲۸ فروردین ماه ۹۷
ماه ذی القعده: از ۲۴ تیر ماه ۹۷ لغایت ۲۱ مرداد ماه ۹۷
ماه ذی الحجه:از ۲۲ مرداد ماه ۹۷ لغایت ۱۹ شهریور ماه ۹۷
ماه محرم: از ۲۰ شهریور ماه ۹۷ لغایت ۱۸ مهر ماه ۹۷

دریافت الحاقیه ثالث برای سال ۹۷:
تا چند سال قبل هر فرد دارنده بیمه ثالث باید همزمان با تغییر میزان دیه ها اقدام به دریافت الحاقیه افزایش دیات می نمود، اما از سال ۱۳۹۶ بر اساس قانون جدید بیمه شخص ثالث دیگر نیازی به دریافت الحاقیه افزایش دیات نمی باشد. اما بیمه نامه هایی مانند بیمه نامه مسئولیت برای جبران خسارات جانی از جمله فوت، نقص عضو و پوشش پزشکی حتما باید اقدام به خرید بیمه ثالث نمایند تا در زمان خسارت به مشکل نخوردند.
برای مطالعه درباره میزان دیات ۲۰ سال گذشته کلیک کنید.

-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *