اسکن سه بعدی دقیق تصاویر توسط بات اسکن

اسکن سه بعدی دقیق تصاویر توسط بات اسکن

در این روش برای تولید اسکن سه بعدی دقیق، از 70 عدد دوربین حرفه ای استفاده شده است

بات اسپات، نام یک شرکت آلمانی مستقر در برلین است که ادعا می کند قادر است در مدت یک صدم ثانیه اسکن سه بعدی کامل از تمام بدن شما و یا هر نوع جسم دیگری را بسازد. بات اسپات برای رسیدن به این سرعت عمل 70 دوربین DSLR با رزولوشن بالا را در اتاقکی نصب کرده که طی مدتی کمتر از یک چشم بر هم زدن، تمام پستی بلندی های بدن شما را از تمام زوایا اسکن سه بعدی دقیق کرده و با دقت 16.7 میلیون رنگ ثبت می کنند.

سازنده نام این روش را بات اسکن (Botscan) گذاشته و می تواند عکس های حاصل را با استفاده از روش موسوم به تصویرسنجی به داده های قابل استفاده برای پرینترهای سه بعدی ،دکترها ،طراحان و توسعه دهندگان تبدیل می کند.

در این روش اسکن سه بعدی ،در نهایت داده هایی بسیار دقیق در اختیار خواهید داشت که جزئیاتش برای کاربردهای بسیار متنوع کافی است، از جمله ساخت مدل های مینیاتوری کاملاً دقیق از اشخاص واقعی.

تصاویر اسکن سه بعدی بات اسکن

Botspot  بر همین اساس در طول 3 سال گذشته با شرکت های مختلفی همکاری کرده که حوزه ی فعالیت آنها از خودروسازی تا سلامتی را شامل می شود.

برای نمونه می توان به مرکز علمی Ottobock اشاره کرد که با کمک Botspot یک اسکن سه بعدی از بدن بیماران قطع عضو تهیه می کند تا با استفاده از آنها عضو مصنوعی با دقت بالا برای شخص طراحی شود.

همچنین همکاری Botspot نیز با یک خودروساز آلمانی شکل گرفته و قرار است به تولید یک نسخه از این نوع اسکن سه بعدی دقیق منجر شود که یک خودروی کامل قادر باشد از درونش عبور کند.

جالب است بدانید که Botscan حتی برای اسکن سه بعدی کردن اجسام متحرک با سرعت بالا هم کاربرد دارد. برای مثال مدتی پیش یک شبکه تلویزیونی از سازنده ی این ابزار درخواست کرده بود یکی از مجری های شبکه را هنگام ریختن نوشیدنی در گیلاس اسکن کند و به گفته ی سازنده این کار به راحتی و با موفقیت کامل انجام گرفت.

طرز کار بات اسکن سه بعدی

اگر با توجه به توضیحات فوق می خواهید یک اسکن سه بعدی از خود داشته باشید، باید اشاره کنیم که تهیه ی ابزار   Botscan  بین 90 تا 145 هزار دلار هزینه در پی خواهد داشت، رقمی که این دستگاه جذاب را از دسترس بسیاری از کاربران عادی خارج می کند.

منبع: دیجیاتو

بازگشت به صفحه اصلی

وبلاگ پرینت سه بعدی استاداحمد

لطفاً به این نوشته امتیاز دهید
total 10 average 3.6