کسپرسکی

چگونه اسپم های کمتری دریافت کنیم؟

۱۳۹۳/۲/۲اخبار و مقالات امنیت اطلاعات

چگونه اسپم­­­­­­­های کمتری دریافت کنیم؟

کاربران معمولاً به محض آنکه آدرس ایمیل­شان وارد دیتابیس اسپمرها می­شود، مشکلات زیادی را تجربه می­کنند. شاید این مشکلات به اندازه مشکلاتی که بدافزارها به همراه دارند زیان­آور و مخرب نباشند ولی دریافت بی­شمار ایمیل­های ناخواسته هم می­تواند سرسام­آور شود. دستورالعمل­های زیر شما را در جلوگیری از این مشکلات یاری خواهد نمود.

اسپمرها چگونه آدرس ایمیل­ شما را پیدا می­کنند؟

ابتدا بهتر است بدانیم اسپمرها معمولاً از چند ترفند برای یافتن آدرس ایمیل­ قربانیان احتمالی خود استفاده می­کنند:

  • جستجو در وب سایت ها
  • جستجو در فوروم­های گفتگو، چت ­روم­ها، گروه­های خبری و ...؛
  • و یا انتخاب آدرس ­های کوتاه نظیرahmad2014@  که ممکن است با یک جستجوی ساده هم یافت شوند.

با توجه به موارد بالا، توصیه می­شود که کاربران راهکارهای زیر را به کار گیرند:

1-    حداقل دو آدرس ایمیل داشته باشید. بهتر است برای مکاتبات کاملاً شخصی ­تان از یک آدرس ایمیل شخصی و خاص استفاده نموده و از آدرس ایمیل دیگر یا به اصطلاح آدرس ایمیل عمومی­ تان برای استفاده­ های عمومی نظیر استفاده از شبکه ­های اجتماعی و چت­ روم­ها، و ثبت ­نام در فوروم­ های گفتگو یا اشتراک در گروه­های خبری استفاده نمایید.

2- آدرس ایمیل شخصی­تان را هرگز در اختیار منابعی که قابل دسترس عموم هستند قرار ندهید.

3- آدرس ایمیل شخصی­تان نباید به راحتی در دسترس سودجویان و اسپمرها قرار گیرد، بنابراین فراموش نکنید که اسپمرها معمولاً از اسامی، کلمات و اعداد مشخصی استفاده می­کنند که براحتی قابل حدس هستند. لذا آدرس ایمیل­تان نباید تنها نام و نام خانوادگی­ تان را شامل شود و بهتر است با کمی خلاقیت آدرسی خاص را برای ایمیل شخصی ­تان انتخاب نمایید.

4- اگر نیاز بود که آدرس ایمیل شخصی­ تان را در محیط وب و یا در کل بصورت الکترونیکی در اختیار شخصی قرار دهید بهتر است آن را به گونه ­ای بنویسید که قابل شناخت نباشد. مثلاً amir.ahmadi@gmail.com و حتی amir.ahmadi at gmail.com براحتی بعنوان آدرس ایمیل شناخته می­ شوند و سودجویان می­توانند با حقه ­های خاص خودشان آدرس شما را کشف نموده و به لیست قربانیان اسپمینگ خود اضافه کنند. لذا بهتر است آدرس خود را کمی پیچیده ­تر برای دوست یا همکار خود بفرستید مثل amir-dot-ahmadi-at-gmail-dot-com. این ترفند را می­توانید زمان دادن آدرس ایمیل­تان به یک وب­سایت هم استفاده نمایید.

5- آدرس ایمیل عمومی خود را که برای کاربردهای عمومی از آن استفاده می­نمایید، آدرسی موقت در نظر بگیرید. احتمال اینکه اسپمرها دیر یا زود آدرس شما را طعمه­ ی اسپم ­های بی­شمار خود سازند کم نیست. پس بد نیست که بتوانید بدون نگرانی چند مدت یکبار این آدرس را عوض کنید.

ثبت ­نام در وب­سایت ­ها

برخی فروشگاه­ های اینترنتی و فوروم­ ها یا تالارهای گفتگو هنگام ثبت­ نام از شما می­خواهند تا آدرس ایمیل خود را نیز وارد نمایید و گاهی اوقات ممکن است این اطلاعات شما خیلی راحت به دست اسپمرها بیافتد. شاید این اتفاق همیشه هم با نیتی خیلی بد و مخرب صورت نگیرد اما بهتر است از این نوع اسپمینگ هم در امان باشید.

  6- همیشه از آدرس ایمیل عمومی­ تان برای ثبت­ نام در فوروم­ های گفتگو، چت­روم­ ها و ثبت اشتراک در گروه­های خبری استفاده نمایید. با داشتن چند ایمیل عمومی حتی ممکن است متوجه شوید که کدام سرویس یا سایت آدرس­ مشترکین خود را در اختیار اسپمرها قرار می­دهد.

آیا علی­رغم به کار بستن این راهکارها همچنان اسپم دریافت می­کنید؟

اگر تعداد اسپم­های دریافتی­تان خیلی زیاد نیست و شما را زیاد اذیت نمی­کنند، بهتر است به موارد زیر توجه نمایید:

7- هرگز به اسپم­ها پاسخ ندهید. این عکس­ العمل شما برای اسپمرها به منزله­ ی فعال بودن آدرس شماست و هرچه بیشتر پاسخ دهید، در لیست اسپمینگ بیشتری وارد می­شوید.

8- روی گزینه عدم اشتراک یا unsubscribe کلیک نکنید چراکه این لینک نیز معمولاً بعنوان ترفندی برای شناخت آدرس­های فعال استفاده می­شود و طبیعتاً شما هم نمی­خواهید تا آدرس شما وارد لیست آدرس­های فعال­تر قرار گیرد و بیش از پیش اسپم دریافت کنید.

اگر دیگر به هیچ وجه تحمل دریافت اسپم­ها را ندارید:

  9- اگر آدرس شخصی­تان به دست اسپمرها افتاده است، آدرس جدیدی بسازید. ممکن است خیلی راحت نباشد اما حداقل برای مدتی طولانی از گزند اسپم­ها در امان خواهید بود.

اگر آدرس ایمیل­تان را تنها به دوستان نزدیک خود داده­ اید و همچنان اسپم دریافت می­کنید...

یکی از راههای دیگر که آدرس افراد را در اختیار اسپمرها قرار می­دهد، ویروس­ هایی هستند که از طرق مختلف سرویس ایمیل را مورد حمله قرار می­دهند و این کار نه تنها ممکن است برای صاحب آدرس ایمیل عواقبی داشته باشد بلکه با دستیابی به لیست مخاطبین آن آدرس نیز مشکلاتی نظیر اسپمینگ را به همراه دارد. البته این مشکل هم بدون راه حل نیست. بهترین راهکار در این مورد استفاده از ضد ویروسی قدرتمند و شناخته شده است که بطور منظم و پیوسته به روز رسانی شود. پس از نصب و ترجیحاً خریداری این ضدویروس بهتر است به دوستان و آشنایانی که با آنها مکاتبه می­کنید نیز استفاده از چنین ضدویروسی را پیشنهاد نمایید تا شما و سایر مخاطبین ­شان را با این سهل­ انگاری به دردسر نیاندازند.

اگر می­خواهید از آدرسی استفاده کنید که همه برای ارتباط با شما به آن آدرس ایمیل ارسال کنند...

اگر می­خواهید آدرسی داشته باشید که براحتی در دسترس عموم قرار دهید باید برای دریافت صدها یا هزاران اسپم نیز آماده باشید. اما اگر واقعاً به داشتن چنین آدرسی نیاز دارید ناامید نشوید چراکه می­توانید از آخرین راهکار استفاده نمایید:

10- اطمینان حاصل کنید که آدرس ایمیل ­تان از یک فیلتر اسپم مناسب برخوردار است. این مشکل بیشتر زمانی پیش می­آید که از سرویس ایمیل وبسایت خود استفاده می­نمایید که شاید به ابزارهای امنیتی خاصی مجهز نیست. شما می­توانید یک فیلتر اسپم شخصی نیز روی رایانه خود نصب نمایید. این ویژگی را می­توان تحت عنوان anti-spam یا ضد هرزنامه در ضدویروس­ های مطرحی نظیر کسپرسکی یافت که در واقع می­توان آن را دلیلی دیگر بر ضرورت خریداری و استفاده از یک پکیج ضدویروس مناسب به شمار آورد. 

 

بازگشت وجه
ضمانت بازگشت وجه شما برای زمان و محصولات زیر معتبر است: - 72 ساعت از زمان انجام خرید از فروشگاه آنلاین - تمامی محصولات موجود در سایت
بهار امن کسپرسکی؛ تا 75% تخفیف ویژه محصولات خانگی و ادارات کوچک!

بهار امن کسپرسکی؛ تا 75% تخفیف ویژه محصولات خانگی و ادارات کوچک!

شرکت ایدکو، توزیع‌کننده‌ی آنلاین محصولات امنیتی در ایران و خاورمیانه، نوروز امسال نیز عیدی به مشتریان و کاربران خود را از یاد نبرده‌ است.

ادامه خبر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد