خبرنامه ایمیلی

سبک زندگی

۵ مرحله ساده برای کشف کردن استعدادهای پنهان

استعدادهای پنهان

آیا استعداد خدادادی است یا اینکه به وجود می‌آید؟ لغتنامه‌ها آنرا یک موهبت الهی می‌دانند، بنابراین همه‌ی ما با استعدادهای پنهان به دنیا آمده‌ایم. این بستگی به ما دارد که استعدادهایمان را توسعه دهیم یا نه، اما بذر استعدادهای ما از کودکی در ما بوده است.

پس استعداد، یک توانایی، ظرفیت، یا یک پتانسیل طبیعی است که ما داریم، که می‌تواند پهنه‌ی وسیعی را از خلاقیت، هوش، یا روابط اجتماعی گرفته، تا توانایی‌های فیزیکی ما پوشش دهد.

همه‌ی ما استعدادهایی داریم، اما برخی اوقات، بعضی از ما، در شناخت آنها خوب عمل نمی‌کنیم. در حقیقت، استعداد ما ممکن است جلوی چشم‌هایمان باشد، اما از آن غافل باشیم.

ما عمیقا برای پیدا کردن استعدادهایی که خیلی محبوب یا پر سود یا جذاب یا باحال هستند وقت می‌گذاریم. یا بدتر از آن اینکه دائم به این فکر می‌کنیم که دوست داشتیم زندگی‌مان چگونه باشد، و به پتانسیل عظیمی که در خودمان داریم بی توجهیم، و منتظریم تا اینکه کسی ما را کشف کند.

اگر بتوانید استعداد خود را کشف کنید، به منبع شگفت انگیزی دست پیدا خواهید کرد که هر جنبه‌ای از زندگی شما را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد، از جمله کسب و کار شما را. چه به دنبال کسب و کار خوبی باشید که شروعش کنید، و چه به دنبال توسعه مهارت‌های فردی خودتان باشید، جوابش را در استعدادهای پنهان شخص خودتان پیدا خواهید کرد.

ادامه مطلب را از دست ندهید، ما در واگویه راه‌های کشف استعداد را برایتان برشمرده‌ایم.

۱. کشف استعدادهای پنهان: به دیگران گوش کنید

شاید از استعدادهای خودتان بی خبر باشید، اما دوستان شما که اینطور نیستند، پس از آنها بپرسید. افراد دور و بر شما معمولا از استعدادهای شما اطلاع دارند، حتی اگر خودتان نداشته باشید. بدین منظور هر وقت می‌خواهند کار خاصی را به درستی انجام دهند به سراغ شما می‌آیند، یا دوستانشان را پیش شما می‌فرستند.

مثلا تا حالا فکر کرده‌اید چرا دوستان شما که می‌خواهند ماشین بخرند، برای چک و چونه زدن سر قیمت از شما کمک می‌خواهند؟ یا اگر یک مشکل بانکی داشته باشند شما اولین نفری هستید که به او زنگ می‌زنند؟ اگر به این نشانه‌ها به خوبی گوش کنید، خواهید فهمید که مدت‌هاست اطرافیان شما، استعداد پنهانی را در شما کشف کرده‌اند، اما شما گوش نکرده‌اید. حالا وقت گوش کردن رسیده است.

۲. کشف استعدادهای پنهان: چه چیزی به نظرتان راحت است؟

آیا چیزهایی هستند که بنظرتان واقعا راحتند و مراحل انجام دادنشان کاملا واضح است، در حالی که دیگران در موردش دست و پا می‌زنند؟ اگر چیزهایی هست که بنظر شما خیلی آسان هستند، شما همیشه فرض را بر این می‌گذارید که برای همه همین طور است؛ در حالی که چنین نیست. صرفا به دلیل اینکه چیزی برای شما واضح یا انجام دادنش آسان است، دلیل نمی‌شود که برای دیگران هم همین طور باشد. اگر به چنین موردی هم بر خوردید، احتمال اینکه در آن زمینه با استعداد باشید زیاد است.

۳. کشف استعدادهای پنهان: از چه چیزی بیشتر از همه لذت می‌برید؟

استعدادهای پهان شما، ممکن است خودشان را جور دیگری نشان دهند. مثلا آیا مجلاتی هستند که نتوانید از خریدن آنها دست بکشید؟ آیا برنامه‌های تلویزیونی مشخصی هستند که عاشقشان باشید؟ به این فکر کنید که در مواقع بی کاری‌تان دوست دارید چه کاری انجام دهید؟ اگر به سمت کار مشخصی کشش دارید، مسحورش می‌شوید، از انجام آن لذت می‌برید، دائم در آن بهتر می‌شوید یا اینکه در موردش تحقیق و مطالعه می‌کنید، استعداد شما در آن نهفته است.

۴. کشف استعدادهای پنهان: چیزی که در موردش خاموشتان می‌کنند!

آیا موضوع خاصی هست که عاشق صحبت کردن در موردش هستید، اما دوستان شما از آن به ستوه آمده‌اند و هروقت که حرفش را می‌زنید می‌خواهند با تیر بزنندتان؟ موضوعش را در نظر بگیرید، شاید این هم یکی از استعدادهای پنهان شما باشد.

۵. کشف استعدادهای پنهان: سوال کنید.

از تمام افرادی که می‌شناسید درخواست کنید تا در مورد این سوال که شما چه استعدادهایی دارید، پاسخی صادقانه بدهند. از آنها بخواهید فعلا موارد منفی و غیرقابل توجه را در نظر نگیرند، و فقط از استعدادهایی حرف بزنند که شما در آنها قوی بنظر می‌رسید. از افراد زیادی این سوال را بپرسید، اما همیشه به تنهایی. سپس پاسخ‌ها را کنار هم بگذارید و نتیجه را ببینید! استعداد پنهان شما پیدایش شد!

موارد کلیدی

وقتی که استعدادهای خودتان را پیدا کردید، زندگی به کامتان شیرین خواهد شد. خورشید درخشنده‌تر می‌شود، و بدی‌ها کمتر بدند! همه چیز در دنیا سر جایش است، چونکه شما در مسیری که باید باشید قرار دارید. حالا شما در زندگی‌تان مقصدی دارید، کافیست تا در موردش رویاپردازی کنید، برنامه ریزی کنید، و چه در زندگی شخصی و مهارت‌های فردی و چه در زندگی کاری‌تان پیشرفت نمایید.

می‌توانید از استعدادهای خود برای بهبود محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید، یا حتی برای بهبود روابط اجتماعی خودتان استفاده کنید. خیلی مهم است که استعدادهای خودتان را بشناسید، وقتی روی استعدادهای خودتان سرمایه گذاری کردید، دیگر کار کردن برایتان معنی ندارد، حتی هنگام کار کردن هم دارید زندگی می‌کیند! و قطعا هر چیزی هم که کار کردن و زندگی را به کام شما شیرین سازد، چیز خوبی است!

نظر شما چیست؟

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید