ضرر امواج موبایل برای جنین؛ [100 درصد امواج ضرر دارد]

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
ضرر امواج موبایل برای جنین؛ [100 درصد امواج ضرر دارد]

آیا می‌دانستید که استفاده از موبایل برای مدت طولانی می‌تواند اثرات نامطلوبی بر جنین شما داشته باشد؟ باید راجع به طرز استفاده از موبایل و ضرر امواج موبایل برای جنین بیشتر بدانید. پست ما را اینجا بخوانید و همه چیز را درباره آن یاد بگیرید.

♥♥♥♥♥♥

آنچه باید راجع به ضرر امواج موبایل برای جنین بدانید

مجله سلامت : محققان دانشگاه ییل اخیراً در مورد ضرر امواج موبایل و دستگاه‌های الکترونیکی مطالعاتی انجام دادند. این مطالعه تکان دهنده نشان می‌دهد که استفاده از موبایل توسط زنان باردار احتمال تولد فرزندان مبتلا به مشکلات رفتاری بالا می‌برد. امواج موبایل بر رشد مغز جنین تأثیر می‌گذارد و باعث بروز بیش فعالی می‌شود.

در دوران بارداری، شما لاجرم برای گرفتن وقت ملاقات از متخصص زنان خود از موبایل استفاده می‌کنید و در معرض امواج موبایل هستید، بنابراین، استفاده از موبایل بر جنین شما چه تأثیری دارد؟ مطلب پایین را بخوانید تا راجع به تأثیرات امواج موبایل بر جنین خود بیشتر بدانید و نگرانی‌های شما راجع به استفاده از تلفن همراه در دوران بارداری کم شود.

آیا همه لوازم الکترونیکی، امواج مضر دارند؟

در دنیای امروز، شما فقط با موبایل با نزدیکان و عزیزانتان در ارتباط نیستید، بلکه از لپ تاپ، تبلت و دیگر وسایل الکترونیکی بی سیم در تماس هستید. همه این دستگاه‌های الکترونیکی امواج رادیویی الکترومغناطیسی از خود ساطع می‌کنند تا با یکدیگر و جهان خارج ارتباط برقرار کنند. با این وجود، این امواج جزء کوچکی هستند که بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهند. هنگامی که بدن شما به میزان بیشتری به این امواج نزدیک شود، می‌توانند موجب آسیب DNA شوند و سازگاری مولکول‌های سلول‌های زنده را تغییر دهند. ماندگاری این امواج در بدن به مدت زمان مواجهه شما با امواج و فرکانس و قدرت امواج بستگی دارد.

دستگاه‌های الکترونیکی بی سیم تنها منابعی نیستند که شما را در معرض امواج رادیویی قرار می‌دهند، بلکه خورشید، دستگاه‌های اشعه ایکس، رادیو، مایکروویو و هواپیما نیز امواج رادیویی را از خود ساطع می‌کنند؛ بنابراین، توصیه می‌شود از آن‌ها دور بمانید و پزشک ممکن است به شما توصیه کند که در طول حاملگی از قرار گرفتن در معرض هر گونه امواج غیر ضروری جلوگیری شود.

آیا همه لوازم الکترونیکی، امواج مضر دارند؟

ضرر امواج موبایل برای جنین در طول بارداری

با محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام در دهه گذشته، استفاده از موبایل به طور چشمگیری افزایش یافته است. بدیهی است که استفاده عمومی از تلفن همراه، ما را بیشتر در معرض امواج موبایل قرار می‌دهد. فرضیات مختلفی راجع به ضرر امواج موبایل برای جنین وجود دارد:

• اگر چه محققان هنوز به طور کامل ضرر امواج موبایل (در میزان کم) بر روی DNA و سلول‌ها را درک نمی‌کنند.
• اما یک رابطه همبستگی بین امواج موبایل و اختلالات فیزیولوژیکی و یا عصبی در جنین وجود دارد.
• این ممکن است تعریف یک رابطه علت و معلول باشد.
• WHO (سازمان بهداشت جهانی) “احتمال سرطان زایی” را به عنوان یکی از مضرات امواج موبایل تعریف می‌کند و همچنین ممکن است افزایش خطر سقط جنین اصلی‌ترین ضرر امواج موبایل برای جنین باشد. سعی کنید برای جلوگیری از سقط جنین ، خودتان را از امواج موبایل دور نگه دارید.

برای اجتناب از ضرر امواج موبایل برای جنین در دوران بارداری چه اقداماتی انجام دهید؟

با وجود تحقیقاتی که درباره ضرر امواج موبایل برای جنین انجام شده است، اما شما نمی‌توانید زنان بارداری را از معرض امواج موبایل دور کنید. WHO (سازمان بهداشت جهانی) همچنین بیان می‌کند که “زنان باردار نباید هیچ گونه نگرانی در مورد استفاده از موبایل داشته باشند”.

تنها کافی است برای کاهش ضرر امواج موبایل برای جنین و نگرانی خودتان، احتیاط کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که شما و کودکتان را از ضرر امواج موبایل و لوازم الکترونیکی امن نگه می‌دارد:

• در هنگام استفاده از موبایل، تلفن همراهتان را از خودتان دور نگه دارید.
• می‌توانید از هدست، هدفون یا هندزفری استفاده کنید.
• به جای صحبت کردن با موبایل که شما را در معرض امواج موبایل قرار می‌دهد، پیامک بفرستید و هنگام ارسال پیامک گوشی را در دورترین فاصله ممکن نگه دارید.
• در صورتی که تماس فوری داشتید، آن را تا حد امکان کوتاه و مختصر کنید.
• در دوران بارداری تا حد امکان از تلفن ثابت و سیم دار برای صحبت کردن و تماس تلفنی استفاده کنید.
• زمانی با موبایل خود تماس بگیرید که آنتن موبایلتان پر باشد و تحت پوشش شبکه باشید، زیرا اگر آنتن گوشی همراهتان خالی باشد، برای برقرار تماس، امواج بیشتری از خود ساطع می‌کند و باعث افزایش ضرر امواج موبایل برای جنین شما می‌شود.
• زمان روشن ماندن صفحه موبایلتان را کم کنید. این توصیه‌ای مهم برای تمامی افراد است و زنان باردار باید این توصیه را حتماً جدی بگیرند.
• تلفن همراه خود را در جیبتان حمل نکنید زیرا در فاصله نزدیک به شکتان است و ضرر امواج موبایل برای جنین خیلی جدی است.
• برای اینکه جنین شما در معرض امواج موبایل قرار نگیرد، در هنگام خواب تلفن همراه را زیر بالش خود نگذارید.

نگران ضرر امواج موبایل نباشید و فقط اقدامات مهم بالا را انجام دهید تا امواج موبایل به جنینتان آسیبی نزند. توصیه می‌کنیم در دوران بارداری سرگرمی‌های سالم و ایمنی داشته باشید و حتی‌الامکان سالم زندگی کنید. استرس‌های ناخواسته‌تان را کاهش دهید زیرا سلامت شما و کودکتان مهم‌تر از هر چیزی است.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر