2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
پیشنهاداتی برای گردشگری ساحلی
یک کارشناس گردشگری دریایی مطرح کرد:

پیشنهاداتی برای گردشگری ساحلی

شناگاه مدرن بانوان و مبلمان ساحل سفیر امید در حال تکمیل است و تا هفته آینده افتتاح خواهد شد. امکانات ساحل سفیر امید مطابق با فرهنگ کشورمان و استانداردهای روز دنیا است .

دوات آنلاین-گردشگری دریایی یکی از پرطرفدارترین انواع گردشگری‌ در ایران است اما مانند هر نوع گردشگری شرایط خاص خود را دارد. شرایطی که خیلی‌ها نه با آن آشنایی دارند و نه رعایت می‌کنند. حمید سلیمانی مقام کارشناس گردشگری دریایی از راه‌اندازی ساحل سفیر امید در آستارا که نمونه مرکز گردشگری دریایی با استانداردهای روز دنیا است خبر می‌دهد و برایمان از بایدهای گردشگری دریایی و ملزومات آن می‌گوید.

 

این کارشناس گردشگری ساحلی به دوات آنلاین می گوید: به مردم توصیه می کنم یاد بگیرند با طبیعت دریایی ارتباط برقرار و از سواحل استفاده  و طبیعت‌گردی کنند. ما منابع گردشگری ساحلی خوبی داریم اما  متاسفانه مردم  رفتار درستی با سواحل ندارند.

 

او درباره اینکه  گردشگری صحیح کنار دریا چگونه است می‌گوید: مهمترین مساله این است که مردم بدانند چه لباسی بپوشند. اگر کنار ساحل می‌روند نیاز به کفش پاشنه بلند ندارند. نوع جنس مانتو و شالی که استفاده می‌کنند باید متناسب با طبیعت باشد. برای رفتن به ساحل نباید با یک تیشرت و شلوار و مانتوی کهنه بروند هر طبیعت پوشش خود را می‌خواهد هر قسمتی از ایران اقلیم خاص خودش را دارد.

 

لباس مناسب ساحل باید از جنس پارچه‌ای باشد که  خنک و گشاد و راحت باشد و فرد بتواند  روی ماسه‌ها  غلت بزند و شن‌ها را تا حد امکان از بین نبرد.

مردم اگر سوار کشتی تفریحی می‌شوند بدانند که به  مهمانی شب نمی‌روند و باید لباس اسپرت بپوشند لباسی که بتوانند راحت‌ترین تفریح را داشته‌ باشند.

 

همچنین باید کفش مناسب بپوشند. کفشی که بتوان از روی پل برای رسیدن به کشتی راحت رد شد هرچند کشتی لوکس است و تفریحات لوکسی در آن وجود دارد اما یک گردشگری ساحلی است و نباید با لباسی با مشخصات لباس مهمانی شب وارد آن شد.

 

اگر مردم این مسایل را رعایت کنند قطعا هم سود فردی و هم اجتماعی دارد طبیعت حفظ می‌شود و آنها هم لذت فراوانی از تفریح خود می‌برند.

متاسفانه خیلی از مردم نمی‌دانند چه سهمی از ساحل و دریا دارند و چه خدماتی باید دریافت کنند وقتی یاد گرفتند و  آگاهی پیدا کردند بنابراین خدماتی را طلب می‌کنند که متناسب با گردشگری ساحلی است و دولت و دست‌اندرکاران هم مجبور به ارایه این خدمات هستند.

 

مردم از ساحل ودریا طلبکار هستند اما شکل طلب کردن و برخورد با سواحل را نمی‌دانند اگر مردم حقوق خود را می‌دانستند این همه ساحل اشغال نمی‌شد و به بیان دیگر ساحل انحصاری نمی‌شد.

 

مساله بعدی این است که  مسئولان باید توجه داشته‌ باشند با نصب سایه‌بان و چراغ محیطی را ایجاد کنند که مردم دورش جمع می‌شوند.

 

گردشگری دریایی نیاز به امکانات خاصی ندارد فقط این امکانات باید متناسب با دریا باشد و آن را حفظ کند. فضا باید دلنشین باشد و امنیتی که مردم می‌خواهند را به آنها بدهد.

 

دکه سمبوسه فروشی و لبوفروشی رسم کارگزاری گردشگری دریایی نیست. ساحل و جنگل و کویر هرکدام سازه خود را می‌خواهد. سواحل ما مملو از ناهنجاری‌هایی است که شهرداری‌های ما ایجاد کردند بتن و فولاد در ساحل چه می‌کند؟ از نظر طراحی  این سازه‌ها متناسب با ساحل نیست. آرامش و لذت از طریق ساحل به دست می آید اما این نوع گردشگری را نه مردم و نه دولت بلد نیستند.

 

سلیمانی مقام در ادامه از افتتاح یک ساحل به نام سفیر امید خبر می دهد و می‌گوید: این ساحل از معدود سواحلی است که با استانداردهای روز تجهیز شده  است. ساحل سفیر امید در آستارا با کمک شهرداری این شهر هفته آینده راه اندازی می‌شود. اما مردم باید مراقبت کنند و آن را از بین نبرند. همیشه دولت مقصر نیست مردم هم باید از اماکن عمومی مراقبت کنند.

 

این ساحل راه ورودی دارد، راه چوبی بسیار زیبا که  هزینه زیادی برای آن شده‌است مردم باید از این راه چوبی وارد شوند نه از میان سازه‌ها. این ساحل یک پلاژ بانوان بسیار لوکس و خاص دارد و ظریفت پلاژ 400 نفر است این طرح به نام شناگاه مدرن بانوان و مبلمان ساحلی در حال تکمیل است و  تا هفته آینده افتتاح خواهد شد. امکانات ساحل سفیر امید مطابق با فرهنگ کشورمان و استانداردهای روز دنیا است و می‌توان گفت یکی از بهترین سواحل در ایران است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.