مقالات کارگشا

راهنمای طراحی «دیوار کانونی یا Accent Wall» در خانه

طراحی دیوار کانونی

چگونه دیوار کانونی را در اتاق های مختلف یک خانه طراحی کنیم؟

دکوراسیون داخلی، دیوار تاکیدی،

اغلب اتفاق می افتد که صاحبان خانه به اندازه کافی در مورد انتخاب بهترین محل برای دیوار کانونی مطمئن نیستند و احساس نگرانی می کنند که آیا انتخاب آنها مناسب است یا نه؟

اصلا نیازی نیست که احساس نگرانی یا استرس داشته باشید چرا که این کار را در هر اتاقی از خانه می توان انجام داد، از ورودی خانه گرفته تا حمام ، و همانطور که در تصاویر مشهود است راههای زیادی برای این کار وجود دارد.

1- دیوار کانونی در راهروی ورودی:

، راهروی ورودی، دکوراسیون داخلی، دیوار تاکیدی،

تاثیرپذیری از تصویر اولیه کل خانه ، با راهروی ورودی آن شکل می گیرد و جای هیچ تعجبی نیست که در اینجا شما باید تاکیدی کاملا حساب شده بر روی دیوار ایجاد کنید، فضا را برجسته سازی کنید و بهترین تاثیر اولیه را ایجاد کنید. یک دیوار کانونی می تواند به شما کمک کند که به لحاظ بصری فضا یی کوچک را بزرگ نشان دهید. خصوصیات ویژه ای از جمله ، (عملکرد سالن ورودی، موقعیت، میزان رفت و آمد، مبلمان مخصوص ذخیره سازی، نور پردازی و غیره) وجود دارد که باید در نظر بگیرید  و بر اساس آن پوشش نهایی دیواری که می خواهید برجسته کنید را انتخاب کنید. شما می توانید برای راهروی ورودی دکوری را انتخاب کنید که باعث می شود راهروی ورودی جزئی از رنگی بندی کلی خانه باشد. 

2- دیوار کانونی در نشیمن:

دکوراسیون داخلی، دیوار تاکیدی،

اغلب در اتاق نشیمن می توان تاکید را روی دیواری قرار دهید که تلویزیون بر روی آن نصب است. این تصمیم در بین طراحان بسیار متداول است. شما می توانید توجه ناظر را به دیوار پشت مبلمان نیز جلب کنید. این دیوار می تواند یک زمینه عالی برای افزودن جزئیات داخلی، نقاشی ها، عکس ها و یا انواعی از وسایل تزئینی و دکوراسیونی باشد. در یک آپارتمان سوئیتی یا در یک آپارتمانی که طرح نشیمن آن به صورت باز است از دیوار کانونی برای منطقه بندی فضا ها می توان استفاده کرد و برای فضاها عملکرد مجزا تعریف نمود. گزینه متداول دیگری که وجود دارد این است که اگر در منزل شما شومینه وجود دارد باید دیواری را که شومینه در آن واقع است به عنوان دیوار کانونی به کار برد و آن را نقطه کانونی قرار داد، به خصوص هنگامی مصالح اطراف شومینه و خود دیوار با یکدیگر تلفیق شوند.

3- دیوار کانونی در اتاق خواب:

، اتاق خواب، دکوراسیون داخلی، دیوار تاکیدی،

اتاق خواب یک فضای خصوصی است، جایی که هر فرد نیاز دارد تا با ایجاد محیطی راحت آن را برای آرامش روحی و جسمی خود محیا سازد. جایی که علاوه بر اینکه تمامی اعضای خانواده درهربهد از ظهر جمع می شوند، شما با دوستان و دیگر میهمانان خود به گپ و گفت و گو می پردازید. امروزه یک اتاق خواب کاربری های زیادی دارد و ممکن است یک فضای کار یا کمد لباس نیز داشته باشد. هدف اصلی از طراحی اتاق خواب ایجاد فضایی متعادل، با آرامش و پر از صلح است که به چشم شما بسیار مطلوب جلوه کند. خواه شما از کاغذ دیواری استفاده می کنید با زمینه ای از طرح گل دلخواه شما یا راه راه، با رنگ های گرم، پاستل یا خنثی یا از پنل های دیواری سه بعدی استفاده می کنید یا هر پوشش دیگر، همگی به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. به طور معمول دیوار پشت بالین تخت خواب انتخاب طراحان به عنوان دیوار کانونی است، از آنجا که این دیوار ترکیبی با تخت خواب، پاتختی ها، لامپ ها، پرده ها و غیره ایجاد می کند. به هر حال شما می توانید این روند را شکسته و دیوار مقابل تخت خواب یا هر یک از دیوار های جانبی را برای طراحی دیوار تاکیدی انتخاب کنید.

4- دیوار کانونی در اتاق کودک یا اتاق مراقبت از کودک:

دکوراسیون داخلی، دیوار تاکیدی،

کودکان وقت زیادی را در اتاق کودک سپری می کنند، به خصوص در سالهای اولیه زندگی خود. رشد یک نوزاد متاثر است از هر چیزی که ذهن او را احاطه می کند: (رنگ، شکل، بافت). تنها والدین کودک می دانند که چه چیزی برای کودکشان مناسب است.(طیف رنگی آرامش بخش و خنثی برای آرامش کردن بیش فعالی و یا رنگ های روشن). واضح است که علاوه بر رضایتبخشی بصری، بسیاری از عوامل مانند عملکرد باید در نظر گرفته شود، چرا که کودکان بزرگ می شوند و علایق و احتیاجات آنها به مرور زمان نیز تغییر می کند. منطقی است که کارتون ها انتخاب خوبی برای اتاق های نوجوان نخواهند بود زیرا نوجوانان گرافیتی، مد، ورزش و غیره را ترجیح می دهند. به عنوان مثال کاربرد دیوار تخته کچی می تواند ایده خوبی برای اتاق بچه ها و نو جوان ها باشد. بهتر است از مصالح خنثی و گرم برای اتاق کودکان استفاده کرد و از به کار بردن سنگ خودداری کرد.

5- دیوار کانونی در آشپزخانه:

آشپزخانه ،دکوراسیون داخلی، دیوار تاکیدی،

دیوار های تاکیدی فضاهایی چند کاربردی هستند: فضایی جهت آماده سازی غذا، نهارخوری و محل جمع شدن اعضای خانواده. در خانه های با طرح آزاد این فضا ها بخشی از فضای نشیمن نیز می باشند که به راحتی برای میهمانی که تازه وارد خانه می شود قابل رویت است و بنابراین این مزیت را به همراه دارد که یک دیوار کانونی تماشایی برای آن ایجاد کرد تا مبلمان را برجسته کرده و یا تفکیک زون با جدا سازی شآشپزخانه از نشیمن انجام دهد. بیشتر مردم ترجیح می دهند دیواری را به گونه ای موکد کنند که دیوار مابین کابینت ها را تا زیر سقف امتداد دهند. آشپزخانه های کوچک با کمک یک دسوار تاکیدی کاملا متحول می شوند از آنجا که دیوار کانونی می تواند عمق بصری ایجاد کند. البته از آنجا که کاربرد اصلی آشپزخانه فراهم آوری غذا می باشد، بایستی مصالحی را برای این کار برگزید که از مقاومت زیادی برخوردار باشند و همچنین ضد آب باشند. خبر خوب اینکه بازار مصالح متنوعی را در دسترس قرار می دهد که می تواند بر روی فردیت فضای درونی و ظاهری جذاب برای مصالح حتی در رطوبت بالا، یا تغییرات ثابت در شرایط آب و هوایی و غیره تاکید کند.

6- دیوار کانونی در حمام:

، حمام، دکوراسیون داخلی، دیوار تاکیدی،

اجرای یک دیوار کانونی در حمام می تواند یک کار هنری واقعی باشد. شما می توانید از میان بسیاری از گزینه های- سنگ مرمر، عقیق، کاشی های زیبا، چوب یا سنگ، باغ عمودی و غیره برای اضافه کردن دینامیک و بافت برای حمام یک مورد را انتخاب کنید. این یک تکنیک طراحی عالی برای حمام های کوچک است و شما را قادر می سازد تا یک عامل شگفت انگیز واقعی را برای حمام خود ایجاد کنید.

منبع:

deavita

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا