مقالات کارگشا

کلید هوشمند روشنایی، روشن و خاموش نمودن لامپ ها از هر کجای جهان

کنترل روشنایی یکی از بخش های اصلی پیاده سازی سیستم هوشمند در ساختمان می باشد. از طریق سیستم روشنایی هوشمند می توان مسیرهای روشنایی خانه خود را در هر کجای دنیا که باشید مدیریت و کنترل کنید. مقاله حاضر به معرفی کلیدهای هوشمند کنترل روشنایی بی سیم در ساختمان پرداخته است.

اتصال وسایل الکتریکی خانه از طریق شبکه بی سیم خانگی یک روند در حال توسعه است که باعث می شود وسایل الکتریکی خانه کاملاً قابل کنترل باشد. پیش بینی می شود که کلیدهای کنترل روشنایی نیز مرحله بعدی از این روند می باشند. لامپ های هوشمند را می توان به طور خاص از تلفن همراه خود کنترل کرد اما جهت اطلاع، باید بدانید که هزینه تعویض هر یک عدد لامپ حدود یکصد دلار است در حالیکه کلیدهای کنترل روشنایی میتوانند با هزینه بسیار کمتری نسبت به تعویض همه لامپ های منزل، مورد استفاده قرار بگیرند.

به محض نصب کلیدهای هوشمند روشنایی و اتصال آنها به شبکه بی سیم خانگی، شما می توانید چه در رختخواب و چه در مسافرت در کشوری دیگر، به آسانی چراغ های خود را از طریق یک برنامه کاربردی چند منظوره و از طریق گوشی تلفن همراه و یا تبلت کنترل کنید. این سیستم به شما امکان می دهد که وضعیت مصرف انرژی الکتریکی در منزل خود را بدانید و همچنین از هرگونه مشکلات امنیتی در منزل خبردار شوید. قابلیت کنترل مسیرهای روشنایی منزل از طریق گوشی تلفن همراه چه به صورت بخشی از یک سیستم هوشمند ساختمان و یا یک قابلیت اضافه بر سیستم امنیتی و یا به عنوان یک سیستم مجزاء برای آسانتر کردن کنترل روشنایی ساختمان، ارزشمند می باشد. 

کنترل روشنایی، هوشمندسازی

کنترل روشنایی هوشمند به دنبال چیست؟

همانطور که تکنولوژی هوشمندسازی ساختمان توسعه پیدا می کند، کلید های روشنایی هوشمند نیز از این قاعده مستثنا نبوده و به توسعه خودادامه می دهند. آنچه که تاکنون باعث تمایز کلیدهای هوشمند از یکدیگر گردیده است قابلیت های فنی، نرم افزار تلفن همراه و سادگی نصب و راه اندازی آن است. توضیح این موارد در ادامه آمده است.

کلید روشنایی هوشمند

قابلیت های فنی: قابلیت اتصال آن به موبایل

نقش اصلی یک سیستم مدیریت و کنترل روشنایی، توانایی آن در کنترل چراغ های خانه می باشد. یک کلید روشنایی هوشمند می بایستی مانند هر دستگاه کنترل دیگری، امکان روشن و خاموش کردن را در محلی که کلید در آن نصب شده است را دارا باشد. این کلید باید دارای رنگ های مختلف و نیز یک LED برای نشان دادن وضعیت اتصال به شبکه بی سیم باشد. مهم‌ترین ویژگی یک کلید کنترل روشنایی که آنها را تبدیل به یک کلید هوشمند می کند، قابلیت اتصال آن به موبایل و گوشی همراه می باشد.

نرم افزار تلفن همراه: برای کنترل عملکرد روشنایی

هسته اصلی هر سیستم کنترل روشنایی، برنامه کاربردی موبایل، تبلت و نرم افزاری می باشد که به شما این قابلیت را می دهد که بتوانید از طریق گوشی تلفن همراه خود، چراغ های خانه را روشن و خاموش نموده، شدت روشنایی را تغییر داده و یا حتی برنامه زمان بندی برای کنترل عملکرد روشنایی تعریف نمائید.

اپلیکیشن هوشمند موبایل و تبلت

نصب و راه اندازی

تعداد بسیار محدودی از سیستم های کنترل روشنایی نیاز به نصب و راه اندازی بسیار تخصصی دارند و در بسیاری موارد شما می توانید به صورت شخصی، سیستم کنترل روشنایی بی سیم را راه اندازی نمائید که این موضوع نیازمند اطلاع شما از برخی مفاهیم پایه و اولیه کارهای اجرائی برق می باشد. شما می بایست کل مجموعه چراغ را تعویض نموده و امکان اتصال کلیه سیم ها و کابل ها را به چراغ هوشمند جدید داشته باشید. 

نصب و راه اندازی کنترل هوشمند

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا