5038_825_225.jpg
  • 5038_825_225.jpg

موافقتنامه و شرایط عمومی قراردادهای مشاوره پژوهشی

۳ نفر

بروزرسانی شده در ۱۴۰۰/۱۰/۶ ۱۹:۰۲:۴۸

فایل PDF بخشنامه شماره 54/2753-105/1670 مورخ 1379/05/24 سازمان برنامه و بودجه کشور با موضوع موافقتنامه و شرایط عمومی همسان قراردادهای خدمات مشاوره پژوهشی


رایگان

شرح محصول
راهنما محصول
دیدگاه ها

آشنایی با مفهوم پژوهش و بخشنامه قراردادهای خدمات مشاوره پژوهشی

پژوهش چیست؟

پژوهش به معنای عام، بررسی یا کاوشی سخت کوشانه و به معنای خاص، تحقیق و تجربه ای جامع با هدف کشف واقعیت های نو و تفسیر درست این واقعیت ها، تجدید نظر در نتیجه گیری ها، نظریه ها و قوانین پذیرفته شده در پرتو واقعیت های کشف شده و به کارگیری عملی نتیجه گیری ها، نظریه ها و قوانین جدید است. در معنایی دیگر، پژوهش فرایند رسیدن به راه حل های قابل اطمینان از طریق گردآوری، تحلیل و تفسیرداده ها به گونه ای برنامه ریزی شده و نظام منداست. 

چرا به پژوهش نیاز داریم؟

پژوهش یکی از اساسی ترین نیازهای یک کشور برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه است و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است و اصولا وجه تمایز کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه و یا حتی کشورهای محروم و فقیر، میزان تحقیق و پژوهش و بهایی است که به این امر داده می شود. بنابر این نوع و سطح فعالیت های پژوهشی فارق از منابع خدادادی هر کشور، یکی از شاخص های اصلی محاسبه میزان توسعه و پیشرفت محسوب می شود. موفقیت در تمام فعالیت های مربوط به توسعه از جمله صنایع، کشاورزی و خدمات به نحوی به گسترش فعالیت های پژوهشی بستگی دارد. پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می آید. بنابراین در کنار انجام فعالیتها و قراردادهای اجرایی که بر مبنای قوانین و قواعد موجود انجام می گیرد، نیاز است که قراردادهایی نیز منعقد گردد که بر مبنای آن تحقیق و پژوهش پیرامون موضوعات نوظهور و یا ناشناخته انجام میگیرد و راه را برای توسعه همه جانبه و پایدار کشورها فراهم می سازد.

معرفی مختصر بخشنامه :

این بخشنامه با شماره 54/2753-105/1670 در تاریخ 1379/05/24 با موضوع موافقتنامه و شرایط عمومی همسان خدمات مشاوره پژوهشی و با استناد به ماده (23) قانون برنامه و بودجه، تصویب گردیده است که به همراه مقررات ذیربط، از نوع گروه اول (لازم الاجرا) می باشد و از تاریخ ابلاغ آن، برای انعقاد قراردادهای خدمات مذکور با واحدهای خدمات مشاوره ای ذیربط مورد عمل قرار می گیرد.

موارد کاربرد :

طبق متن بخشنامه شماره 100/31391 مورخ 1389/04/26 سازمان برنامه و بودجه کشور، این بخشنامه برای تهیه و تنظیم متن قرارداد خدمات مشاوره در حوزه خدمات مشاوره پژوهشی مورد استفاده قرار میگیرد.

و در خاتمه :

شما عزیزان می توانید به منظور آشنایی بیشتر با این مبحث و رسیدن به جواب سوالات خود و یا ارائه هر گونه انتقاد و پیشنهاد به بخش مشاوره آنلاین کارگشا مراجعه فرمایید.